Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen paikka IVALO on asua??

Vierailija
28.03.2006 |

Puolen vuoden päästä olisi ehkä muutto Ivaloon ja nyt tässä tiedustelenkin että minkälainen paikka Ivalo on asua?

Onko Ivalossa minkäänlaista toimintaa lapsille, siis jotain perhekerhoja tai vastaavaa? Meillä pojat 1v ja 3v.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin muualta, asuin yksin, viihdyin erinomaisesti! Valitse asuinpaikka vaan tarkkaan, itse jouduin yhden vuoden asumaan häirikön naapurina. Pieni kylä, joss tosi helppo ystävystyä. Paljon muualta tulleita, jotka voivat helposti pysyä etällä lantalaisten ja lappalaisten riidoista. Ole oma itsesi, älä korosta sitä mistä olet. Älä missään nimessä ala hokemaan, että meilläpäin tehdään näin tai mun entisessä työpaikassa X tehtiin näin. Teet niinkuin siellä tehdään ja sillä siisti.

Saariselästäkin voi nähdä monet kasvot, kun menee päivällä, niin eipä paljon juottolat häiritse. Paljon löytyy tekemistä ja monet tekevät " virkistysmatkoja" Norjaan, Rovaniemelle ja Helsinkiin (sesonkien ulkopuolella halpoja lentoja). Edellä jo mainittujen lisäksi paikkakunnalla vireä kansalaisopisto ja vireitä urheiluseuroja ja muuta vapaa-ajan toimintaa, leffat myös edullisia verrattuna isoihin paikkoihin.

Ennakkoluuloton lähtee matkaan - jos et viihdy ajattele, että kyllähän sitä on jonkun aikaa vaikka " aidan seipäänä" .

Vierailija
2/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivalo ei sentään ole niiiiin pieni paikka, että kaikki tuntisivat toisensa ja tietäisivät toistensa asiat.

Itse kaipailen takaisin Lappiin. 12 vuotta eteläisessä Suomessa ja niistä 8 vuotta pk-seudulla ovat tehneet tehtävänsä. Vaikka minulla on täällä perhe ja hyvä työpaikka, jokin siinä pohjoisessa kuitenkin vetää puoleensa. Jospa vielä joskus...

t. espoolainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin, mitä haluaa - nuorille melko huonot mahdollisuudet jos ei suppea amistarjonta ja lukio riitä. Töitäkään ei kaikille ole.

Ivalohan on silti kohtalaisen iso kyläksi, ja kaikki palvelut kyllä löytyvät ihan läheltä. Enkä nyt niin sisäänpäinlämpiäväksikään sanoisi, kyllä täällä paremmin kuin etelässä halutaan tutustua ihmisiin (vai onkohan se sitten jo uteliaisuutta? :D ) ja mielellään otetaan uudet tuttavuudet vastaan - yleensä siis.

Kunnan kerrostaloja (niitä muutamaa) kannattaa välttää, ennemmin rivareihin tai sitten yksityisiltä markkinoilta vaikka omakotitalo, nehän on ihan eri hinnoissa muuhun maahan verrattuna sekä vuokratessa että ostaessa.

Vierailija
4/7 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEHHEH

Vierailija
5/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappalaisten ja lantalaisten taistelukenttä, jossa ei kukaan täysjärkinen voi viihtyä. Joka paikkaan on pitkä matka, mitään kerhoja tai palveluja ei ole, ainoastaan metsää ja poroja. Tervetuloa vaan. Itse muutan kesällä pois!!

Vierailija
6/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivalon keskustassa on kaikki palvelut, mitä lapsiperhe tarvitsee, kävelyetäisyydellä. Vältä kunnan kerrostaloja, niissä meininki aika hurjaa. Paljon veäläisiä ja norjalaisia, yleensä ok-väkeä. OIkeastaan ei poikkea lainkaan jostain muusta lapin pienestä kirkonkylästä (Kittilä, Pello, Ylitornio).

Talvet ovat pitkiä, mutta saariselälle vain parikymmentä kilometriä. Suhteita pitää muodostaa, jotta pärjää. Nipo ei pärjää, leppoisalla luonteella kotiutuu helposti.

Vierailija
7/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en asu ihan Ivalossa, mutta melkein :) En kaipaa kahviloita, teattereita enkä shoppailua, joten mitään erikoista en täällä kaipaa. Lapsiperheelle Ivalossa on MLL:n perhekerho, srk:n kerho, jonkun verran harrastusmahdollisuuksia, hyvä kirjasto, suht. normaalit terveydenhuoltopalvelut ja kauppaliikkeet, ei juuri sen enempää. Ilmapiiri ja viihtyvyys onkin sitten kiinni oma lukunsa. Paljonhan täällä on muualta tulleita eli en allekirjoittaisi väitettä sisäänpäinlämpiävyydestä. Erilaisia riitoja kyllä riittää, niin kai joka kylässä. Asuntotilanne on huono, mutta teillä kai on jo asunto tiedossa, jos olette kesällä muuttamassa?