Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valokuvausliikkeiden hinnoista...

Vierailija
07.06.2017 |

Saatiin lahjakortti valokuvausliikkeeseen. Itse kuvauskin on jo todella hinnakas, mutta siihen päälle tulee vielä maksu itse kuvista.
Perus kymppikuva kappaleelta 11 euroa. Vertauksena omat kuvat tulostettuna samasta liikkeestä alle 20snt kpl.
Mihin tälläinen hinnoittelu oikein perustuu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teettävät kuvat itse liikkeessä niin luonnollisesti laitteet, paperi, musteet maksavat. Ulkomailta massatuotannosta tottakai saa halvemmalla. 

Vierailija
2/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollainen tulostuspömpöli on tietty halvempi koska sen liike vain vuokraa tarvikkeineen päivineen, niitä ostettavia paperikuvia eivät niistä laitteista tulostele. 

Paljonko itse kuvaus maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista kuvista saa tosiaan tulostettua halvalla mutta kuvaamon kuvissa on luonnollisesti hinta työstä.

Vierailija
4/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin lahjakortti valokuvausliikkeeseen. Itse kuvauskin on jo todella hinnakas, mutta siihen päälle tulee vielä maksu itse kuvista.

Perus kymppikuva kappaleelta 11 euroa. Vertauksena omat kuvat tulostettuna samasta liikkeestä alle 20snt kpl.

Mihin tälläinen hinnoittelu oikein perustuu?

Ihan samaan, kun että kahvipaketin saa 99 centillä tarjouksesta, mutta kahvilassa kahvikupposesta saa maksaa jopa 2.50 €.

Vierailija
5/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista kuvista saa tosiaan tulostettua halvalla mutta kuvaamon kuvissa on luonnollisesti hinta työstä.

Mistä työstä? Valokuvaus ja editointi kuuluivat kuvauksen hintaan, joten niistä en kai enää maksa...

Vierailija
6/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teettävät kuvat itse liikkeessä niin luonnollisesti laitteet, paperi, musteet maksavat. Ulkomailta massatuotannosta tottakai saa halvemmalla. 

No niin ne omatkin kuvat teetetään siinä samassa liikkeessä. Siksi en tajua.

Vierailija
7/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat tuleva printteristä ihan itsekseen, vau

Vierailija
8/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö töissä? Kuka maksaa palkkasi ja miksi?

Vierailija
9/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollainen tulostuspömpöli on tietty halvempi koska sen liike vain vuokraa tarvikkeineen päivineen, niitä ostettavia paperikuvia eivät niistä laitteista tulostele. 

Reilun satasen. Tähän tosiaan kuului editointikin. Miksi nämä kuvat tulostetaan eri tarvikkeilla?

Vierailija
10/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö töissä? Kuka maksaa palkkasi ja miksi?

Mitä tekemistä tällä nyt on minkään kanssa?

Vierailija
11/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kauheaa, että täysin lahjaton kuvaaja voi päästä valokuvausliikkeeseen töihin. Olen itse ollut todistamassa tapausta.

Vierailija
12/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilun satasen. Tähän tosiaan kuului editointikin. Miksi nämä kuvat tulostetaan eri tarvikkeilla?

Kuvaamon eri tarvikkeita teetetyt kuvat kestävät paremmin ja kauemmin eri käsittelyn takia. Näin esimerkiksi. Teettämistyöstä maksat.

Vierailija
13/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tarvikkeilla

Vierailija
14/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaamon eri tarvikkeita teetetyt kuvat kestävät paremmin ja kauemmin eri käsittelyn takia. Näin esimerkiksi. Teettämistyöstä maksat.

Kiitos selityksestä. Mutta minkä takia en voi saada näitä kuvia niinä peruskuvina halutessani? Sekä omat että kuvaamon kuvat muistikortilla, molemmat annetaan samalla tavalla sinne tiskille.

Vierailija
15/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaajalla on kuviin aina tekijänoikeudet. He eivät halua antaa kuvista ns. halpisversioita käyttöön sillä myöhemmin kuvan haalistuessa syyttävä sormi osoittaa heihin. Riskin voit siis ottaa omilla kuvillasi muttet toisen tekijänoikeuksin suojatuilla kuvilla.

Vierailija
16/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaajalla on kuviin aina tekijänoikeudet. He eivät halua antaa kuvista ns. halpisversioita käyttöön sillä myöhemmin kuvan haalistuessa syyttävä sormi osoittaa heihin. Riskin voit siis ottaa omilla kuvillasi muttet toisen tekijänoikeuksin suojatuilla kuvilla.

Kiitos kun vaivauduit selittämään! :)