Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kaikki kengät hiertää jalat rakoille!

Vierailija
08.06.2017 |

Mikä jalkojani vaivaa, kun en voi käyttää paljon mitään kenkiä. Hutiostoksia kymmeniä, kun ostotilanteessa täysin mukavan tuntuiset kengät osoittautuvat lähes aina ihan kamaliksi käytössä. Pikkuvarpaat, kantäpäät aina verille hangattu!!
Onko jollain teistä samaa ongelmaa? Millaisia kenkiä pystytte käyttämään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan tavallinen jalka malliltaan, mutta kävelen todella paljon, 5 - 15 km per pv. Ja kesäisin en kestä pitää sukkia lainkaan, kun jalat hikoaa niiden kanssa ihan kauheasti.

Mutta olen löytänyt ratkaisun: Crocsin kengät! Ja EI, ei ne klonksuvat isot reikäiset rumilukset, vaan sama firma tekee kauniita ballerinoja ja sandaalejakin.

Suosittelen todella lämpimästi - ja samalla pelkään, että loppuvat nyt joka paikasta kun muutkin keksivät tämän...

Mulla ja molemmilla tyttärillä Crocsin balleriinat hiertävät jalan kaaren kohdalle heti rakot :(

Vierailija
22/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on leveät ja rintavat jalat ja olen tullut siihen tulokseen, että nahkakengät ovat ehdottomasti parhaat. Todella monesti koulutan uusia kenkiä makaamalla sohvalla märät tennissukat jalassa - kenkä kostuu vähän ja muokkautuu jalalle sopivaksi!

Ainahan toki perusjuttu on ostaa oikeankokoiset kengät - harmi vain, että aika monella meistä toinen jalka on pienempi kuin toinen, jopa numeron tai puoli! Jos isomman mukaan ostat, voi toinen hölskyä, jos pienemmän, hankaa ja hiertää toinen! Isompaa voi kyllä pohjallisella pienenpää ja moni niin joutuukin tekemään.

Aika hyvät kengät ovat olleet Arcopedicon kengät - niitä on sekä nahkaisia että semmoista pestävää tekstiiliä. Se tekstiili on pehmeää ja joustavaa ja todella tunne, kuin olisit vetänyt hyvät sukat jalkaan. Kannattaa kokeilla! Ainakin K-kenkäkaupat myy joissakin paikoissa ja toki monet muutkin kenkäkaupat.

Tiedän myös ihmisiä, joilla kantapäästä hiertää aina jalat rakoille. Siinä käy lopulta niin, että kantapäähän akillesjänteen kohdalle tulee arpikudosta, joka aina vain huonommin istuu kenkään! Sopivan kantakapin katselu on tärkeää - joillekin pitää olla korkea, joillekin matalampi. Kannattaa kokeilla laittaa korotusta vähän juuri kantapään alle - se nostaa vähän jalkaa ja se reuna voi osua juurikin sen verran parempaan kohtaan, että ei hierrä - tämä on myös hyvä ensiapu, kun kantapäästä hiertää - taittele vaikka nenäliina kantapään alle korotukseksi. Pidemmässä käytössä kannattaa hankkia vaikka pohjallisia, joista leikkaa korotusta kantapään alle.

Ei nämä vinkit mitkään autuaaksi tekevät ole ja monet ovat jo voineet kokeilla, mutta tässä muutamia minua auttaneita juttuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, käytän suosiolla kesäisin Crocseja. Talvella maihareita.

Vierailija
24/26 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti teille kaikille vastauksista!

Hankin kahdet kengät, ensinnäkin Crocsin ballerinat. Ensin oudoksuin todella paljon, mutta nehän ovat loistavat! Kuin pumpulilla kävelisi :)

Toiset ovat Birkenstockin vähän ankeat ja miesmäiset sandaalit. Ei miellytä silmää, kun on tottunut siroihin kenkiin, mutta näillä on todella hyvä kävellä! Joten turhamaisuus nyt pois ja kerrankin todella hyvät sandaalit, jotka ei hierrä tippaakaan :)

Ap

Vierailija
25/26 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rieker kengät eivät hierrä.

Vierailija
26/26 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun kantapää eri kokoa kun varpaat? Mun kantapää menee rikki tosi usein ja mulla on puoli kokoa pienempi kantapää kun varpaat, eli kenkä pääsee liikkumaan jalassa. Ei auta muuta kun pehmentää uudet kengät ennen kun niiden kanssa lähtee ulos ovesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi