Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen somelakossa heinäkuun. Tuleeko joku mukaan?

Vierailija
09.06.2017 |

Puhelimella ei mitään muuta kuin puhelut ja ehkä viestit. Ei nettiä. Telkkarista katon mitä sieltä nyt mökillä näkyy, eli yle, mtv3 ja nelonen, hyvällä ilmalla ehkä subi. Radio sallittu.
Tätä oon harkinnut jo kolme vuotta, mutta muka menee hankalaks. Hitto minä olen elänyt suurimman osan elämääni ilman somea. On se jumalauta jos en yhtä kuukautta pysty olemaan ilman nyt.

t. n-73

Ja ps. en päivittele kuulumisiani minnekään..=))

Tulkaa mukaan! Kerrotaan kokemuksia elokuussa!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavampaa jos voitais jotenkin tsempata toisiamme. Ihan tylsää yksin.

Vierailija
2/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle siis "some" = netti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kaks viikkoa sitten. Aikaa riittää nyt lapselle ja elämälaatu parantunut omasta mielestäni ainakin.. tosin tuntuu siltä, että tätä lakkoa on kestänyt viikkojen sijasta kuukausia

N-93

Vierailija
4/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä on mun some, joten jätän netin pois kaikkineen päivineen lomani ajaks.

Telkkari ja radio saa olla.. ja puhelin puheluineen ja tekstiviestineen.

Ei edes whatsappia siis.

-ap

Ps. tilalle aion ostaa uuden tikkataulun ja onget koko perheelle =)

Vierailija
5/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi kaks viikkoa sitten. Aikaa riittää nyt lapselle ja elämälaatu parantunut omasta mielestäni ainakin.. tosin tuntuu siltä, että tätä lakkoa on kestänyt viikkojen sijasta kuukausia

N-93

Miten päätit tehä tuon? Mitä karsit? Mitä menetit? Mitä sait?

ap

Vierailija
6/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes whatsappia siis.

-ap

Et siis netistä koskaan vaikka opiskele mitään mikä olisi ihan järkevää puuhaa lomallakin?

Vierailija
7/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes whatsappia siis.

-ap

Et siis netistä koskaan vaikka opiskele mitään mikä olisi ihan järkevää puuhaa lomallakin?

En. En varmaan hirveesti tyhmene neljän viikon aikana, vaikken opiskele jotain. Tai jos jotain akuuttia tulee, niin meidänkin pikkuisella mökkipaikkakunnalla on kirjasto, missä tietokirjoja =)

En tiedä, mikä olisi niin tärkeä tieto, mitä ei ehtisi opiskella muulloin kuin kesälomalla.

-ap

Vierailija
8/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällainen somelakko erottaa tosiystävät someystävistä. Oikea ystävä osaa soittaa juuri sinulle kuulumisia kertoakseen tai kysyäkseen, someystävä laittaa ne ihan sama kelle, ei ainakaan juuri sinulle.

Vierailija
9/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et suoraan poista sometilejä ja heitä telkkaria pois? 4 vuotta jo ilman eikä tee tiukkaa. Aikaa jää kaikkeen muuhun enemmän. Nykyään ei ole juuri koskaan kiire.

Vierailija
10/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks et suoraan poista sometilejä ja heitä telkkaria pois? 4 vuotta jo ilman eikä tee tiukkaa. Aikaa jää kaikkeen muuhun enemmän. Nykyään ei ole juuri koskaan kiire.

Miten ja miksi sinä teit tuon somesta tiputtautumisen? Kerro kokemuksiasi, että osaan oottaa.

Arvaapa oonko miettinyt ja harkinnut tätä jo pitkään.. Tosin perheen puolesta en voi tehdä tuota muutosta laittaa telkkaria pois.

Itse kokeilen kuitenkin nyt tuon kuukauden, uskon tuntevani oloni vapaaksi. Elokuussa mietin, haluanko älypuhelintani ja läppäriäni takasin enää.

-ap

Vierailija
11/11 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-93

Miten päätit tehä tuon? Mitä karsit? Mitä menetit? Mitä sait?

ap

No mulla meni monta tuntia päivässä Instagramin selailuun ja Snapchatin päivittelyyn, eikä siellä ollut loppupeleissä mitään järkevää: instassa oli ylimuokattuja kuvia ihmisistä ja huomas kuinka he koitti esittää eri ihmistä kun mitä todellisuudessa oli, ja snapchat oli täynnä kuvia ja videoita jaloista (kuvat missä seisoi tai videoita kun käveli), ruuasta, lapsista, lemmikistä, tai omista kasvoista typerillä filttereillä ja ilmeillä jne.. yleensä oli vielä paikkamerkintä tai aika, että kattokaa kuinka myöhään olen ulkona/kuinka aikaisin olen liikenteessä. Ja sit tajusin että hei, oma elämä on kiinnostavampaa kun ei tarvitse stressata sitä että koska meen ulos niin saan itsekin materiaalia instaan jne. Ja sitten kun lopetin someilun niin aloin käydä itsekin ulkona.

Karsin siis instagramin ja snapchatin, facebookia mulla ei ollut vaan olen poistanut sen vuosia sitten.

En menettänyt kuin stalkkausmahdollisuudet ja sain tietää, ketkä oli oikeita ystäviäni ja sain myös omaa aikaa ja rauhaa kun ei tarvitse tietää, mitä muut tekee.

Loppujen lopuksi aloin tietämään muista liikaa snapin takia; juttuja, joita oikeasti mun ei tarvitse tietää ja ne on muuttaneet mun käsitystä tietyistä ihmisistä negatiivisemmaksi.