Miesystävä painostaa kääntymään uskontoon, johon en halua kääntyä
Hän vihjailee, että suhteemme ei ole oikea tai riittävän syvä kun olemme eri uskonnoissa. En halua kääntyä, mutta jatkuva painostaminen ahdistaa. Mitä jos hän löytääkin toisen "paremman" naisen oman uskonsa edustajista?
Kommentit (45)
Ehm...mitä kääntymistä tuo olisi, että rupeaisi "uskomaan" miehen vaatimuksesta? Eikö kääntyminen tehdä siksi, että uskoo ko. uskonnon oppeihin?
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä ns. "Rauhan uskonto"?
Islamin mukaan me muuten asumme sodan alueella (dar al harab) ja se "rauhan uskonto" tulee siitä, että rauhan väitetään tulevan sen jälkeen kun koko ihmiskunta on käännytetty.
Vierailija kirjoitti:
Ehm...mitä kääntymistä tuo olisi, että rupeaisi "uskomaan" miehen vaatimuksesta? Eikö kääntyminen tehdä siksi, että uskoo ko. uskonnon oppeihin?
Itseasiassa islam kieltää kääntymiseen pakottamisen.
Tosin ne ovat aika usein unohtaneet tuon määräyksen.
Kristinuskoonko pitäisi kääntyä? 😂
Vierailija kirjoitti:
7 vuotta ja 2 lasta, ja puoliso on vieläkin vain "miesystävä"?
Se oli eri kirjoittaja? Ap kirjoitti, että hänen "miesystävä" painostaa kääntymään uskoon, ja joku toinen, jolla oli ne 2 lasta ja 7 vuotta suhdetta takana, kertoi että hänen miehensä on muslimi eikä ole ikinä yrittänyt käännyttää.
Mitä väliä jos ei ole naimisissa?
Ja itsekin olen naimisissa muslimi miehen kanssa, hän on halunnut tutustua kristinuskoon myös. Ei ole koskaan edes puhunut mistään mun käännyttämisestä tms vaikka liittoa takana 9 v jota edelsi 4 vuoden seurustelu. Lapsia on. Jos mies painostaa uskontoasioissa niin jätä hänet heti.
Luopukaa molemmat uskonnoista ja keskittykään mielikuvitusolentojen asemesta toisiinne.
Mikä helvetin järki on kääntyä uskontoon johon ei usko!?
Ymmärrän vakaumuksen jos se on vilpitöntä. Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan koska en usko niiden väitteisiin yliluonnollisesta.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on muslimi ja itse olen kristitty. Ikinä ei ole yrittänyt käännyttää, päin vastoin on halunnut tutustua kristinuskoon.
Ei suunnittele itse kääntyvänsä mutta molemmin puolin on hyvä tuntea toisen uskonto ja kunnioittaa sitä.
Oikea rakkaus ei rajoitu uskontoon tai pakota muuttamaan toisen uskoa.
Anna miehen mennä. Löydät jonkun joka rakastaa sinua ja rohkaisee sinua uskomaan itsenäisesti. Tai antaa sinun olla uskomatta.
Tuo valitettavasti muuttuu jos teille tulee yhteisiä lapsia. Ah-niin-ihanasta-maallistuneesta muslimista tuleekin harras uskontonsa harjoittaja kun suku saa kuulla jälkikasvusta ja alkaa painostaa miestäsi. Onnea matkaan.
Minusta juutalaisuus on vieraaksi uskonnoksi kiva ja siihen liittyy hieno kulttuuri ja kauniita perinteitä.
Silti en miehenkään takia kääntyisi, koska joutuisin kieltämään Jeesuksen jumaluuden. En ole aktiivikristitty, mutta kyllä tuo on niin paha este, että mies saisi jatkaa vaimonhakua muualta, ellen kristittynä kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on muslimi ja itse olen kristitty. Ikinä ei ole yrittänyt käännyttää, päin vastoin on halunnut tutustua kristinuskoon.
Ei suunnittele itse kääntyvänsä mutta molemmin puolin on hyvä tuntea toisen uskonto ja kunnioittaa sitä.
Anna miehen mennä. Löydät jonkun joka rakastaa sinua ja rohkaisee sinua uskomaan itsenäisesti. Tai antaa sinun olla uskomatta.Tuo valitettavasti muuttuu jos teille tulee yhteisiä lapsia. Ah-niin-ihanasta-maallistuneesta muslimista tuleekin harras uskontonsa harjoittaja kun suku saa kuulla jälkikasvusta ja alkaa painostaa miestäsi. Onnea matkaan.
Voisitteko lukea ketjun ennen kuin vastaatte ja viljelette ennakkoluulojanne? Ei ole edes pitkä ketju. Kyseinen kirjoittaja kertoi, että lapsia on jo.
Käänny vaan ja teeskentele. Mitä väliä jos uskonnolla ei ole kauheesti väliä. Miehelles ilmeisesti on. Suomessa kirkkoon kuulutaan 90 % automaatiolla.
Kyseenalaista. Mieti. Voithan aina kääntyä saatananpalvojaksi, tai kääntyä pois koko suhteesta. Tai sitten voit sanoa olevasi valmis tuomiopäivän keskusteluihin kun kuljet rollaattorilla.
Voit myös perustaa ihan oman uskonnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen mennä. Löydät jonkun joka rakastaa sinua ja rohkaisee sinua uskomaan itsenäisesti. Tai antaa sinun olla uskomatta.Tuo valitettavasti muuttuu jos teille tulee yhteisiä lapsia. Ah-niin-ihanasta-maallistuneesta muslimista tuleekin harras uskontonsa harjoittaja kun suku saa kuulla jälkikasvusta ja alkaa painostaa miestäsi. Onnea matkaan.
Voisitteko lukea ketjun ennen kuin vastaatte ja viljelette ennakkoluulojanne? Ei ole edes pitkä ketju. Kyseinen kirjoittaja kertoi, että lapsia on jo.
Siinä tapauksessa mies ei ole kertonut suvulleen lapsistaan tai hänellä ei ole elossa olevia sukulaisia.
Tuollaisia vaatimuksia kuuluu monen sellaisen uskonnon harjoittajien suunnasta, jotka mainitaan uskontojen uhrit - sivustoilla.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
Uskontoa ei pidä vaihtaa sillä perusteella että toinen sitä pyytää. Uskonto on henkilökohtainen valinta, ei puolison valinta. Jos miehelle et kelpaa nykyisellä uskonnollasi tai uskonnottomuudellasi varustettuna niin sitten miehessäsi on muitakin ongelmia odottelemassa esiintuloa.
Vaihda miestä kun vielä pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen mennä. Löydät jonkun joka rakastaa sinua ja rohkaisee sinua uskomaan itsenäisesti. Tai antaa sinun olla uskomatta.Ja suhdetta on takana montako viikkoa?
7 vuotta tulee täyteen kuukauden päästä. Lapsiakin 2 siunaantunut. :)
Mikäs nyt yhtäkkiä on saanut uskonnon vaihtamisella painostamaan?
Onko miehelläsi muuten kuorma-autokortti?
Kirjo on laaja. Mieheni kuuluu evlut. kirkkoon, mutta ei usko Jumalaan, minä taas uskon, mutta en kuulu kirkkoon, en ole päässyt ripille jne. Menimme naimisiin maistraatissa, lapsiamme ei ole kastettu, eli otettu seurakunnan jäseniksi.
Monet ihan tavissuomalaiset kuuluvat kirkkoon vain kirkkohäiden ja ristiäisten takia. Samalla he saattavat vastustaa Suvivirren laulamista kevätjuhlissa ja kiistää joulun kristilliset teemat ja arvot.
Tiedän miehiä, jotka ovat joutuneet aikuisina menemään rippikouluun ja liittymään evlut. kirkkoon vain, jotta tyttis saisi "päivänsä prinsessana".
Monille juutalaisille miehille on tärkeää, että myös vaimo on juutalainen, koska lapset seuraavat äidin uskontoa. Tästä syystä esim. Ivanka Trump kääntyi juutalaiseksi mennessään naimisiin juutalaisen Jared Kushnerin kanssa.
Jotkut fundamentalistikatoliset eivät pidä katolisen ja protestantin liittoa "oikeana" avioliittona.
Mutta ap trollaa ja tod. näk. vihjaa islamista, jotta saisi vähän vihapuhetta aikaan. Kun takana on 7 yhteistä vuotta ja kaksi lasta, ei enää ruveta painostamaan puoleen eikä toiseen.
Onko kyseessä ns. "Rauhan uskonto"?