Toinen päivä töissä ja haluaisin jo nyt pois täältä! Ahdistaa töissä
Onneksi tämä on vain 3 viikon mittainen pätkä.
Minusta ei vain taida olla töissä kävijäksi. En edes kehtaa sanoa tätä ääneen, mutta haluaisin jo nyt kotiin..
1. En vain voi minkään, että minua ei kiinnosta mikään. Aamulla ekan vartin jälkeen alan odottamaan taukoja ja kotiin pääsyä.
2. En myöskään jaksa esittää normaalia ja sosiaalista....
Tiedän, että työkaverit varmaan nytkin pitävät minua outona.
3. Alan väsyä todella nopeasti ja työtehoni heikkenee
4.en koe sopivani työelämään. Tuntuu, että joka paikkassa on muut ja minä.
Voisi verrata karkkikulhoon. Muut ovat sielä minä taas jossain siinä vieressä lähellä.
5. Tuntuu myös, että olen surkea ja sotlen vain muiden työskentelyä.
Pitäisikö minun vain suosiolla poistua työelämästä ei tähän varmaan totu..
Kommentit (19)
Kyllästyn myös lähes kaikkiin hommiin todella nopeasti. En voi sillekkään minkään.. minusta ei vain taida olla tähän hommaan...
Ap
Tai ehkä olet ollut vain ap liian vähän ylipäätänsä ihmisten ilmoilla. Minkä ikäinen olet ap?
Tai podet masennusta. Vie tarmon, ei jaksais mitään, toiset ihmiset rasittaa.
Sellaista se on. Itsekin odotan taukoa koko ajan ja tauon jälkeen sitä että pääsee pois töistä. Ei ole kivaa ei, mielummin nukkuisin tai tekisin jotain muuta. Ei ole varaa irtisanoutua..
Se ei aikakaan auta, että arvailet mitä työkaverit sinusta ajattelevat jokainen meistä on outo ja oma yksilönsä.
Ei meistä kukaan halua tehdä työtä, mutta on pakko.
-
Mitäs jos me kaikki heitettäs ranttaliks ja surfattaisiin netissä töistä välittämättä?
Millä meinaat elää, jos et tee töitä?
Kyllä se tie miehen työssä pitää, työmiehen tiet on totuus.
Vaikuttaa, että ap on niitä ihmisiä jotka inisevät aina epämukavuudesta. Ihan samoja tunteita ja ajatuksia on muillakin valtaosa ei vain niistä valita.
Älä huoli, minä käyn töissä, jotta sinä voit viettää päiväsi tekemällä kivoja asioita. Me kaikki työssäkäyvät odotetaan maanantaiaamuja suu vaahdossa, että pääsee töihin, kun me niin rakastetaan sitä. Tämä yhteiskunta on menossa aivan hulluun suuntaan!
Luuletko, ap, että muut nauttivat työnteosta? Suurin osa töistä on sellaisia, että niiden tekeminen on parhaimmillaankin korkeintaan siedettävää. Työssä ansaitaan rahaa, jolla kustannetaan oma elämä. Jos et kävisi töissä, millä maksaisit kulusi? Se, että et koe työelämän "sopivan" sinulle, ei ole syy esimerkiksi työkyvyttömyyseläkkeeseen.
Minkä ikäinen olet? Mitä työtä teet? Aina työ ei ole unelmaduunia, mutta harvemmalla vara valita.
Kyllä se on töitä tehtävä. Nuorna poikana 60luvulla ei kerenny etes aamiaista syyä ku piti herätä aamuneljältä ja polokia pyörällä puolitoista tuntia.
Mutta töitä se oli tehtävä tieten. Eihä se oo mies eikä yhtää mikkää jos ei töitä tee lain.
Ei täällä töissä kuule kukaan halua olla ja työtehtävät kyllästyttää ja odottaa jokaista taukoa heti aamusta alkaen, mutta se on kuule tätä elämää. Ei sen työnteon kuulu olla kivaa eikä sen sun työn tarvii sua koko aikaa viihdyttää. Nyt asennoidut erilailla ja menet sinne töihin sen kolme viikkoa ja sen jälkeen haet uusia töitä. Toihan kuulostaa vaan laiskuudelta.
Oma kokemus on, että ainakin eka viikko menee itsellä sellaiseen sopeutumiseen ja työpaikalla ei välttämättä vielä oikein pääse porukkaan mukaan. Silloin saattaa nousta voimakasta henkistä pahoinvointia ym. mutta 99% tunne hälvenee ja homma alkaa sujumaan, oppii tuntemaan työkaverit. Anna siis itsellesi aikaa ja ymmärrä että tuo vaihe kuuluu asiaan. Ne kolme viikkoa ovat äkkiä ohi.
Taivahan tosi. Ei oo mies eikä mikkää jos ei töitä rässäytä.
Alku on aina hankalaa. Sinulla on niin lyhyt työsuhde että voi jäädä mieleen negatiivisena kokemuksena mutta tsemppaa se silti läpi ja ota kokemuksen kannalta. Jos on arka ja ujo tai muuten estynyt vieraiden ihmisten seurassa joutuu varmaan tekemään keskivertoa enemmän töitä itsensä kanssa sopeutuakseen joukkoon. Kaikki kyllä helpottuu kun tutustuu kunnolla työkavereihin ja yhteistä juttua alkaa löytymään. Voi se työ sittenkin tuntua tylsältä ja raskaalta mutta kivojen työkavereiden kanssa sitä tekee lähes mitä vaan. Taidat olla nuori vielä ja työelämä yleensäkin uutta? Älä anna periksi! Kamalaa jos nyt annat itsesi syrjäytyä niin sitä on monin verroin vaikeampi korjata myöhemmin! Kaikki joutuu jostain aloittamaan, kyllä se siitä! Jos joku on sinulle ilkeä tai epäasiallinen niin älä välitä, meitä on niin moneksi ja jotkut vaan ei osaa käyttäytyä. Jos ihan kiusaamaan aletaan niin sitten esimiehen puheille mutta ei nyt varmaan kuitenkaan sellaisesta ole kysymys.
Tee töitä äläkä netissä pyöri.