Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen hautajaiset tulossa

Vierailija
10.06.2017 |

Sain ihan äskettäin tietää että veljeni on kuollut ☹ Emme olleet kovin läheisiä mutta silti olen aika hajalla. Pelottaa jo etukäteen tulevat hautajaiset, miten selviän kunnialla niistä. Miten te muut olette selvinneet lähiomaisen hautajaisista ja muistotilaisuudesta? Pelkään että romahdan jotenkin siellä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt isäni hautajaisiin, en ollut vuosiin nähnyt. Surin omassa rauhassa.

Vierailija
2/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. itselläkin tulossa lähiomaisen hautajaiset ennen Juhannusta. pelottaa oma jaksaminen töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itkenyt. Niin ennen hautajaisia, kuin hautajaisissa ja niiden jälkeen. Suru lähtee suremalla, ei patoamalla sitä sisäänsä. 

Vierailija
4/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa romahtaa. Tai voit pyytää lääkäriltä yhden rauhoittavan lääkeen siksi päiväksi. Pokan ei tarvitse pitää, saat surra. 

Osanottoni.

Vierailija
5/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahdat miksi? Veljesi on jo kuollut, sitä ei tarvitse enää pelätä ja kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran kypsä olla, että käsittää kuoleman tulevan jokaiselle joka tapauksessa. On normaalia surra, romahtaminen on lähinnä tehokeino vetää muiden huomio itseen vainajan muistamisen sijaan.

Vierailija
6/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kesti. Isäni kuoli keväällä ja vaikka olenkin aikuinen ja paljon jo nähnyt, arkun näkeminen kirkossa sai sydämen hakkaamaan niin, että pelkäsin sen hajoavan. Meni pikkuhiljaa ohi, kun katselin muualle. Hautajaisissa on kuitenkin parempi käydä kuin jättää menemättä. Ihan itsesi kannalta.

Vierailija
7/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa saa suomalainenkin näyttää tunteensa. Voit itkeä ja vaikka nyyhkyttää. Ota nenäliinoja.

Vierailija
8/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisista selviää, kun ymmärtää, että kyseessä on veljen viimeinen juhla. Ei se ole omaisten paikka esitellä suruaan ja hakea myötätuntoa, se on veljen muistelemista ja hyvästelyä. Surua saa olla, mutta jos ei edes ollut läheinen, niin muut tietävät sen olevan muuta kuin surua veljen kuolemasta. Yleensä pelkoa siitä, että itse on seuraavissa hautajaisissa arkussa.

Vierailija
9/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen itkenyt hautajaisissa. On ollut sukulaisen, tuttavan tai miehen sukulaisen ketä en ole koskaan tavannut. Ei kannata pelätä itkeä tai että romahtaa. Suru on vahva tunne joka yhdistää kaikkia hautajaisissa olevia. Se auttaa pääsemään eteenpäin tapahtumasta. Nenäliinat mukaan ja vedenkestävää ripsiväriä jos on nainen.

Vierailija
10/10 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommentoijille! Perheessämme ei ole ollut tapana näyttää tunteita ja sen takia pelottaa että purskahdan itkuun kesken hautajaisten koska olen aika itkuherkkä. Tuo rauhoittavan pyytäminen lääkäriltä voisi olla hyvä idea...t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi