Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on merkkifriikkejä tuolla vaatepuolella noi keskustelijat?

Vierailija
29.03.2006 |

Kun puhutaan jostain vaatteesta, muistetaan AINA mainita merkki. Ite ostelen sisävaatteita lapsille sieltä mistä sattuu nättiä ja sopivaa löytymään, enkä todellakaan katso merkkiä. Ihan kuin " juppimeininkiä" , joskus 80-luvulla. Ärsyttää välillä lukea. Eikö kukaan pue lastansa " marketvaatteisiin" .

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita sitä haluaa omalle lapselleen omilla rahoillaan ostaa. Ihme niuhotusta, joku välittää merkistä, joku edullisesta hinnasta, kuka mistäkin. Osoittaa aikamoista suvaitsemattomuutta ja omaan napaan tuijottamista väittää että oma tapa on ainoa oikea tapa.

t.Äiti jolle merkki on toisarvoinen asia, ulkonäkö, hinta ja käyttötarkaitus ratkaisee ostopäätöksen

Vierailija
22/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy, että mistä löytyy kiva syystakki pojalle ja sinä vastaat, että Seinäjoen CM:sta löytyy takkeja, niin eipä siitä kukaan mitään kostuisi.

Tämä palsta on aivot vapaalla -palsta, että pysy sinä vain täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuin olla välittämättä vähääkään mitä lapsilla on päällä. Täällä susirajalla se ainakin on yleisempää. Vanhemmilla voi olla hyvät vaatteet, iso talo ja isillä uus auto, mutta lapsilla liian pienet, ikivanhat, risaiset vaatteet ja siinä isin upouudessa autossa 20 vuotta vanha turvaistuin. Tärkeätä on, että isillä on leikkikaluja, lapsista viis. Minusta on järkkyä katsoa, jos äidit ovat siististi puettu, mutta lapset on aivan kulahtaneissa vetimissä ja viedään hoitoon 10 vuotta vanhoissa vermeissä, jotka eivät tosiaan lämmitä pakkasella.

Kyllä niihin lasten vaatteisiin varaa varmasti löytyisi monelta, mutta kun ei yhtään välitetä. suomessa ei muutenkaan yleisesti arvosteta lapsia tuossa asiassa.

Vierailija
24/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun systerini ostaa vaatteita aikalailla samoista paikoista kun sinäkin. Ja usein olen hänen mukanaan, noissa kaupoissa. Mietin vaan aina esim Seppälässä/Citymarketista, että miten ne vaatteet voivat olla siellä niin kalliita. Niillä hinnoilla saa jo esim Benettonin tavallisempia vaatteita.

En tiedä peseeks mun systeri niitä vaatteita huonosti vai mitä se niillä muksujensa kans tekee. Mutta ainakin systerin lapsien markettivaatteet menettävät helposti muotonsa, nyppääntyvät pesunakasta, purkaantuvat saumoista, printit tms halkeilee, saumat kiertää, kankaaseen tulee helposti reikiä jne...

Vaikka meillä saman ikäiset villit riehujat ovat, niin silti meidän merkkivaatteet pysyvät paremmassa kunnossa, kuin systerin markettivaatteet.

Mutta nämät ovat aina näitä ikuisuuskysymyksä, joista systerinkin kanssa saadaan kunnon väittelyt aina :D

Vierailija
25/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekeekö ne sitten nettisivut jotenkin huonommiksi Lassielle?

Ja mä en ymmärrä miten lapsia arvosteltaisiin vaatteiden perusteella. En mä ainakaan kauheesti kiinnitä huomiota, mikä haalari tarhassa roikuuu naapurin naulakossa. Ja arvostella lapsia, aikuisetko sitä tekevät? Arvostelevat toisten lapsia tai heidän haalareitaan?

Pääasia, että vaatteet ovat tilanteeseen ja keliin sopivat ja sopivan kokoiset. Reimatec on hyvä haalari välikaudeksi, silloin on yleensä enemmän tai vähemmän kosteaa. Talvipukuna suosin itse pakkashaalaria, näillä räntäkeleillä menee kosteussuojatut haalarit, olkoon merkki mikä hyvänsä. En ymmärrä miten Reimatecistä saadaan tällä palstalla ihme merkki. Sehän on vaan merkki.

Merkkitietoisimmat varmaan ostaa vaatteet lastenvaateliikkeistä ja välttelevät näitä suosituimpia tavis merkkejä.

Vierailija
26/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...kuin olla välittämättä vähääkään mitä lapsilla on päällä. Täällä susirajalla se ainakin on yleisempää. Vanhemmilla voi olla hyvät vaatteet, iso talo ja isillä uus auto, mutta lapsilla liian pienet, ikivanhat, risaiset vaatteet ja siinä isin upouudessa autossa 20 vuotta vanha turvaistuin. Tärkeätä on, että isillä on leikkikaluja, lapsista viis. Minusta on järkkyä katsoa, jos äidit ovat siististi puettu, mutta lapset on aivan kulahtaneissa vetimissä ja viedään hoitoon 10 vuotta vanhoissa vermeissä, jotka eivät tosiaan lämmitä pakkasella.

Kyllä niihin lasten vaatteisiin varaa varmasti löytyisi monelta, mutta kun ei yhtään välitetä. suomessa ei muutenkaan yleisesti arvosteta lapsia tuossa asiassa.

Vierailija
27/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tekeekö ne sitten nettisivut jotenkin huonommiksi Lassielle?

Esim. Reiman sivujen perusteella voi muodostaa mielipiteensä jo kuvien perusteella. Valokuvasta näkee paremmin kuin jostain piirretystä sipellyksestä.

Vierailija
28/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketista ostetaan ruokaa, jos joskus siellä tulee käytyä.

Ehkäpä teidän marketvaatevanhempien pitäisi aktivoitua enemmän tuolla vaatepalstalla, niin ei tarvitse täällä valitella.

Vierailija
29/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stella80:

Minun systerini ostaa vaatteita aikalailla samoista paikoista kun sinäkin. Ja usein olen hänen mukanaan, noissa kaupoissa. Mietin vaan aina esim Seppälässä/Citymarketista, että miten ne vaatteet voivat olla siellä niin kalliita. Niillä hinnoilla saa jo esim Benettonin tavallisempia vaatteita.

En tiedä peseeks mun systeri niitä vaatteita huonosti vai mitä se niillä muksujensa kans tekee. Mutta ainakin systerin lapsien markettivaatteet menettävät helposti muotonsa, nyppääntyvät pesunakasta, purkaantuvat saumoista, printit tms halkeilee, saumat kiertää, kankaaseen tulee helposti reikiä jne...

Vaikka meillä saman ikäiset villit riehujat ovat, niin silti meidän merkkivaatteet pysyvät paremmassa kunnossa, kuin systerin markettivaatteet.

Mutta nämät ovat aina näitä ikuisuuskysymyksä, joista systerinkin kanssa saadaan kunnon väittelyt aina :D

Itse suosin eniten Lindexiä, Kappahlia, Dinskoa ja H&Mää, mutta myös muista mainitsemistani paikoista ostan etenkin Prismasta. Citymarketista ostan ehkä harvimmin. Käytän kaikki alennustarjoukset hyväkseni.

Lindexillä ja H&Mllä paidat maksavat keskimäärin 10 euroa, housut 16-19 euroa, kun merkkivaateliikkeissä hinnat ovat aina paljon korkeammat. Benettonia täällä ei ole, joten en tiedä mitä vaatteet siellä maksavat. Sen sijaan joissakin Bobossa ja muissa liikkeissä en juuri edes käy, koska hinnat hirvittävät, vaikka toki vaatteet ovat kauniita.

Myös laatuun olen ollut ihan tyytyväinen. Paidat eivät ole menettäneet muotoaan, painatukset kestävät hyvin pesun (etenkin H&M), Lindexin Fix-bodyt kestävät aina vaan. Ainoa mitkä vaatteet nyppyyntyvät ovat vaatteet, joissa on akryylia, mutta niitä olen oppinut välttämään. Suosin puuvillaa. Pesen vaatteet oikean pesulämpötilan mukaan.

Myös talvivaatteet olen ostanut Lindexiltä ja Kappahlista tai viimeksi ostin Jesper Juniorista tosi edullisen Motion Wear-haalarin (23 euroa). Ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vaatteet on ollut käytössä joka päivä ja ne ovat kestäneet hyvin rymyämistä.

Minua ei saisi mikään ostamaan kalliimpia merkkivaatteita, koska näiden H&M/Lindex ym. vaatteiden laatu riittää minulle varsin hyvin. Näistä edullisimmista liikkeistä olen haalinut kivannäköisiä vaatteita ja voin suoralta kädeltä että poikani on yksi päiväkodin parhaiten puetuista lapsista.

Merkki ei ole minulle itsetarkoitus. Mutta vaatteen kivannäköisyys on. Rumia vaatteita en suostu ostamaan. Minulla on aika tarkka maku.

Vierailija
30/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on vuokra-asunto, toisilla 500000¿ omistusasunto. Toisilla 3000¿ auto ja toisilla 200000¿ auto...toiset ostaa vaatteensa marketista toiset kalliimmista merkkikaupoista...Onko se sinulta pois mitä muut tekee?

Vierailija
31/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin eilen illalla ulkona. Kuinkas moni muu muuten oli:)?! Vanhimmalla oli päällä Haltin puna-sininen Drymaxx-puku ja jalassa Salomonin monot, keskimmäisellä oli Lindexin punainen Waterwear-puku, jalassa punaiset Vikingin goretexit, nuorimmalla oli sininen Benettonin haalari ja äidillä mustat Reiman housut, punainen Haltin takki ja jalassa mustat Vikingit. (Ja nämä ihan vaan siksi, että jokainen saisi tarkan mielikuvan siitä millaiset vaatteet meillä todella oli:)) Mun pointti oli kuitenkin se, että kun tultiin sisälle, oli jokaisella kuivat vaatteet alla, samoin sukat. Jopa Lindexin halpis-puku oli pitänyt pintansa, vaikka siitä ei ole joutunut montaa euroa edes maksamaan. Eli niille äideille, jotka tuntuvat tuntevan huonoa omaatuntoa siitä, etteivät halua ostaa lapsilleen kalliita merkkivaatteita... Eihän sillä ole lapselle itselleen mitään väliä. Pääasia, että vaatteissa on lapsen mukava olla säällä kuin säällä. Ei se merkki hihassa tai hihan sisällä piilossa paljon paina, jos joka kerta on märät Ellen kalsarit sisälle tullessa. :)

Vierailija
32/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa mitä ostaa. Kyllähän aikuistenkin vaatteissa merkkivaatteet on aivan eri tasolla kuin jotkut perusperusvaatteet.

Vierailija
33/33 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelee juuri ne ihmiset, joille lasten vaatteilla on jotain väliä. Sitä joukkoa, joka ostaa vaatteet Prismasta ei paljon vaatekeskustelu kiinnosta ja tuskin heillä siihen paljon sanottavaa olisikaan. Miksi koko vaatekeskustelu pitää tuomita sillä perusteella että itse sattuu pitämään sitä turhana. Monet eivät pidä, joten antakaa heidän keskustella niistä vaatteista ja keskustelkaa itse jostain muusta mikä teitä kiinnostaa!