Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10.000 askelta päivässä

Vierailija
09.06.2017 |

Juuri luin suosituksen, että askelmäärää pitäisi nostaa 30.000 päivittäin. 10.000 askelta on naisella keskimäärin reilu 7 km. Kenellä on aikaa kävellä yli 20 km päivittäin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys

Vierailija
2/7 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ko. suositukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo askelmäärä käsittää KAIKKI päivän askelet, mulla tulee toisinaan 10 000 askelta jo töissä.

Mutta mielestäni tuota askelmäärä ei kannata nostaa, koska tuollaisenaan se kannustaa sellaisia liikkumaan, jotka eivät liiku välttämättä muuten ollenkaan. 10 000 askelta on vielä kohtuullinen määrä, siis jos lähdetään ihan nollasta, mutta jos se kolminkertaistetaan, niin kyllä se syö motivaatiota niiltä jotka ei muutenkaan liiku. 30 000 askelta päivässä on niin iso saavutus, että turha edes yrittää ja jos ei tavoitetta voi saavuttaa, niin miksi edes vaivautua.

Toisaalta minustakin tuo on ihan älytön määrä, jos kävelen 13 km, siitä ei tule muistaakseni edes 20 000 askelta tai ehkä just se, ja se pitäisi siis kävellä työpäivän lisäksi (jossa kävelen sen 10 000 askelta) ja jos joku tekee työtä jossa ei kävellä senkään vertaa, niin hänen pitäisi käydä jotain 20km lenkkejä joka päivä töiden lisäksi? Hahahahahaha :D

Vierailija
4/7 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki ko. suositukseen?

Luin sen tanskalaisesta yli 40 v. suunnatusta naistenlehdestä nimelltä Liv.

T: ap

Vierailija
5/7 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule edes 10 000 täyteen 7 kilometrin lenkillä, joten tuo 30 000 vaatisi siis 21 kilometrin päivittäisen kävelylenkin... Aiheuttaa helposti sellaisen "vitut, ihan sama"-fiiliksen, kuten kaikki muutkin liian tiukat terveysohjeet. Eikä edes tuo 10 000 ole mikään absoluuttinen suositus kaikille - vuodepotilaana olevalle vanhukselle jo 1 000 on monin verroin parempi kuin ei mitään ja lähes vuodepotilastasoisen lihavan on ihan turha lähteä heti kymppitonnia tavoittelemaan, pienempikin lisäys riittää. 

Vierailija
6/7 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maatalon emäntä ja pelkästään työssäni tulee askelia 15 000-20 000. Tähän vielä päälle askeleet, jotka tulevat arkiaskareista kuten siivous, kaupassakäynnit.. Taitaa riittää minulle 😁

Vierailija
7/7 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee askeleita normipäivänä vähintää 17000 vaikka teen päätetyötä. 30 000 askelta tuli päivänä, jolloin käytiin neljän tunnin vaellus ja muu aika päivästä istuttiin pääosin autossa, eli siinä mielessä tavoite on mahdollista saada täyteen, jos ei istu tuntikausia putkeen.

Mitä tuohon askelsuositukseen tulee, niin mä näen, että se on 30000 askelta, tai askeleita vähemmän+treeni tms. Mun mielestä ihmisen tulisi olla fyysisesti aktiivisempi kuin tuo 10 000 askelta, jotta terveys pysyisi optimaalisena. Huomaa sen itsekin, alle 10 000 askeleen päivinä ei tule edes uni, koska on ollut fyysisesti niin passiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme