onko voileipäkakku jotenkin vanhanaikainen
Kommentit (32)
Ei todellakaan.
Paras suolainen tarjottava jolla ruokkia isonkin porukan. Ihan parasta.
Edelleenkin erittäin suosittu ja hyvä juhlatarjottava. Olin viikonloppuna lakkiaisissa jossa söin voileipäkakkua ja maistui hyvältä.
Ihan sama, itse vihasin elämäni ekat 45v voileipäkakkuja, vasta viimeiset 5v olen niistä pitänyt.
Eli välillä tarjoan, minulle ne ovat uutta tarjottavaa. Helppoja tehdä ja voi ja pitääkin tehdä ajoissa.
Ei, se on retroa, eli hyvinkin trendikäs.
Nykypäivän voileipäkakut ovat vähemmän tönkköjä ja maukkaampia kuin kuin viime vuosisadan versiot. Niissä on vähemmän rasvaa ja mielikuvituksekkaammat täytteet ja mausteet kuin ennen vanhaan. Ajatuksella tehty voileipäkakku on ihana herkku.
Aivan mahtavia ovat, voi tehdä itse tai ostaa valmiina.
Ei taida saada muualta kuin leipomosta? en ole ainakaan nähnyt kaupoissa.
Tuntuu että kaikissa juhlissa on sitä, oli sitten häät, hautajaiset, rippijuhlat, valmistujaiset tms. Itse en tykkää yhtään, voileivät ja kakut kyllä maistuu mutta niiden sekoitus inhottaa. Kiva silti että sitä on tarjolla kun useimmat siitä tykkäävät.
Ei, se on hyvää. Tee ihmeessä, varmasti tykätään jos osataan tehdä hyvin.
Voileipäkakku on ihanaa! Ihan sama onko vanhanaikaista vai ei , kun on tarjolla niin oikein mielelläni syön!
Vierailija kirjoitti:
Ei taida saada muualta kuin leipomosta? en ole ainakaan nähnyt kaupoissa.
Onneksi ei saa. Herkullinen voileipäkakku ei kestä seisottamista kaupan hyllyssä ilman suuria määöriä säilöntäaineita. Se rakennetaan ja täytetään edellisenä päivänä ja saa maustua yön yli jääkaapissa. Seuraavana päivänä päällystys ja koristelu.
Itse tekeminen ei ole vaikeaa, kunhan ei hosu.
5
Ei ole vanhanaikaista. Aivan ihanaa ja minusta tarjoilujen kohokohta, suolaisen perso kun olen :)
Erinomainen ja kaunis tarjottava. Olen vasta viime vuosina alkanut tehdä voileipäkakkuja, vaikka muuten olenkin leiponut yläkoulusta alkaen. Etenkin kesällä koristelu on helppoa, kun voi hyödyntää tuoreita kauden tarjottavia. Täytteet voi laatia mielensä mukaan. Voileipäkakut loppuu meillä ensimmäisenä pöydästä.
Loppukuusta on pojan valmistujaiset ja on tarkoitus tehdä siihen pari voileipäkakkua.
Hmm. ja mitä vikaa on vanhanaikaisuudessa?
Kehnot juhlat jos siellä ei saa hyvää voileipäkakkua.
M
Mistä lähtien vanhanaikainen on synonyymi huonolle?
MIssä on kaikki "raikkaiden" voileipien puolustajat? 😂
Vierailija kirjoitti:
MIssä on kaikki "raikkaiden" voileipien puolustajat? 😂
Ostamassa F5-näppäimiä.
Minun piireissäni tarjotaan vain raikkaita lohivoileipiä. Voileipäkakut ovat niin toivottoman rahvaanomaisia. Huom! Olen käynyt yksityistä koilua.
no ei. Hyviä just juhlissa, yleensä kaikki syö.