Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kaikki kengät hiertää jalat rakoille!

Vierailija
08.06.2017 |

Mikä jalkojani vaivaa, kun en voi käyttää paljon mitään kenkiä. Hutiostoksia kymmeniä, kun ostotilanteessa täysin mukavan tuntuiset kengät osoittautuvat lähes aina ihan kamaliksi käytössä. Pikkuvarpaat, kantäpäät aina verille hangattu!!
Onko jollain teistä samaa ongelmaa? Millaisia kenkiä pystytte käyttämään?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat nahkakengät. Ja käytäthän sukkia? Entä oletko testannut niitä kaikkia geelipehmusteita mitä voi laittaa kenkiin esim kantapään kohdalle?

Vierailija
2/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita laastaria kohtiin jotka menee verille. Ostatko liian isoja kenkiä jos ne pääsevät hankaamaan, pitäisi olla juuri sopivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienet kengät hankaavat ja painavat. Esim. useimmat naisten korkokenkämallit ovat sellaisia, etteivät edes pysy jalassa muuta kuin puristavan pieninä. Kyllä mukavia kenkiä maailmasta löytyy mutta ilmeisesti mallit ei miellytä? Ainakaan ilman sukkia ei pitäisi käyttää.

Vierailija
4/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, kantapääni ovat hankalan malliset ja ainoat kengät, jotka eivät hankaa ovat tennarit ja varvastossut. Kenkäni ovat aika rämälämät koska uusia on niin vaikea löytää :(

Vierailija
5/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, kantapääni ovat hankalan malliset ja ainoat kengät, jotka eivät hankaa ovat tennarit ja varvastossut. Kenkäni ovat aika rämälämät koska uusia on niin vaikea löytää :(

Minulla on ihan sama juttu:(

Vierailija
6/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kenkien erikoisliikkeeseen ja selittäkää tilanne. Ammattitaitoinen myyjä osaa neuvoa teitä kenkien valinnassa. Liikkeitä on esimerkiksi Helsingissä.

Kenkien pitää olla nahkaa ja niissä pitää olle teidän jaloillenne sopiva malli. Ei liian pieni (hyvin yleinen ongelma) eikä liian iso. 

Minulla on leveät ankanjalat, joten olen ostanut kenkiä Kenkä-Ralesta, Töölöntorinkatu 7. Joukossa on joskus kauniitakin kenkiä eikä vain todella iäkkäille tarkoitettuja.

Vierailija
7/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maailman litteimmät lättäjalat, kenkien osto on painajainen.

Vierailija
8/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkani malli on kai vaikea. Olen ostanut reilunkokoisia, olen ostanut napakoita, sama juttu aina, hankaus. Korkokenkiä en voisi kuvitellakaan käyttäväni. Mutta "kiva kuulla", etten ole ainoa. Kesällä voin käyttää vanhoja birkenstockejani, jotka ovat kaikkea muuta kuin naiselliset ja sirot, mutta antavat sentään kantapäitten toipua eivätkä hierrä varpsita ruvelle. ap

Vierailija
9/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkakengät, sisäänajat ne lämpimässä suihkussa tai vesivadissa "kävellen". Muotoutuvat tehokkaimmin juuri sinun jalkasi mukaisiksi. Kunhan et kuivata niitä kenkiä auringossa etkä muutenkaan kuumassa, ettei pinta kovetu turhaan. Sanomalehtipallerot kenkien sisällä kuivattavat tehokkaasti ja turvallisesti.

Vierailija
10/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkakengät vesivatiin???

Vierailija
11/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. Yksi juttu on, että kovettumat lisää rakkoherkkyyttä. Koeta hoitaa ne pois, jos on. Lisäksi nahka käy mullekin. ITse olen myös lievää helpotusta saanut rakonestopuikosta, se vähän antaa "jatkoaikaa". 

Vierailija
12/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deodorantin sumuttaminen jalkoihin voi auttaa eli aine tavallaan suojaa jalkoja.

Vierailija
13/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii pistokkaat ja ballerinat.

Vierailija
14/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tavallinen jalka malliltaan, mutta kävelen todella paljon, 5 - 15 km per pv. Ja kesäisin en kestä pitää sukkia lainkaan, kun jalat hikoaa niiden kanssa ihan kauheasti.

Mutta olen löytänyt ratkaisun: Crocsin kengät! Ja EI, ei ne klonksuvat isot reikäiset rumilukset, vaan sama firma tekee kauniita ballerinoja ja sandaalejakin.

Suosittelen todella lämpimästi - ja samalla pelkään, että loppuvat nyt joka paikasta kun muutkin keksivät tämän...

Vierailija
15/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina uudet kengät hiertää ja puristaa, ihan sama millaset ostaa. Kävelen niillä ehkä joka toinen päivä, kunnes ne vähän venyvät, eikä enää hierrä.

Vierailija
16/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki kengät hiertää rakon kantapäähän, ainakin oikean jalan. Sellaiset kengät missä käytän sukkaa, ei hierrä niin pahasti, mutta KAIKKI kengät joita käytetään ilman sukkaa (kesäkengät, korkokengät) hiertävät kantapaan. Aivan sama onko kyseessä 10euron halvat muovirimpulat vai 150euron laadukkaat nahkakengät. Todella ärsyttävää. Käytän sitten rakkolaastaria jo ennaltaehkäisevästi.

Vierailija
17/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet allerginen kengille. Käytä kumisaappaita.

Vierailija
18/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nahkakengät vesivatiin???

Parhaan tuloksen saa kun pistää nahkakengät  jalkaan ja menee niiden kanssa puoleksi tunniksi ammeeseen sen jälkeen kenkien pitää antaa kuivua JALOISSA. Kenkä ottaa jalan mallin ja on kuin hansikas koko elinikänsä.

Vierailija
19/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Siksi joudun jopa sandaaleissa käyttämään sellaisia sandaalisukkia. Pitäisi varmaan kulkea paljain jaloin kesät talvet...

Vierailija
20/26 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taistelin aina kenkien kanssa kunnes mieheni raahasi minut väkisin Boot Factoryyn ja teetätti mittatilausbootsit. Olin ajatusta vastaan aluksi mutta mieli muuttui kun olin bootseissani aikani kävellyt.

Minulla on oikeasti hankalat jalat.