Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 8v ja 5v lasten kanssa

Vierailija
06.06.2017 |

vilkasta? Ajattelin, että nämä on jo isoja, mutta melkoista härdelliä. Pitääkö moni keskenään tämän ikäisiä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "pitääkö keskenään"? Siis jättääkö tuon ikäiset kahdestaan kotiin?

Vierailija
2/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Voisivatko olla ilman aikuista, ja miten pitkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanikäiset. Saavat olla keskenään pihalla, mutta kotiin en kahdestaan vielä jätä. Jotkut tuttuni jättävät samanikäiset lapset keskenään kotiin mm. lenkin ajaksi (laittavat siksi ajaksi leffan pyörimään). On vähän lapsista kiinni.

Vierailija
4/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanikäiset. Saavat olla keskenään pihalla, mutta kotiin en kahdestaan vielä jätä. Jotkut tuttuni jättävät samanikäiset lapset keskenään kotiin mm. lenkin ajaksi (laittavat siksi ajaksi leffan pyörimään). On vähän lapsista kiinni.

Tarkennuksena vielä, että tuttavani jättävät lapset keskenään max. tunnin ajaksi ja ovat koko ajan tavoitettavissa puhelimella ja pääsevät kotiin 10 minuutin sisällä mahdollisesta soitosta.

Vierailija
5/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jättää keskenään ! - tai siis voi tietenkin, sillä ennenvanhaan tuo kahdeksanvuotias hoiti perheen lehmät ja siat js viisivuotias piti huolta siitä että kun aikuiset tuli kotiin oli perunat keitetty ja liha palvattu, ja tietenki siinä sivussa kaksi nuorempaa sisarusts jo laitettu nukkumaan....

Mutta Huoh, nuo nykylapset ovat niin avuttomia....

Oikeasti AP, varmaan kaikki menisi hyvin, mutta jos heille tulisi joku murhe ja menisivät vaikka naapuriin pyytämään apua, olisitte seuraavat vuodet lastensuojelun asiakkaita.

Vierailija
6/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on 11v sisar, jonka kotona ollessa käyn kaupassa ym. Ja silloin pärjäävät. Ap

Vierailija
7/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuota porukkaa keskenään kotiin jättäisi.

Vierailija
8/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
9/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
10/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä 5-vuotiaita vahtii pihalla? Niin, me muut vanhemmat. Se on kiva mennä oman lapsen kanssa pihalle ja sitten nämä omillaan olevat käyvät siinä pilaamassa pienemmän leikkejä.

8-vuotias osaa ulkoilla yksin ja tuonikäiselle soisikin vapauden nauttia ulkoilusta sen sijaan että joutuu lapsenvahdiksi.

Anteeksi avautuminen.

Vierailija
11/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä 5-vuotiaita vahtii pihalla? Niin, me muut vanhemmat. Se on kiva mennä oman lapsen kanssa pihalle ja sitten nämä omillaan olevat käyvät siinä pilaamassa pienemmän leikkejä.

8-vuotias osaa ulkoilla yksin ja tuonikäiselle soisikin vapauden nauttia ulkoilusta sen sijaan että joutuu lapsenvahdiksi.

Anteeksi avautuminen.

Eivät ne omillaan ulkoilevat pilaa kenenkään leikkejä, kun otat ne mukaan ja organisoit vaikka pallopelin. Noilla isoilla ja itsenäisillä 5-6-vuotiailla on yleensä ihan kauhea aikuisen tarve, ja samallahan sitä juttelee vieraille kuin omillekin.

Sydäntäni särki kerran, kun yksi seuraamme tuppautunut viisivuotias kysyi minulta, missä päiväkodissa olen töissä. En missään. Olen nörttitöissä, eikä minua aikuisten kesken pidetä mitenkään erityisen sosiaalisena.

Vierailija
12/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi avautuminen.

Eivät ne omillaan ulkoilevat pilaa kenenkään leikkejä, kun otat ne mukaan ja organisoit vaikka pallopelin. Noilla isoilla ja itsenäisillä 5-6-vuotiailla on yleensä ihan kauhea aikuisen tarve, ja samallahan sitä juttelee vieraille kuin omillekin.

Sydäntäni särki kerran, kun yksi seuraamme tuppautunut viisivuotias kysyi minulta, missä päiväkodissa olen töissä. En missään. Olen nörttitöissä, eikä minua aikuisten kesken pidetä mitenkään erityisen sosiaalisena.

Mutta kun minä en halu organisoida pallopelin kenenkään 5-vuotiaille ja omalle 3 vuotiaalleni. En ole koko pihan leikkitäti. Enkä myöskään halua tarjota eväitä kenellekään 'joka on jo niin reipas 5v että pärjää koko päivän tuossa pihalla' 😡

Vierailija
13/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi avautuminen.

Organisoin pallopelin? Oma muksu on 2v. ja touhuaa siellä täällä pihaa. En minä ole mikään yleinen leikittäjä. 5-vuotiaat on kivassa iässä mutta tosiaan tuo oma pieni on etusijalla. Siitä syystä en myöskään jaksaisi kuunnella loputtomasti vieraan lapsen höpötystä kun hän kaipaa juuri sitä aikuisen seuraa.

Vierailija
14/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi avautuminen.

Mutta kun minä en halu organisoida pallopelin kenenkään 5-vuotiaille ja omalle 3 vuotiaalleni. En ole koko pihan leikkitäti. Enkä myöskään halua tarjota eväitä kenellekään 'joka on jo niin reipas 5v että pärjää koko päivän tuossa pihalla' 😡

Minä uskon kai sitten vähän karmaan. Ajattelen, että ehkä joku aikuinen jossakin on oikea aikuinen omalle lapselleni, kun hän on vaikka 12 ja ajaa pyörällä kolarin.

Joo, en ole kenenkään leikkitäti, mutta kun oikeasti tosi pienellä vaivalla saa hyvät leikit eri-ikäistenkin kesken sujumaan, miksi örnöttäisin itsekseni. Varmaan vaikuttaa sekin, että saan kohta kolmannen lapsen, ja isommilla on jo omia kaverisuhteitaan, joita tuen parhaani mukaan.

Vierailija
15/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei 11v halua olla yksin, eikä 8v kanssa, naurakaa vaan. Ovat mummolassa.

Vierailija
16/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluun ilmoitus, jos 8-vuotias hoitaa 6-vuotiasta.

Vierailija
17/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluun ilmoitus, jos 8-vuotias hoitaa 6-vuotiasta.

5-vuotiasta

Vierailija
18/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entä jos tuo 11v on kotona. Muuttaako se tilanteen?

Vierailija
19/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä aikoja?

Vierailija
20/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset voivat keksiä kaikenlaista hullua , älä jätä niitä tuon 11v vahdittavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme