Miksi pyykkiä pitää ulkoiluttaa koko viikonloppu?
Naapuri laittoi eilen pyykit pihalle kuivumaan ja ne samat pyykit on vieläkin pihalla ja on varmaan huomiseen asti.
Ketuttaa koska haluaisin laittaa pihagrilliin tulet, mutta en kehtaa, ette naapurin pyykit ala haista savulle.
Törkeää laiskuutta ja itsekyyttä.
Kommentit (7)
Ja sittenkö voisit laittaa grilliin tulet jos naapuri olisi korjannut eilisen pyykit pois ja laittanut aamulla uudet tilalle?
Senkun grillaat.
Tässä syy miksen kuivaa pyykkiä pihalla..... Ne pitäis hakea pois ennenkuin sade kastelee tai linnut paskoo ne. Mulla riippuu edelliset kuivumassa just niin kauan että tarvitsen tilaa seuraavalle koneelliselle :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa joskus roikkua viikonkin pihassa, enpä ole ajatellut että jotain häiritsisi. Pihagrilleillä ei ole mulle mitään merkitystä.
Joitakin savunhaju pyykeissä voi häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sittenkö voisit laittaa grilliin tulet jos naapuri olisi korjannut eilisen pyykit pois ja laittanut aamulla uudet tilalle?
En haluaisi savustaa niitäkään, mutta silloin kuivatuksella olisi tarkoitus, eikä se olisi pelkkää vittuilua.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa joskus roikkua viikonkin pihassa, enpä ole ajatellut että jotain häiritsisi. Pihagrilleillä ei ole mulle mitään merkitystä.
Miksi naapuria häiritsisi jos minun pyykeissäni on savunhajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos häiritsee, niin sitten varmaan käy hakemassa pyykkinsä pois. Tuelt grilliin vaan ja makuraa käristämään. Ei ole AP sinun ongelmasi, jos joku ei viitsi tai ehdi huolehtimaan omista pyykeistään. Minä en oikeasti miettisi tuollaista yhtään.
Aikoinaan asuin talossa, jossa oli tosi hyvä pyykkitupa, mutta vain yksi kuivaushuone. Silloin ärsytti ihan hemmetisti, kun jotkut jätti omat pyykkinsä kuivaushuoneeseen ties kuinka pitkäksi aikaa. Varaussäännöissä luki ihan selvästi, että pyykkituvan käyttöoikeus 2 h ja kuivaushuone 2 h sen jälkeen eli peset pyykkejäsi esim. klo 14-16 ja kuivatat niitä 16-18. En koskaan heitellyt lattialle muiden pyykkejä (niin kuin olen kuullut joidenkin tekevän), mutta keräsin ne yhteen kasaan viimeiselle narulle oli pyykit kosteita tai ei.
Samoin joskus kävi niin, että mennessä omalla vuorollani pyykkitupaan, joku oli jättänyt omat pyykkinsä kuivausrumpuun pyörimään. Ajatus varmaan se, että kukaan ei vuoronsa aluksi tarvitse kuivausrumpua. Mulla oli oma pesukone asunnossani ja monesti pesin ns. pikkupyykit sillä ja olisin halunnut ne vuoroni aluksi kuivausrumpuun pyörimään, koska en halunnut kuivatella esim. alusvaatteitani yleisessä kuivaushuoneessa. Näissäkin tein niin, eetä tylysti keskeytin kuivausrummun ohjelman ja nostin siellä olevta vieraat pyykit rummun vieressä olevalle pöydälle.
Miksi ihmiset ei tajua, että tuollaisten yhteisten tilojen säännöt koskevat kaikkia, muuten ei homma toimi, kun on paljon käyttäjiä. Aina löytyy näitä, joilla on jotain perusteluita toimilleen, mutta kaikillahan meistä olisi joskus poikkeustilanteita jne. Ei se ole muiden ongelma, jos joku ei osaa hallita arkeaan. Silloin pitää sitten ostaa oma kone ja kuivata pyykit omassa himassaan.