Valokuvausliikkeiden hinnoista...
Saatiin lahjakortti valokuvausliikkeeseen. Itse kuvauskin on jo todella hinnakas, mutta siihen päälle tulee vielä maksu itse kuvista.
Perus kymppikuva kappaleelta 11 euroa. Vertauksena omat kuvat tulostettuna samasta liikkeestä alle 20snt kpl.
Mihin tälläinen hinnoittelu oikein perustuu?
Kommentit (16)
Ja tuollainen tulostuspömpöli on tietty halvempi koska sen liike vain vuokraa tarvikkeineen päivineen, niitä ostettavia paperikuvia eivät niistä laitteista tulostele.
Paljonko itse kuvaus maksaa?
Omista kuvista saa tosiaan tulostettua halvalla mutta kuvaamon kuvissa on luonnollisesti hinta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Saatiin lahjakortti valokuvausliikkeeseen. Itse kuvauskin on jo todella hinnakas, mutta siihen päälle tulee vielä maksu itse kuvista.
Perus kymppikuva kappaleelta 11 euroa. Vertauksena omat kuvat tulostettuna samasta liikkeestä alle 20snt kpl.
Mihin tälläinen hinnoittelu oikein perustuu?
Ihan samaan, kun että kahvipaketin saa 99 centillä tarjouksesta, mutta kahvilassa kahvikupposesta saa maksaa jopa 2.50 €.
Vierailija kirjoitti:
Omista kuvista saa tosiaan tulostettua halvalla mutta kuvaamon kuvissa on luonnollisesti hinta työstä.
Mistä työstä? Valokuvaus ja editointi kuuluivat kuvauksen hintaan, joten niistä en kai enää maksa...
Vierailija kirjoitti:
Jos teettävät kuvat itse liikkeessä niin luonnollisesti laitteet, paperi, musteet maksavat. Ulkomailta massatuotannosta tottakai saa halvemmalla.
No niin ne omatkin kuvat teetetään siinä samassa liikkeessä. Siksi en tajua.
Kuvat tuleva printteristä ihan itsekseen, vau
Käytkö töissä? Kuka maksaa palkkasi ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ja tuollainen tulostuspömpöli on tietty halvempi koska sen liike vain vuokraa tarvikkeineen päivineen, niitä ostettavia paperikuvia eivät niistä laitteista tulostele.
Reilun satasen. Tähän tosiaan kuului editointikin. Miksi nämä kuvat tulostetaan eri tarvikkeilla?
Vierailija kirjoitti:
Käytkö töissä? Kuka maksaa palkkasi ja miksi?
Mitä tekemistä tällä nyt on minkään kanssa?
Minusta on kauheaa, että täysin lahjaton kuvaaja voi päästä valokuvausliikkeeseen töihin. Olen itse ollut todistamassa tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilun satasen. Tähän tosiaan kuului editointikin. Miksi nämä kuvat tulostetaan eri tarvikkeilla?
Kuvaamon eri tarvikkeita teetetyt kuvat kestävät paremmin ja kauemmin eri käsittelyn takia. Näin esimerkiksi. Teettämistyöstä maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaamon eri tarvikkeita teetetyt kuvat kestävät paremmin ja kauemmin eri käsittelyn takia. Näin esimerkiksi. Teettämistyöstä maksat.
Kiitos selityksestä. Mutta minkä takia en voi saada näitä kuvia niinä peruskuvina halutessani? Sekä omat että kuvaamon kuvat muistikortilla, molemmat annetaan samalla tavalla sinne tiskille.
Kuvaajalla on kuviin aina tekijänoikeudet. He eivät halua antaa kuvista ns. halpisversioita käyttöön sillä myöhemmin kuvan haalistuessa syyttävä sormi osoittaa heihin. Riskin voit siis ottaa omilla kuvillasi muttet toisen tekijänoikeuksin suojatuilla kuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaajalla on kuviin aina tekijänoikeudet. He eivät halua antaa kuvista ns. halpisversioita käyttöön sillä myöhemmin kuvan haalistuessa syyttävä sormi osoittaa heihin. Riskin voit siis ottaa omilla kuvillasi muttet toisen tekijänoikeuksin suojatuilla kuvilla.
Kiitos kun vaivauduit selittämään! :)
Jos teettävät kuvat itse liikkeessä niin luonnollisesti laitteet, paperi, musteet maksavat. Ulkomailta massatuotannosta tottakai saa halvemmalla.