Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia psykologeista

Apua hakeva
05.06.2017 |

Hei.
Olen lähes kuusikymppinen mies.
Olen menettänyt aikuisen tyttäreni.
Hänelle tuli syöpä, jota ei voitu parantaa.
Minun elämäni pysähtyi.
Menin yksityiselle psykologille, ajatuksena, että saan sieltä apua elämääni.
Neljäkymmentä minuuttia kerrallaan hän kuunteli minua.
Ainut, mistä hän tuntui olevan kiinnostunut, oli minun varallisuus.
Hän vilkuili kelloon usean kerran, kun vastaanotollaan olin.
Kaksi kertaa siellä kävin. Kolmatta kertaa ei tullut, koska koin,etten saanut sieltä mitään apua.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Terkkarin lääkäriltä sain ohjeen soittaa kunnan mielenterveyshoitajalle. Hän sanoi, että soita heti, sillä jonot on pitkät.
Kunnan sivuilta sain kaksi numeroa, joihin oli soittoaika arkisin klo 12.00- 12.30.
Soitin molempiin numeroihin, kummastakaan ei vastattu, vaikka oli soittoaika.
No, sieltä soitettiin takaisin. Kertoivat, että työ, ja liikunta helpottaa.... Tuon saman tiesin kyllä.
Aikoivat soittaa seuraavalla viikolla aikaa, jossa määritellään hoitotarve.
Meni melkein kolme viikkoa, ennenkuin sieltä tuli tekstiviesti ja ehdotus tapaamisesta kahden viikon päähän.
Minulle sopi aika ja nyt odotan tulevaa hoitotarpeen analysointia. Ensi viikolla aika.
Mietin, kumpa tuo soteuudistus viimein etenisi, että voisi valita kahdesta huonosta sen vähemmän huonon.
Ei ole helppoa elämä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Sinullevoisi olla hyötyä lyhytterapiasta, joka kestää noin vuoden. Ennen terapiaan sitoutumista (puolin toisin), on hyvä idea tutustua useampaan (2 tai 3) terapeuttiin tutustumiskäynnin muodossa. Nämä tutustumiskäynnit voivat olla halvempia kuin itse terapiakäynnit. On tärkeä löytää ihminen, jonka kanssa puhuminen tuntuu luontevalta ja että teidän henkilökemiat sopii yhteen.

Psykoterapikoulutettavat tarjoavat palvelujaan hieman edullisemminin kuin jo valmistuneet. Löydät listan koulutuksessa olevista, terapiakokemusta tarvitsevista henkilöistä psykologiliiton sivuilta

http://www.psyli.fi/psykoterapeuttiluettelo/hae_koulutuksessa_olevaa

Ennen kuin aloitat terapian, terapeutin tulee tarjota sinulle sopimusta, jossa on kuvailtu terapian tavoitteet, kesto, tapaamisien lukumäärä ja hinta.

Kuulostaa siltä, että tapaamasi terapeutti ei ollut erityisen hyvä. Toivottavasti löydät empaattisen ja sinua elämässä eteenpäin auttavan terapeutin!

Toinen asia, jokaI voisi sinua auttaa on vertaistuki. Sellainen ryhmä voisi löytyä esim mielenterveysseuran kautta. Ryhmät saattavat olla tällä hetkellä kesätauolla, mutta niistä voi olla hyötyä syksyllä.

http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/ryhmissä/läheisensä-m…

Voimia ja osanottoni suruun. Toivottavasti löydät apua joka toimii <3

Vierailija
2/2 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunissa on sururyhmiä. Vertaistukea. Ei maksa. Riippuu ryhmästä ja vetäjästä miten toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme