Mitä tulee maanviljelijöiden lapsista?
Kommentit (47)
Meistä tuli kirkon yhteisöpedagogi, metallimies, virkamies ja sivutoiminen viljelijä..ja mitäs minun katraastani tuli, sivutoimisen lypsäjän, lähihoitajia 2, lääkäreitä 2, atk-insinööri, sairaanhoitaja ja yksi etsii itseään, ei ehkä löydä, elämäntaiteilija.
Äiti on kasvatustieteiden maisteri ja hänen veljensä insinöörejä.
Maanviljelijöiden lapset eivät yleensä pelkää tehdä töitä. Jos töitä ei löydy perustavat he yrityksen. Kun on pienestä pitäen tottunut auttamaan koti- ja maatilan töissä, ei osaa olla tekemättä mitään. Toki kasvatus ja luonne tekee osansa, eli löytyy varmasti heitäkin jotka ovat vain löhöilleet koko lapsuutensa telkkarin edessä.
Kauppakorkean kautta IT-hommiin, sivutoiminen maanviljelijä.
Minusta tuli FM, englannin opettaja. Siskoni on tradenomi.
Mun parhaasta ystävästä tuli FM :)
Minusta tuli insinööri ja maanviljelijän vaimo ;D
Esikoinen opiskelee tietotekniikkaa, kuopus amiksessa ITC-linjalla, keskimmäinen kirjoitti keväällä ja menee armeijaan, haki yliopistoon maa- ja metsätaloustieteellisiin molempiin.
Joku ehkä jatkaa tilaa tai sitten ei.
Outo kysymys =)
Nykyaikana ei enää vanhempien ammatti vaikuta lapsen valintoihin.
Minusta tuli toimittaja, yhdestä veljestä laskentaekonomi, toisesta sähköinsinööri ja vanhimmasta siskosta ensin merkonomi, sitten perushoitaja.
Tässä muutama tuntemani
Koulunkäyntiavustaja
Äidinkielen opettaja
Musiikin opettaja
Kaupan kassa
Farmaseutti
Maanviljelijä
Sairaanhoitaja
Naapurin mv lapsista tuli DI ja agronomi.
Omat vanhempani eivät ole kokoaikaisia maanviljelijöitä. Isäni oli valtiolla töissä, nyt jo eläkkeellä ja äitini on sote-alalla. Siinä sivussa sitten viljellään ja hoidetaan metsää.
Itse opiskelen vielä, ensimmäinen tutkinto oli palveluihin painottuva tradenomi (palvelumuotoilu erikoistumisalana) ja nyt jatkan graafiseksi suunnittelijaksi.
Opintojen ohessa olen kaupassa töissä, mutta haaveena olisi joskus työskennellä mainostoimistossa tai pelitalossa.
N24
Tässä tuntemisni:
Juristi (useampikin)
Ekonomi
Toimittaja
Opettaja
Eläinlääkäri (useampikin)
Tradenomi
Diplomi-insinööri
Biologi
Itse en ole maanviljelijän lapsi, mutta tuntemistani maanviljelijöiden lapsista on tullut mm.
- sihteeri
- arkkitehti
- tulkki
- insinööri
- puutarhuri/flopista
...
Vierailija kirjoitti:
- puutarhuri/flopista
...
Floristi siis.
Ihan mitä tahansa ammatillisesti tulee maanviljelijöiden lapsista, mutta puoluekannaltani minusta tuli vihreä. Säälin lapsena todella paljon meidän elukoita (lehmiä, sonneja) suurimman osan vuotta.
Minusta tuli kokki ja maanviljelijä veli rekkakuski. Poika sähköinsinööri lähti eilen Argentiinan töihin. Tytär lähihoitaja.
Ammattinimikehän on nykyään maatalousyrittäjä. Tunnen maatalousalan neuvojia, hitsaajan, rekkakuskin, arkkitehdin, rakennustarkastajan, puunostajan, insinöörejä ja sairaanhoitajan jotka ovat maatalosta lähtöisin.
Naisena on muuten uskomaton etulyöntiasema työhaastattelussa jos voit sanoa olevasi maatilan kasvatti ja sotilasarvolta vänskä.
Tuntemani ja tietämäni maanviljelijöiden lapset: arkkitehti, pappi, maanviljelijä, taiteilija, poliitikko, virkamies, opettaja, lääkäri ... Ainakin noi. Samoja tai samankaltaisia ammatteja on esim. tuntemillani opettajien lapsilla. Go figure!