Miten Syyrian pommitetut rauniot liittyy Suomi 100 teemaan?
Eikö olisi parempi tehdä se mielummin Helsingin pommituksista kun se on täällä oikeasti tapahtunut?
Vai eikö ole tarpeeksi trendikästa hipsterille?
Kommentit (26)
Miksei vaikka läjä kaarnaisia venhoja pankkiautomaatin raunioilla, se olisi suomalainen ilmenemä tästä globaalista murhenäytelmästä, jossa murh- eikun turh- eikun lomapaikanhakijat ovat joutuneet jättämään isäinsä maat.
Syyrian suhteen moraalisesti perusteltavissa oleva ratkaisu olisi ollut käyttää nuo rahat sikäläisen kärsivän väestön hyväksi. Tuon tyyppinen rakennusraunion rahtaaminen ja uudelleen kokoaminen ei ole halpaa, eli syyrialaiset olisivat saaneet tuekseen aika paljon rahaa.
Voisiko suorastaan syyttää taiteilijaa siitä, että syyrialaiset kärsivät hänen takiaan kun raha käytetäänkin johonkin outoon imagoprojektiin.
Taidettahan tuo ei varsinaisesti edes ole.
Tähän on tultu, kun taiteilijoiden ei tarvitse itse hankkia asiakkaitaan vaan yhteiskunta maksaa: ollaan tiedostavia, osallistuvia ja globaaleita.
Mun mielestä on noloa ja ehkä enemmänkin häpeällistä, että 100 vuotis juhlavuonna ei kehdata/uskalleta juhlia Suomea ja suomalaisuutta vaan pitää jonkun kumman takia raahata koko maailman ongelmat ihmisten silmille ja hehkuttaa niitä.
Olin vielä viime vuoden puolella innoissani tästä tulevasta juhlavuodesta, mutta jo tähän mennessä tämä on osoittautunut naurettavaksi ja myötähäpeää aiheuttavaksi vitsiksi.