Syökö teidän KISSAT pusseissa olevien suositusten mukaan?
Minun kissa on pienehkö ja hoikka, syö tosi pieniä annoksia kerrallaan. Yksi pussillinen riittää yli vuorokaudeksi, syö näitä Brit premium pussiruokia https://www.mustijamirri.fi/brit-premium-lohi-taimen-100-g-102917#produ…
Tuossakin lukee, että 100g ANNOSpussi ja joskus noita suositellaan syötettäväksi esim. 3pss/pvä! Syökö jonkun kissa niin paljon ja onko lihava? Ei kissani liian laihakaan ole (eläinlääkärin mukaan) ja annan ruokaa aina, kun on sitä vailla ja jos ei ole vailla annan kellon mukaan. Lisäksi sillä on laadukkaita muroja koko ajan tarjolla, syö ehkä kourallisen päivässä.
Sitten sillä on lisäksi pakastettuja raakalihapullia, annan sellaisia aina välillä (kyllästyy tosi helposti), syö just ja just tuollaisen palleron kerralla, joskus ei sitäkään ja sit pidän taas taukoa..
Kommentit (13)
Toisina päivinä söisi vaikka kuinka ja toisina hädin tuskin 100gr pussillisen. Kuiva nappuloita aina saatavilla joskus ei syö niitäkään ja toisinaan vähän liikaakin. Välillä joku kelpaa hyristen ja sama ruoka toisella kertaa kuivuu kuppiin . Ehkä kissoilla on joku vaisto vielä minkä mukaan osaavat syödä tarpeeseen.
Huhhuh... Ihmettelenkin, että voiko tuosta olla jotain haittaa, syökö liian vähän? En minä voi sitä pakottaakaan syömään :D Saa tosiaan aina kun haluaa, lisäksi joudun noita palasia heittämään aina muutaman roskiin kun jättää kuivumaan, tosi harvoin on kuppi IHAN tyhjä. Sanoisinko, että n. 1,5rkl annan kerrallaan, sitä enempi jää kuppiin kuivumaan eikä niitä ainakaan syö enää.
Meillä saa tarjoilla yhdestä pussista varmaan sen pari päivää. Hirvittävän laiha ja pieni on, mikään ei oikein kelpaa.
Raksuja syö jonkin verran.
Kun mun kissani vielä söi markettiruokaa se sai päivässä kaksi pussia. Aamulla ja illalla. Napuja oli aina saatavilla ja niitä se välillä hieman söi. Pieni kolli, noin 3kg ja sopusuhtainen.
Vierailija kirjoitti:
Osta sille maistuvampaa märkäruokaa!!!
Vohoii kuule, kun olen käynyt suunnilleen koko eläinkaupan valikoiman läpi :D Tuo Brit Premium on ainoa, joka maistuu edes jotenkuten, sellainen todella tuoksuva, mielestäni laadukkaampi ruoka sai kuvitellun multakasan päälleen.. kissa on siis tosi nirso ja jos saisi itse valita, söisi voileipäkinkkua.
Noita naksuja, ainakin laadukkaita sellaisia, ei kauheasti tarvitse syödä päivässä ainoanakaan ravintona. Eli luulisin, että kissasi saa tarpeensa suureksi osaksi niistä naksuista. Minun kissa syö vain naksuja suunnilleen ohjeen mukaan ja on normaalipainoinen. On tosin isoa rotua.
Meillä söivät kaksi kissaa pussillisen puoliksi, eli puoli pussia päivässä ja hyvä että siitäkään kaikkea, usein kuivui kuppiin osa. Raksuja koko ajan tarjolla toki ja niitä söivät jonkun verran.
Enemmän meidän kissa syö jos antaa useita pieniä annoksia päivässä ( 4 ) .
Hät hätää syö yhden pussillisen päivässä, kuivamuonaa päälle. pieni on ja ruokaa jää aina kuppiin. Nytkin annoin n. puoli pussia, mikä oli ihan liikaa. Rakastaa kaupan lihatikkuja ja kissanmaitoa. Kinkku paketin kun aukaisee niin sekoaa!
Kissani syö 100g märkäruokaa ja pienen kulhon nappuloita per päivä. Kyseessä on pieni vähän päälle 3kg neiti joka on normaalipainoinen suhteessa ruumiinrakenteeseen, ehkä jopa hieman pyöreä. Suosikkina on leikkihiiri josta tippuu nappuloita kun se leikkii sillä. Eläinlääkäri suositteli että lisäisin naksuihin vettä ja Fortifloraa, mutta kissa syö niitä vain nälkäänsä, tykkää eniten pussiruoasta. Jos syöttäisin pussin ohjeiden mukaan kissani olisi niin läski ettei pääsisi liikkumaan.
Pussi päivässä :D Meidän seitsemän kilon kolli syö 4-6 pussia ja naksut päälle. Ei ole lihava vaan lihaksikas ja ulkona viihtyvä. Tietty tulee kausia, kun syö vähemmän, toisaalta emme tiedä kuinka paljon saalistaakaan.