Saako peruskaupoista Kakkumix-seoksia? SUomesta
Kysymys otsikossa.
Eli jauheseos, johon sekoitetaan korkeintaan munat ja nestettä ja laitetaan uuniin. Ja voila, syntyy esim. täytekakun pohja.
Kommentit (12)
Valitettavasti.
Saa myös lettu ja pannarimixejä. :D
Vierailija kirjoitti:
Saa
S- vai K-ryhmästä? Minkä nimistä ja hintaista?
Ostin kerran vahingossa sellaisen, hinta oli n. 4 €. Katsomatta sen tarkemmin, oletin että siihen lisätäön vaan vesi ja ei kun uuniin ja voilá! Mutta ei - munien ja öljyn lisäksi piti tehdä/ostaa kuorrutus ja täyte. Seos sisälsi siis vain vehnä- ja kaakaojauhoa ja nostatusainetta. (Ja noin kymmentä eri lisäaineita, värejä ja synteettisiä aromeja.)
Saa.
Lidlissä olen nähnyt myynnissä jenkkiversioita. Vain tahdonvoima erotti minut ja vaahtokarkkiseospurkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin valitettavasti?
:D
Eihän uusavuttomatkaan ole noin avuttomia, ettei kanamunaa, sokeria ja jauhoja osaa vatkata yhteen? Tulee paljon herkullisempaakin siten.
jos osaa lisätä jauhoihin munat ja nesteen, niin luulisi osaavan tehdä taikinan alusta lähtien ihan itse.
En itse osaa lisätä jauhojen sekaan erilaisia mausteita, että saisin kakkupohjasta vadelmaisen, sitruunaisen tai vaahtokarkin makuisen. Miten te saatte kakkupohjasta erimakuisia versioita? Toki joku kaakaojauheen lisäys onnistuu.
eli ei nämä mestarileipurit osaa tehdä muuta kuin perussokerikakun!
Vierailija kirjoitti:
En itse osaa lisätä jauhojen sekaan erilaisia mausteita, että saisin kakkupohjasta vadelmaisen, sitruunaisen tai vaahtokarkin makuisen. Miten te saatte kakkupohjasta erimakuisia versioita? Toki joku kaakaojauheen lisäys onnistuu.
Joo eli kaikki leipurit tekee vain sitä perussokerikakkua!
Isommissa kaupoissa ainakin usein "jenkkihylly", josta löytyy Betty Crocker-mixejä, ainakin Red Velvetiä ja Devil's/Angel Food cakea löytyy yleensä.
Saa