Teinityttäreni käytös..
Minulla on 16v tytär, joka on tähän asti käyttäytynyt kohteliaasti ja kunnollisesti. Siis normitavalla; pitää kiinni sovituista asioista esim. tulee kotiin siiheksi kun on puhuttu, huone siistissä kunnossa, pystyy keskustelemaan asioista nätisti minun ja isänsä kanssa, vaikka olisi eri mieltä. Nyt tytöstä on kuoriutunut kuitenkin ihan uusi versio. Ei tule kotiin sovittuina aikoina, heti jos on vähänkin eri mieltä jostain asiasta tai kiellän esim. lähtemästä kaupungille klo 21 lauantaina kun tarkoitus viettää perhe-ilta niin saa raivareita, paiskoo ovia ja käyttäytyy holtittomasti. Liekö vaan perus murkku, mutta ei meillä ennen tällaista ole ollut. Sitten toi yks ilta kotiin 18v rock-henkisen jäbän ja pyysi, että poika saisi majoittua meille yöksi.. Mies oli työreissulla ja nuorempi sisarus nukkumassa. Kohteliaasti kielsin ja pyysin nuorukaista poistumaan omaan kotiinsa.. Lupasin jopa heittää pojan kotiin, mutta tyttö meinasi järjestää taas kohtauksen joten annoin pojan nukkua meidän vierashuoneeesta ja tästäkin tyttö osoitti mieltään seuraavana päivänä. Olen hakenut tytön myös lähiaikoina kotibileistä pois, joihin oli mennyt.. minulle sanoi että meni kaverille yökylään. Ei mainintaa juhlista. Hain pois ja kännissähän se oli kuin käki. Ennen niin kiltti ja säyseä. Muut teinien äidit help..
Mitä omaa nuoruuttaan miettii niin aika perus murkkuikä menossa. Nyt vaan vähän kiristää niitä hihnoja jos näyttää että meinaa ihan karata mopo käsistä,mutta muista antaa löysää ja palkita sitä hyvää käytöstä!! Kyllä se siitä taas parin vuoden aikana rauhottuu.