Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin haastatteluista

Vierailija
08.06.2017 |

Mulle piti tulla tällä viikolla haastattelupuhelu työkkäristä, vaan eipä kuulunut. Katoin sitte omilta sivuilta, että soittavatki n. 6 kk päästä. Kuinka yleistä tää on, ku niiden piti 3 kk välein haastatella? Olis ollu paljo kysyttävää, niin pikkusen ärsyttää...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätpä noi soita jos et kuulu riskiryhmään. 

Vierailija
2/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle piti tulla tällä viikolla haastattelupuhelu työkkäristä, vaan eipä kuulunut. Katoin sitte omilta sivuilta, että soittavatki n. 6 kk päästä. Kuinka yleistä tää on, ku niiden piti 3 kk välein haastatella? Olis ollu paljo kysyttävää, niin pikkusen ärsyttää...

Mulle on käynyt samoin kaksi kertaa olen ollut vuoden työttömänä. Mulla ei ole työöisyyssuunitelmaa eikä mitään. Kysymyksiä vino pino. Työkkärin "palvelu" on ala-arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä jos olet niiden kirjoissa, niin voit jättää netissä soittopyynnön. Soittavat viikon kuluessa.

Vierailija
4/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samoin kaksi kertaa olen ollut vuoden työttömänä. Mulla ei ole työöisyyssuunitelmaa eikä mitään. Kysymyksiä vino pino. Työkkärin "palvelu" on ala-arvoista.

Joo, ala-arvoista se on. :( Pitää ottaa sitten ite yhteyttä. Jännä juttu kuiteski etteivät soittaneet, kun on niin paljo ollu puhetta siitä kuinka työtömät laitetaan töihin.

Vierailija
5/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, että siirtyi päivämäärä puoli vuotta eteenpäin. Taitaa olla te-keskusket ja niitä määräävät virkamiehet jo sekaisin kaikista uudistusehdotuksista, joita viimeisen puolen vuoden aikana on esitetty, että on pasmat sekaisin ja homma hoidetaan noin. Yksi esimerkki hallituksen päämäärättömistä näennäisuudistuksista, jotka eivät toimi.

Vierailija
6/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensiviikkoista soittoaikaa on myös siirretty syyskuulle, olisi ollut kysyttävääkin, joten pitää sitten itse jättää soittopyyntö.

Vierailija
7/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mulla oli työkkärissä työskennellesäni ns. listavuoro eli piti noita määräaikoja asiakkailta tarkistaa, niin niitä asiakkaita oli niin älytön määrä jokaiselle päivälle ettei niitä ehtinyt alkaa tutkimaan ollenkaan.

Siirsin kaikilta vaan teknisesti päivämäärän jonnekin hamaan tulevaisuuteen juurikin n. 6kk päähän.

Asiakkaalta voi odottaa myös omaa aktiivisuutta jos niillä on jotain kysyttävää tai tarvii muuta neuvoa. Voi ottaa ihan itsekin yhteyttä.

Tiedän monta virkailijaa jotka tekee vieläkin näin. Siirtää vaan päivämäärän jonnekin kauemmas ja ajattelee että kattokoot toiset sitä sitten tuolla syksymmällä.

Muutenki ihan liika töitä mulla ainakin oli.

Vierailija
8/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä ymmärtänyt, miksei työkkäreihin palkata lisää väkeä!? Työttömyysluvut paranisivat, työttömien palvelut paranisivat ja saataisiin tehokkaampaa ohjausta ja tukea niille, jotka sitä tarvitsevat! Joku mielenhallintaa opiskellut voisi vetää positiivisuuskursseja yms. Työttömän pahin uhka on jääminen kotiin, olisi edes työttömien vertaistukiryhmiä, missä pääsisi puhumaan vertaistensa kanssa. Nyt tuntuu, että on täysin yksin, eikä kukaan kuule eikä ymmärrä.

Vierailija
9/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työkkärin virkailijalla on noin 800 asiakasta, Ruotsissa alle 80.

Vierailija
10/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo vielä ymmärtänyt, miksei työkkäreihin palkata lisää väkeä!? Työttömyysluvut paranisivat, työttömien palvelut paranisivat ja saataisiin tehokkaampaa ohjausta ja tukea niille, jotka sitä tarvitsevat! Joku mielenhallintaa opiskellut voisi vetää positiivisuuskursseja yms. Työttömän pahin uhka on jääminen kotiin, olisi edes työttömien vertaistukiryhmiä, missä pääsisi puhumaan vertaistensa kanssa. Nyt tuntuu, että on täysin yksin, eikä kukaan kuule eikä ymmärrä.

Mistähän ne rahat revitään uusien ihmisten palkkaamiseen? Nythän sitä nimenomaan yritetään säästää julkisella puolella vähentämällä väkeä.

Vierailija
11/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pahin uhka on jääminen kotiin, olisi edes työttömien vertaistukiryhmiä, missä pääsisi puhumaan vertaistensa kanssa.

En tiennytkään, että työttömät ovat ulkonaliikkumiskiellossa.

Miksi työttömän pitäisi puhua muiden työttömien kanssa, eikä esimerkiksi harrastuksen parissa tapaamiensa ihmisten kanssa?

Vierailija
12/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän ne rahat revitään uusien ihmisten palkkaamiseen? Nythän sitä nimenomaan yritetään säästää julkisella puolella vähentämällä väkeä.

Pakkoruotsi pois ja eurosta eroaminen olis aika kova vaikutus, ei tarttis ainakaa sinne kreikkaan lapioida rahaa

Vierailija
13/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä, mä olen jutellut viimeksi työkkärin tädin kanssa 1,5 vuotta sitten, aina "siirtyy" aika 6 kk eteenpäin. Itseäni tämä ei liikaa harmita kuitenkaan. Jos olisi jotain asiaa heillepäin, osaan ottaa itse yhteyttä.

Vierailija
14/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se soittaa päivämäärän jälkeenkin,minulle soitti osa-aikatyössä.

Vierailija
15/15 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taitaa eka hoitaa vähän aikaa olevat työttömät ja sitten ne jotka nostaa eniten tukia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän