Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko esim. savolaisesta pohjalainen?

Vierailija
06.06.2017 |

Tuleeko mielestänne esim. savolaisesta pohjalainen, jos hän muuttaa Pohjanmaalle? Haluaisin myös perusteluja vastauksille.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, ei. Olen itse syntynyt pohojalaaseksi ja sellaisena myös kuolen. Asun Kuopiossa, joten äkkiä luulisi, että olen savolainen, mutta kyllä se syntymäseudun mukaan menee. Ei sitä hetkessä omaksuta.

Vierailija
2/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tule. Olen savolainen, ja pohjalaiseksi en varmasti ala missään tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos savosta muutta Pohjois-Pohjanmaalle Oulun tienoille, niin tuntuu enempi savolaiselta kuin Etelä-Pohjanmaa.

Vierailija
4/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko puolalaisesta vietnamilainen, jos hän muuttaa Vietnamiin?

Vierailija
5/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee :)

Ainakin suomalaisen ajatusmallin mukaan.  Tosin tilanteesta ja tarkoitusperistä riippuen.

Kaksikymmentä vuotta suomessa ollut ja asunut valittiin "vuoden pakolaisnaiseksi" ja toisessa kohtaa häntä kutsutaan "suomalaiseksi".  Molempi parempi.

Vierailija
6/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puola ja Vietnam ovatkin kaksi eri maata, mutta savolaiset ja pohjalaiset ovat kummatkin suomalaisia.

Vierailija
7/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut rasistit pitävät venäläistä narkkaria suomalaisena kun hän pakeni poliisia Barcelonaan.

Vierailija
8/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sellaane "sekarotuunen"vanhemmat ja sisko syntyneet Pohjanmaalla. Minä kävin Helsingissä syntymässä naistenklinikalla. Ja Etelä- Karjalassa asunut aina. Miten sen ny luonnehtia? Olen mitä olen.

Vierailija
9/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puola ja Vietnam ovatkin kaksi eri maata, mutta savolaiset ja pohjalaiset ovat kummatkin suomalaisia.

Eli Neuvostoliiton aikana ei ollut esim. venäläisiä ja virolaisia, vaan kaikki sen asukkaat olivat vain neuvostoliittolaisia?

Vierailija
10/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullut rasistit pitävät venäläistä narkkaria suomalaisena kun hän pakeni poliisia Barcelonaan.

Yhden rajakkilutkan mielestä Junes Lokka on suomalainen, vaikka se on marokkolainen narkkari.

Miksi kaikki maahanmuuttokriittiset narkkaavat niin paljon?

Rasistin älylliset kyvyt eivät riitä muuhun.

Vierailija
11/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ainakin pidän itseäni tamperelaisena,vaikka olen asunut Turussa lapsesta asti,koska Tampere on synnyinkaupunkini ja tuntuu yhä enemmän "omalta" kaupungilta kuin Turku.

Vierailija
12/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule! Heimoaan ei voi vaihtaa.

Vierailija
13/18 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla molempia, jos on käynyt niin, että toinen puoli suvusta on pohjalaisia ja toinen puoli savolaisia. Itse siinä sitten omaa piirteitä molemmista heimoista ;)

Vierailija
14/18 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten Wikipediassa esim. Arman Alizad on luokissa "Suomalaiset toimittajat" ja "Suomalaiset yrittäjät"? Eihän hänestäkään sitten voi koskaan tulla suomalaista, koska on kotoisin Iranista.

Vierailija
15/18 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten Wikipediassa esim. Arman Alizad on luokissa "Suomalaiset toimittajat" ja "Suomalaiset yrittäjät"? Eihän hänestäkään sitten voi koskaan tulla suomalaista, koska on kotoisin Iranista.

Hän onkin tehnyt uransa Suomessa.

Vierailija
16/18 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, mutta voi ihan hyvin olla vähän molempia yhtä aikaa. Pienesti savolaisuus katoaa ja tulee pohjalaisuutta mukaan. Ei juuriaan silti tarvitse unohtaa.

Vierailija
17/18 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut toisen heimon parista toisen heimon pariin. Itsestäni tuntuu niin, että tavallaan perusta minusta on heimosta 1, mutta kun alkaa olla elämästä suurin osa vietetty heimon 2. parissa niin alkaa tuntea uudet tavat ja murteen omakseen. Heimossa 3. piipahdin vuoden verran mutta ei ollut yhtään minun juttuni, järkyttävää porukkaa ja ja järkyttävän suuri ero kulttuurissa ja tavoissa vaikka Suomessa tämäkin. Ehkä jokaisella on oma persoona joka sopeutuu parhaiten siihen minkä kokee omaksi jutukseen.

Vierailija
18/18 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu myös juurista ja siitä, miltä tuntuu itsestä. Minä olen espoolainen, mutta olen pohjalaista heimoa. Koko suku on pohjalaisia, mutta vanhempani muuttivat työn perässä pääkaupunkiseudulle. Koen olevani pohjalainen, sama se mihin muutan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän