Paras neuvo 19-vuotiaalle itsellesi
Mikä on paras neuvo tai oivallus jonka antaisit itsellesi, jos voisit mennä ajassa taaksepäin kyseiseen aikaan?
Kommentit (20)
Juokse, kun vielä ehdit ilman isompia henkisiä arpia
Varo astumasta narsistiansaan. Siihen aikaan ei narsismia tunnettu tai tunnistettu ilmiönä.
Hae apua nyt äläkä vasta vuosia myöhemmin.
Jätä se sika.
(=Jos jokin tuntuu olevan vinossa kumppanissa ja parisuhteessa, luota vaistoosi ja lähde. Älä anna talloa itseäsi.)
Ei mitään. Jos olisin noudattanut sitä, ei minulla olisi nykyistä mukavaa elämääni, koska valinnat olisivat muuttaneet asioiden kulkua.
Tein elämäni parhaat valinnat juuri tuossa iässä, joten sanoisin vaan "hyvä hyvä" ja taputtaisi olalle.
Seis! Älä missään tapauksessa ala vakituiseen parisuhteeseen! Usko hyvällä ettei se ole sinua varten! Tulet katumaan.
Ja tuokin piti kantapään kautta kuitenkin kokeilla. Pohjan kautta vaan piti mennä, onneksi edes viisastuin! Tuhlasin kuitenkin muutaman kallisarvoisen vuoden nuoruuttani, omaa typeryyttäni. Vapaus on minulle kaikki kaikessa. Niin, ja olen nainen.
Parisuhdehelvettiin liikaa aika käyttänyt kirjoitti:
Jätä se sika.
(=Jos jokin tuntuu olevan vinossa kumppanissa ja parisuhteessa, luota vaistoosi ja lähde. Älä anna talloa itseäsi.)
Älä anna karjun talloa itseäsi!
Usko ja luota itseesi.
Älä mieti mitä muut sinusta ajattelevat.
Parisuhdehelvettiin liikaa aika käyttänyt kirjoitti:
Jätä se sika.
Sama täällä.
Saat oman asunnon, jos vain haet. Lähde ajoissa menemään ja vaadi vanhemmiltasi apua.
Opiskele vaikka kuinka ei huvittaisi. Lopeta jatkuva ties missä seurassa ryyppääminen, ei siinä ole mitään siistiä ja makeeta.
Toivoisin kyllä että nämä voisin sanoa jo 16-vuotiaalle minulle.
Lähde jo, älä mene naimisiin. Tai jos et vielä lähde, ja menet naimisiin, niin ÄLÄ vaihda sukunimeäsi.
(Jälkeenpäin todettuna: Ihan joka helvetin paikasta pomppii ex-sukunimi esiin, ja sen vaihtaminen takaisin tyttönimeksi oli vaivalloista. Pysyvä merkki siellä sun täällä, ärsyttävää.)
Lähde tavoittelemaan ammattia, jota oikeasti oikeasti haluat. Status ammatti ei ole tavoittelemisen arvoinen pelkän statuksen takia, vaikka hetkellisesti sen saavuttaminen tuntuikin hienolta. Mutta vain hetkellisesti.
Älä lopeta sitä liikuntaa siihen, kun se lukiossa loppuu. Pysyt hyvässä kunnossa ja jaksat opiskella. Kestät stressiä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Hae apua nyt äläkä vasta vuosia myöhemmin.
ja rakasta itseäsi. jos et osaa, jos ei kukaan rakastanut, opettele, hae apua, toista ja toista uudelleen. sinä selviät!
Elä, tee, kokeile. Älä pelkää elämää.