Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää kakkaaminen synnytyksessä?

Vierailija
10.06.2017 |

Viimeksi oli Microlaxit varattuna, mutten ehtinyt niitä käyttämään kun oli jo pakko ponnistaa, joten kakka lensi! Nyt en haluaisi samaa sotkua, miten valmistautua? Synnytys lähenee.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tarjottu molemmissa synnytyksissä peräruisketta ja olen sen myös ottanut. Luulin että tarjotaan kaikkialla.

Vierailija
22/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä itse huomaakaan, etenkään jos on epiduraali.

Mulla oli ekassa synnytyksessä epiduraali ja kyllä huomasin. Toisessa ei ollut enkä huomannut, mutta vauva tulikin melkoisella syöksyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko että se on kyllä siinä kohtaa sun murheista pienimpiä. Ja sitä on ihan turha miettiä. Kätilöt on takuulla nähneet paljon pahempaakin kuin kakkaa.

Vierailija
24/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kakalla ennen synnytystä. Supistukset pisti mahan sekaisin. Synnytyksessä ei tullut yhtään kakkaa.

Vierailija
25/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä näitä aloituksia. Aamun naurut tuli .. hahaa. .

Vierailija
26/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon synnyttäny v.90 ja silloin ilmeisesti kaikille annettiin peräruiske eikä multa ainakaan kyselty, että haluatko. Näin ei ilmeisesti enää nykyään ole? Siis pitääkö se ruiske osata itse pyytää?

Nykyäidit taitaa tietää enemmän synnytyksen kulusta kuin mä aikanaan, kun ei ollut nettiä ym. eikä mistään peräruiskeista pahemmin jutusteltu äitien keskuudessa. Itselle ainakin tuli koko peräruiske aikamoisena yllätyksenä enkä semmoista olisi älynnyt pyytää.

Vierailija
27/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan,hienostelut nyt pois  ja korkealta tulee sanoi entinen kätilö  kun peräruisketta ohjasi ja antoi sen tulla lorottaa...

Vierailija
28/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräruiskeiden kiehtova maailma..

Vierailija
29/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon synnyttäny v.90 ja silloin ilmeisesti kaikille annettiin peräruiske eikä multa ainakaan kyselty, että haluatko. Näin ei ilmeisesti enää nykyään ole? Siis pitääkö se ruiske osata itse pyytää?

Nykyäidit taitaa tietää enemmän synnytyksen kulusta kuin mä aikanaan, kun ei ollut nettiä ym. eikä mistään peräruiskeista pahemmin jutusteltu äitien keskuudessa. Itselle ainakin tuli koko peräruiske aikamoisena yllätyksenä enkä semmoista olisi älynnyt pyytää.

Itselleni ainakin annettiin tuo peräruiske ihan pyytämättä. Itse asiassa en tiennyt koko jutusta etukäteen. Ennen toimenpidettä ajeltiin myös alapää paljaaksi. Yllätys sekin.

Vierailija
30/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu analiyhdyntää harjoittaneille.(Ainakin pitäisi olla)

Vierailija
31/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu analiyhdyntää harjoittaneille.(Ainakin pitäisi olla)

Mut te miehet ette kyllä synnytä.

Vierailija
32/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräruiske/suolihuuhtelu/mikä se nyt on. Saattaa kyllä vauhdittaa synnytyksen kulkua, liekö se sitten vain positiivinen lisä.

Peräruiskeita ei yleensä anneta, koska ne ponnistuttaa. Ei se kakka haittaa synnytyssalissa mitään, mutta vauva vessanpöntössä on ihan eri tason riski.

Vierailija
33/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt sen verran pitäisi kunnioitusta löytyä sinua hoitavaa henkilökuntaa ja lasta kohtaan, ettei tuollaiset inhottavuudet tulisi edes mieleenkään. Tahdonvoimasta se on kiinni!!

Oli jo valmiiksi hirveä hätä ja pyysin kätilöltä päästä vessaan, osoitti vaan vessaan ja käveli pois huoneesta mitään sanomatta. Olin siis yksin ja supistukset ja kivut niin voimakkaat etten enää siinä vaiheessa kyennyt nousemaan synnytyspöydältä itse vessaan. Oli nopea synnytys, parissa tunnissa ohi, joten supistukset todella voimakkaat. Kai sitten täytyy aloittaa paasto varmuuden vuoksi kolme päivää ennen laskettua aikaa ainakin.

Vauvathan syntyy laskettuna aikana 😄. Jos menee viikon yli, tuleekin pitkä paasto, eikä jaksakaan synnyttää.

Vierailija
34/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljä lasta synnyttänyt ja aina on vatsa toiminut ennen ponnistusvaihetta. Ikinä en ole saliin ulostanut. Enimmäkseen elimistö pyrkii itse tyhjentämään suolen jo supistusvaiheessa. Usein tiheä kakkahätä on merkki, että synnytys käynnissä. Sitten kun kohdunsuu on jo reilusti auki, ei päästetä edes enää vessaan vauvan turvallisuuden takia.

Vierailija
35/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ponnistusvaiheessa älä työnnä vaan pidättele. Tai sitten hyvissä ajoin pyydät peräruiskeen.

Siis oikeasti? Kannattaisi ajatella synnytyksessä sitä omaa lastaan eikä minuutin häpeää siitä, että kakkaa kaiken nähdeiden kätilöiden edessä. Ei ihme, että allergiat ja autoimmuunitaudit ovat kasvaneet räjähdysmäisesti.

Vierailija
36/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ainakin annettiin tuo peräruiske ihan pyytämättä. Itse asiassa en tiennyt koko jutusta etukäteen. Ennen toimenpidettä ajeltiin myös alapää paljaaksi. Yllätys sekin.

Minkäköhänlainen puska sulla mahtoikaan olla?!

Vierailija
37/37 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen peräruiske ja alapään osittainen raakkaus oli synnytysvalmistelussa rutiinia. Siitä luovuttiin osaksi siksi että nämä herättivät paljon vastustusta  synnyttäneiden keskuudessa.

Nykyään peräruisketta ei anneta kuin pyynnöstä ja usein käytetään  vain pienoisperäruisketta esim.Mikrolax.

Toilax on enemmän kouristelua aiheuttavaa joten on aika epämiellyttävä.

Raakkauksesta huolehtivat nykyään naiset aivan vapaaehtoisesti ja tekevät sen paljon perusteellisemmin kuin mitä sairaalassa tehtiin. Raakkaus oli tarpeen ennen kun episiotomioita tehtiin enemmän niin ompelusta tuli äidille miellyttävämpi kun ei nipistellyt ja olihan näkyvyyskin parempi. Sänki oli kyllä jälkeenpäin ikävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi