esports
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista pelletouhua. Ei mitään oikeaa urheilua ainakaan, vaikka jotkut niin väittävät.
vähän niinkuin jalkapallo, jossa isot neitit potkiivat palloa ja alkavat itkeä kun kaatuvat?
Ihan mahtavaa duunia ollut mulle jo vuosikausia. En vain ole kiinnostunut tekemään siitä numeroa Suomessa tai Suomen median kanssa. Tässä maassa kaikki menestys nostetaan heti mikroskoopin alle. Sellainen julkisuus ei kiinnosta. Ja kyllä voi myös sanoa että tällä rikastuu ihan mukavasti. Pelejähän riittää, jos on taitoa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista pelletouhua. Ei mitään oikeaa urheilua ainakaan, vaikka jotkut niin väittävät.
Minusta taas joku homokiekkoilu tai se kun isot miehet ajaa autoilla lenkkiä on paljon naurettavampaa. Pelata voi kuka tahansa pikkurahalla ja menestyä siinä.
kyllähän sitän voisi kokeilla kilpapelaamista, jos taidot riittäisivät.
Ei taida twitchissä olla montaa suomalaista. Pienet piirit ja liian pieni maa. Alkaisi tulla häiriköitä, jos kunnolla menestyisi.
E-Sportia puolustetaan monesti "oikeaksi urheiluksi" argumentein: siinä kilpaillaan, siinä syke nousee, se vaatii hyvää paineensietoa ja koordinaatiokykyä.
Meillä oli koulussa kirjoituskilpailu. Osallistuin siihen. Voisin siis kutsua itseäni urheilijaksi, sillä kilpailussa sykkeeni nousi aika korkealle, kilpailussa vaadittiin kovaa paineensietokykyä ja etenkin hyvää koordinaatiota. Voitaisiinko tällaista kilpailua alkaa kutsua vaikkapa A-Sportiksi (A sanasta Akateeminen)? Myös matematiikkakilpailuun osallistujat ovat siis urheilijoita, nimittäin A-urheilijoita.
Harmi, että se eeppinen esports-keskustelu on poistettu. Esporttaajat kiukuttelivat oikein kunnolla :D
Vierailija kirjoitti:
E-Sportia puolustetaan monesti "oikeaksi urheiluksi" argumentein: siinä kilpaillaan, siinä syke nousee, se vaatii hyvää paineensietoa ja koordinaatiokykyä.
Meillä oli koulussa kirjoituskilpailu. Osallistuin siihen. Voisin siis kutsua itseäni urheilijaksi, sillä kilpailussa sykkeeni nousi aika korkealle, kilpailussa vaadittiin kovaa paineensietokykyä ja etenkin hyvää koordinaatiota. Voitaisiinko tällaista kilpailua alkaa kutsua vaikkapa A-Sportiksi (A sanasta Akateeminen)? Myös matematiikkakilpailuun osallistujat ovat siis urheilijoita, nimittäin A-urheilijoita.
En teidä mutta ei minulla E-sport skenessä ole koskaan ollut mitään sykettä. Voisi sanoa, että jos sinulla sydän hakkaa kun pelaat peliä ja adrenaliini pauhaa, niin sinusta ei koskaan tule hyvää kilpapelaajaa. Siinä tarvitaan rautaista keskittymiskykyä, tyyneyttä, havainnointia, ennakointia ja kykyä puhua ja kuunnella selkeästi muita tiimin jäseniä. Jos Durotarissa alkaa pumppu hakkaamaan duelin takia, niin kannattaa oikeesti mennä psykologille. :D
niin kuka vaan voi pelata koneella kotona ei siihen tarvitse mitään turnausta jossain messuhallissa esimerkiksi. Ja silloin ei tarvitse käydä kouluja jos menee pelaan ENCEen kunhan on hyvä pelaamaan ihan älytöntä no mä seuraan oikeeta urheilua eli Koripalloa
niin kuka vaan voi pelata koneella kotona ei siihen tarvitse mitään turnausta jossain messuhallissa esimerkiksi. Ja silloin ei tarvitse käydä kouluja jos menee pelaan ENCEen kunhan on hyvä pelaamaan ihan älytöntä no mä seuraan oikeeta urheilua eli Koripalloa
Urheilija455 kirjoitti:
Samaa mieltä onhan pelaaminen todella kivaa ja onlinessä jutella ja tehdä pieniä kisoja mutta ei se ole urheilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas joku homokiekkoilu tai se kun isot miehet ajaa autoilla lenkkiä on paljon naurettavampaa. Pelata voi kuka tahansa pikkurahalla ja menestyä siinä.
Mikä homokiekkoilu???
Joku futisfani oot Lätkässä hikoillaan ja se on kunnon urheilua se
Sukupolvikysymys. Itse olen viiskymppinen ja opiskellut kohtalaisesti tietotekniikkaa aikoinaan. Pelasin pacmania ja matopeliä mutta en koskaan kiinnostunut muista peleistä. Käytän tietokonetta runsaasti töissä ja vapaa-aikanani mutta en koskaan pelaa. Jotain pleikkaria en ole koskaan edes nähnyt. Ei vaan kiinnosta pelaaminen. Pelaan lentopalloa ja pöytätennistä sekä taskubiljardia. Korttipelitkään eivät nappaa.
Sama esportille. Ei kiinnosta pätkääkään, ei toki "haittaakaan".