Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 9v ei ole koskaan ollut Ruotsia pidemmällä

Vierailija
06.06.2017 |

Ei vaan ole rahaa. Laivalla ollaan oltu usein mutta lentokoneessa hän ei ole ollut koskaan. Onko tämä huono juttu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15 v ollut kerran ruotsin laivalla. Olemme opettajaperhe. Kaikkia ei vaan kiinnosta matkailu.

Vierailija
2/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vasta kahdeksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän matkailu opettaa kulttuureista ja ihmisten erilaisuudesta ja kieltenopiskelun tärkeydestä - mutta ei se nyt sinänsä mikään 'pakko kokea' juttu ole. Mutta Ruotsin risteilyn hinnalla voisit kyllä saada esim lennot Turusta Gdanskiin ja siellä halvan hotelliyöpymisen. (Viime kesänä lennot ainakin osan aikaa 9,90€ ja hotelleja kyllä löytyy eli satanen riittää kahdelle jos pakko on)

Vierailija
4/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa matkustella, silloin ei matkustella.

Vierailija
5/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehkä ole huono juttu, mutta ehkä vähän harmi.

Vierailija
6/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään 39v. ole ollut. Laivalla olen kaksi kertaa ollut.

Vierailija
7/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän matkailu opettaa kulttuureista ja ihmisten erilaisuudesta ja kieltenopiskelun tärkeydestä - mutta ei se nyt sinänsä mikään 'pakko kokea' juttu ole. Mutta Ruotsin risteilyn hinnalla voisit kyllä saada esim lennot Turusta Gdanskiin ja siellä halvan hotelliyöpymisen. (Viime kesänä lennot ainakin osan aikaa 9,90€ ja hotelleja kyllä löytyy eli satanen riittää kahdelle jos pakko on)

Matkailun yksi syy meidän perheessä on opettaa lapsille, että ihmiset ovat samanlaisia missäpäin maailmaa tahansa. Muuten matkailu olisi turhaa, ulkoiset olosuhteet voivat olla erilaisia, mutta niitä näkee telkkarista, netistä, kirjoista, lehdistä helpommalla, hajuttomammin, mauttomammin ja halvemmalla.

Vierailija
8/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen ulkomaanmatkan tarvitse mitään kallista ja hienoa olla. Jotkut halvat Norwegianin lennot johonkin edulliseen Euroopaan maahan, siellä 3pv kaupunkilomailua nähtävyyksineen, yöpyminen jossain perus keskitason hotellissa ja syömiset paikallisissa edullisissa ravintoloissa.

Vierailija
9/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin 17-vuotiaana ekan kerran lentokoneella ulkomaille. Toiselle puolelle palloa. Vuodeksi. Sitä ennen olin ollut kerran Ruotsissa luokkaretkellä. Sen jälkeen sitten meninkin aika monta vuotta.

Eli oma kokemukseni on, että kyllä se lähtee, jolla kaipuu on. Eikä mikään Turkin turistirysä kenenkään maailmankuvaa avarra. Lukeminen ennemmin.

Omien lasteni kanssa kyllä sekä luetaan että matkaillaan. Mutta ennemmin säästän heille pesämunaa omille siiville nousua varten kuin käyn monta kertaa vuodessa ulkomaanlomilla.

Vierailija
10/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa nyt mitään erikoista tai  kummeksuttavaa ole ap., kyllähän se nyt  9-vuotiaasi ehtii  vielä elämässään  vaikka minne ja käymään vaikka missä...

Vierailija
11/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailun yksi syy meidän perheessä on opettaa lapsille, että ihmiset ovat samanlaisia missäpäin maailmaa tahansa. Muuten matkailu olisi turhaa, ulkoiset olosuhteet voivat olla erilaisia, mutta niitä näkee telkkarista, netistä, kirjoista, lehdistä helpommalla, hajuttomammin, mauttomammin ja halvemmalla.

Jaa - minä koen, että ihmisyys on kaikkialla samanlaista, mutta ihmiset eri kulttuureissa virkistävän erilaisia. Ja välillä jossain käyneenä, osaa taas arvostaa meitä suomalaisia murjottajiakin :)

Telkkari/netti/kirjat ym näyttävät kyllä kuvan, ja kertovat tarinan, mutta ovathan ne aina hajuttomia ja mauttomia - meille tärkeää on juuri tuo kokonaisvaltainen elämys, makumatka, hajumatka, kielimatka ja onhan se hienoa, kun tutustuu johonkin aivan eri olosuhteissa eläneeseen ihmiseen - siinä oppii myös oman pienuutensa, ja monesti myös sen, ettei tämä meidän elämänmenomme oikeasti ole se ainoa oikea. Matkoilta lapset oppivat myös empaattisuutta ja ymmärrystä toisia ihmisiä ja kulttuureita kohtaan, ja oppivat arvostamaan vaikkapa sitä tonnikalaa, kun näkevät miten ihmiset tekevät sen eteen työtä muuallakin kuin lähiprismassa. :)

Vierailija
12/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Ei tietenkään ole huono juttu! Ite olin lentokoneessa ekaa kertaa parikymppisenä, eikä haitannut yhtään. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin matkailemaan :)

Vierailija
13/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lennä ja muksuille sanonut, että kerkee myöhemminkin.

Rahasta meidän matkustelut ei ole kiinni. Maksan heille mielelläni, jos haluavat reissata sitten itsenäisesti.

Isänsä kanssa käyvät vaeltamassa muissakin maissa.

Vierailija
14/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ekaa kertaa ulkomailla (en ollut edes Haaparannassa käynyt) 11-vuotiaana.

Vierailija
15/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

41v ja yhtä kaukana olen käynyt.

Vierailija
16/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 7 vuotiaana ruotsinlaivalla, ja vasta 21 vuotiaana lentokoneessa. Nyt olen 25 enkä ole käynyt muualla. Haluaisin käydä vielä venäjällä joskus, mutta isot rantaloma- turistirysät ei kiinnosta..

Vierailija
17/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan eri kulttuureista ja niiden tuntemisesta ja siksi pitäisi matkustaa. Samaan aikaan kiljutaan jos lapsen luokalla on maahanmuuttajia. Aika tekopyhää ja ristiriitaista.

Ei niitä kulttuureita opita tuntemaan lomamatkalla turistirysään.

Vierailija
18/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoja saa kyllä nykyään tosi halvalla. Jos haluaa jonkun matkan tehdä niin suunnittelemalla ja säästämällä kyllä luulisi onnistuvan.

Vierailija
19/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoissa lapsille hauskinta on oikeasti ne hotellien uima-altaat. Kaikki "opitaan kulttuureista" on pelkkää diipadaapaa joilla vanhemmat perustelee matkoja.

Vierailija
20/30 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä miten tässäkin ketjussa on kirjoittajia, jotka eivät ole aikuisenakaan käyneet ulkomailla. Vaikea kuvitella millaista se on, kun itse on tullut reissattua ympäri maailmaa ja pienenäkin jo ympäri Eurooppaa. Matkailu kyllä avartaa omasta mielestäni.