Oletko lukenut oman alasi TES:n läpi ja sisäistänyt sen?
Miten on?
Onko oman alan TES tuttu? Oletko lukenut sen kokonaan ja milloin viimeksi?
Kerro vielä mikä Tes. :)
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, mutta vasta viidennellä lukukerralla löysin kohdan, jossa kerrottiin ruokatauon olevan poistettavissa paikallisesti sopimalla. Olin pöyristynyt. Kaupan tes.
Ei ruokatauko ole muutenkaan työaikaa joten työntekijöiden kannattaa sumplia että syövät työajalla jossain välissä.
Ei tessiä erkkikään käy yksin läpi vaan pitää muiden työntekijöiden/liiton kanssa käydä läpi kohtia mitä ei ymmärrä.
Avoimella sektorilla on aika vaikea pitää tessistä täysin kiinni, vaan pitää yrittää joustaa milloin mahdollista.
Olen lukenut. VES ja on sisäistetty. Olin kymmenen vuotta sitten töissä henkilöstöyksikkössä ja aihe on tuttua kauraa. Nykyään esimiestehtävissä ja tulee palattua siihen ja tarkennettuihin ohjesääntöihin säännöllisesti.
Luin ennen työsopimuksen kirjoittamista. Suunnittelu- ja konsulttialan ylempien toimihenkilöiden TES.
TyöEhtoSopimus totta kai tunnen sen en vain enää suostu töihin. Turhaa taistelua ja miellyttämistä sekä planeetan pakonomaista tuhoamista.
Olen lukenut, mutta vasta viidennellä lukukerralla löysin kohdan, jossa kerrottiin ruokatauon olevan poistettavissa paikallisesti sopimalla. Olin pöyristynyt. Kaupan tes.