Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako masennuslääkkeet kun mikään ei tunnu miltään?

Vierailija
06.06.2017 |

Mulla on masennustaustaa, olen kahteen otteeseen syönyt masennuslääkkeitä synnytyksen jälkeen ja noin 5v myöhemmin. Nyt on mennyt noin 10v ilman lääkitystä. Talvet on mulle aina vaikeita.
Ulospäin olen varmaan normaaliuden perikuva, hoidan hommani, koti on siisti, harrastan, mulla on perhe ja mies, taloudellisesti kaikki kunnossa.
Mutta oikeasti mikään ei oikein tunnu miltään. En innostu mistään, aloitekyky ja aikaansaavuus alentunut, ajattelen jotenkin hitaasti, ajatukseni saattaa katketa kesken puheen, puhunkin jotenkin hitaasti. Aamut on kaikista pahimpia, en jotenkin saa itseäni vauhtiin, saatan maata sängyssä tunnin ajattelematta yhtään mitään.
Mitään keskusteluterapiaa en halua, viimeksi psykiatrinen sairaanhoitaja lähinnä pyöritteli silmiään tyyliin hohhoijaa kuinka raskasta sinulla onkaan.
Oikeasti haluaisin kuolla mutta se olisi liian kauheaa lähes aikuisille lapsille.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikään ei tunnu miltään" on juuri masennuslääkkeiden seuraus

Vierailija
2/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lääkkeethän pikemminkin aiheuttavat juuri sen, että mikään ei tunnu miltään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt masennuslääkkeet auttavat. Itse en ehkä enää pärjäisi ilman..t. 28 v mies

Vierailija
4/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta katsottu kilpirauhasarvot? Itselläni masennuslääke nosti elämänlaatua tietyn aikaa, mutta kun olin aikani niitä syönyt, niin mikään ei enää tuntunutkaan hyvältä jos ei huonoltakaan. Nyt on kilpparin vajis diagnosoitu, ja odotan pääsyä psykoterapiaan. Lääkitys on, mutta vaan ensiavuksi pahentuneisiin pakko-oireisiin ja ahdistukseen.

Vierailija
5/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lääkkeethän pikemminkin aiheuttavat juuri sen, että mikään ei tunnu miltään. 

Minulla kahdesta eri lääkkeestä kokemus näin. Mutta ne auttoivat sen pahan olon yli koska sekin on tunne. Ei niistä mitään jaksamista saanut mutta ainakin nousin sängystä kun se ei ollut niin ylivoimaista.

Vierailija
6/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulta katsottu kilpirauhasarvot? Itselläni masennuslääke nosti elämänlaatua tietyn aikaa, mutta kun olin aikani niitä syönyt, niin mikään ei enää tuntunutkaan hyvältä jos ei huonoltakaan. Nyt on kilpparin vajis diagnosoitu, ja odotan pääsyä psykoterapiaan. Lääkitys on, mutta vaan ensiavuksi pahentuneisiin pakko-oireisiin ja ahdistukseen.

Alkuvuodesta kävin labrassa kun olin kaiken muun lisäksi vielä todella väsynyt. TSH oli hieman yli viitteen ja T4  lähellä alarajaa. D, B12, hemoglobiini melko hyvät, ferrit alhainen. Huhtikuussa uusissa labroissa kilppariarvot parantuneet eli viitearvojen puoliväleissä. Kilpparista tämä ei taida johtua. Rautaa tankkaan edelleen. Lääkärillä on tätä kilpirauhasasiaa edes käynyt puhumassa, en jaksaisi lääkärin vähättelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi