Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko pukeutua? Ihan oikeasti? Olitpa lihava tai laiha

Vierailija
05.06.2017 |

Kesän alussa käydään aina tämä lihava ihmiset+legginsit+tunika-keskustelu. Siinä ruoditaan miten rumalta lihava näyttää tuossa asussa. Se puetaan tietenkin vain mukavuussyistä. Lihavalla ei voi olla terveydellisiä ongelmia eikä mitään muutakaan järkevää selitystä, eikä se nyt herranen aika varsinkaan tyylikäs asu ole!

Enpä tiedä, onko hyvin monella normaalivartaloisella tai hoikalla niin hirveästi vara arvostella. Nykyään on aika harvinaista nähdä nainen joka on pukeutunut kauniisti ja ennenkaikkea tyylikkäästi. Suomi on toden totta tyylittömyyden perikuva. Luulen sen johtuvan siitä että itsetunto on heikko, kuvitellaan että kaikki mikä on muotia sopii. Nyt täällä itäisessä Suomessa näkee näitä nuoria joilla naama leivottu valkoiseksi meikillä, ruskea raita poskissa ja 3 senttiä leveät kulmakarvat. Converset jalassa ja merkkilaukku hyllyy iloisesti käsivarsilla. 15 vuotiaat näyttää 30 vuotiailta. Sekä juoksijoilta.

Ja 30 vuotiaat näyttää 15 vuotiailta. Meikataan samoin kuin teini-iässä eikä vaatemakukaan muutu. Hiuksissa shokkivärin jämät ja silmissä pikimusta rajaus. Kulahtaneet rintsikat näkyy kun saahan ne näkyä. Valkoisen hameen kanssa mustat stringit on ihan kelpo valinta. Paidasta näkyy ennemmän kuin kukaan haluaisi nähdä.

Monilla itseään laihana pitävillä on taipumus myös näyttää vartaloaan. Mikäpä tekeekään paremman vaikutuksen kun vaikka vähän liian pienet vaatteet, nehän hoikentaa lisää? Sehän näyttää hyvältä kun tursuaa ja pursuaa.

Ja miten kukakin käsittää sanan sopiva vaate? Kun katsoo naisia farkuissa, vyötäröllä on valtava mahamakkara. Kuin vyötärö olisi 3 numeroa liian pieni.

Kaverini osti kerran eräästä liikkeestä erään paidan, melkein polvipituinen löysä, rento paita. Juuri ihonmyötäisten housujen kanssa pidettävä. Muutaman päivän päästä tuli vastaan nainen jolla sama paita, ehkä pienin koko mikä löytyy ei niin pienessä vartalossa, hyvä että lantiolle ylsi. Molemmat näki paidan siis aika eri tavalla.

Hoikkuus ei sano että kaikki vaatteet näyttää hyvältä päällä. Ei todellakaan. Eikä lihavuus tarkoita sitä etteikö mikään näyttäisi hyvältä päältä.

Mistä sinä tiedät että pukeudut hyvin? Hyvällä maulla, tilaisuuteen sopivasti?
Toki, eihän kaikki huonosti pukeutuvat sitä edes itse tajua.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se.

Minä en ainakaan osaa pukeutua ja siks kuorrutankin itteni legginseillä ja isoilla paidoilla.

Ei katos näy makkarat eikä kenenkää tarte oksennella mun takia.

Vierailija
2/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän pitää vastata, kun sun mielestä lihava pukeutuu paremmin kuin teinit tai muut ns normaalit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pukeutua vaikka yritän kovasti. Olen lihonut paljon ja se on tehnyt pukeutumisesta vaikeampaa.

Vierailija
4/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minulla on outo mieltymys omituisiin, liian isoihin t-paitoihin ja huppareihin. Niitä sitten käytän vuoden ympäri, talvella farkkujen kanssa ja kesällä minishortsien.

Vierailija
5/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mielestäni pukeudun hyvin.. Saako näin sanoa? ;)

En kalliisti, enkä järin näyttävästi, mun peruslookkiin kuuluu yleensä mekko ja sukkikset, kelin mukaan ehkä neuletakki lisänä. Toinen vaihtoehto on kapeat housut ja tunika. Tykkään käyttää asuun sopivia koruja, isojakin sellaisia joskus. Urheiluvaatteita käytän vain urheillessa. Kengät on aika ajattomia, kestävätkin sitten hyvin hoidettuina vuosikausia.

Mä ompelen paljon itse, en niinkään tee alusta asti mutta korjausompelen ja muokkaan valmisvaatteita. Ostan paljon vaatteita kirppiksiltä. Neulon myös asusteita yms.

Meikki on aika hillitty, silmiin panostan. Hiukset tummanruskeaksi värjätty, mittaa sen verran että niistä saa tarvittaessa pyöräytettyä nutturan.

Vierailija
6/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä ollut ihan viime aikoina ketjuja missä selviää että suurelle osalle ihmisistä kauniisti pukeutuminen on pikemminkin epäilyttävää kuin tavoiteltavaa.

Vierailija
7/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla alueilla ihmiset pukeutuvat niin huonosti, että ei viitsi erityisemmin panostaa. Juhliin sitten siistimpää. Rentokin voi kyllä näyttää ihan siedettävältä, ei tarvitse laittaa yhteensopimattomia tai rumia vaatteita tietenkään, tai samanlaisia kuin kaikilla muilla.

Vierailija
8/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohteliasta pukeutua siten, ettei näytä masentavalta.

Vierailija
9/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohteliasta pukeutua siten, ettei näytä masentavalta.

Ja se taas ei ole rahasta kiinni.

Vierailija
10/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pukeutua hyvin, ja tiedän sen siitä, että pukeutumiseni miellyttää itseäni. Kenen muun maun mukaan minun muka pitäisi pukeutua?

Arkena en kuitenkaan vaivaudu panostamaan nättiin pukeutumiseen sen kummemmin, ja jos olen menossa vain lähimpään kauppakeskukseen tai vaikka kävelylle tms. mietin pukeutumisessa lähinnä mukavuutta.

Vierailija
11/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän.

En käytä paljastavia vaatteita, kesämekon läpikuultavuus on eri juttu eikä sekään tarkoituksella haettu.

Katson aina pukeutuessani ettei selkäläskejä näy  rintsikan hihnan alta eikä myöskään jenkkakahvoja housunkauluksen päällä. Tai ohuessa ihoa myötäilevässä mekossa alushousujen tai sukkisten saumat ja reunat.... Tuohon edellytyksenä on sopivankokoiset liivit ja korkeavyötäröiset housut ja sen mekon alle body tms. Jos ei mekon kanssa muuten onnistu otan jakun päälle.

Olen tarkka värien ja kuosien yhteensopivuudesta ja rakastan värejä. Pidän myös vaatteista joissa on joku kiva "clou".

Pukeudun aina tilanteen mukaan. Matkustan ja käyn paljon erilaisissa tilaisuuksissa työn puolesta joten sekin on pakko osata.

Tyylikkyys ei kuitenkaan tarkoita kalliisti pukeutumista. Suurin osa vaatteistani on alennusmyynneistä ostettua, merkkivaatteiden pitää olla vähintään -50% ennen kuin ostan niitä ulkomailta. Toisaalta - mulla on yksi lemppari ilta-asu jota kaikki ihailee ja se on ihan marketin aletangolta ostettu parillakympillä. Nyt ylppäreihin löysin upean kotelomekon 13€:lla. Useampi rouva kävi hypistelemässä raikkaan kesäistä mekkoani:D Lapsen tuleviin rippijuhliin ostin reissusta todella tyylikkään pitsisen (ei "rintsikkapitsiä" vaan sellaista paksua "nyplättyä") kotelomekon ja siihen kengät - yhteensä 50£ eräästä laadukkaasta tavaratalosta!

Kyllä. Mielestäni osaan pukeutua ihan oikeasti tilanteen mukaan ja tyylikkäästikin oman vartaloni ja painoni huomioiden. Olen normaalipainoinen ja kapearakenteinen.

Vierailija
12/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia aina syyllistetään etteivät osaa pukeutua mutta moni tosiaan unohtaa millainen pukeutuminen on tyylikästä. Todellakin nuo mahamakkarat, selkämakkarat ( joita on ihan hoikillakin), läpinäkyvät vaatteet, kulahtaneet ja epäsopivat alusvaatteet sekä kaikki muu tuollainen tekee todella monesta halvan ja homssuisen näköisen.

Siksi joskus miettii että jos normaalipainoisen pukeutuminen on kerta niin helppoa, miksi näyttää tuollaiselta...

Vierailija
13/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella varmasti käytännöllisyys ajaa tyylikkyyden ohi... Tunikan ja legginsit voi huoletta nakata päivän päätteeksi pyykkikoneeseen, kun taas ohutta ja herkkää neuletta ei. Harva vitsii päivän mittaan vaihtaa moneen kertaan vaatteita (esim joka tilanteeseen eri vaatteet: pyörällä töihin - töissä eri asu - pyörällä kotiin - lasten kanssa kirjastoon - kotityöt) vaan aamulla päälle pistetään vaatteet, joilla pärjää koko päivän.

Vierailija
14/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on vaihtoehto? Mulla ei ole yksinkertaisesti nyt varaa ostaa yhtään kesävaatetta ja aikuisopiskelijana raha on ollut jo tiukassa jo jonkin aikaa niin voit kuvitella minkälainen trendikkyyden ilovoitto mun vaatekaappi on. Kirpputorilta ei ole löytynyt sopivaa kokoa ja todennäköisyys löytää vaatteita jotka olisivat tyylikkäämpiä kuin omani, on todella pieni. Siellä ne myy niitä vanhentuneita vaatteita mitä mä vielä käytän.

Mä haluaisin nyt helvetti vaan olla tämänlainen kuin olen, en halua että joku kyylä kirjoittelee mun ulkonäöstä nettiin, en halua nyt kaiken lisäksi stressata siitäkin että mistä revin rahat uusiin vaatteisiin.

Etkö voi vain antaa mun olla?

Vierailija
15/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavia aina syyllistetään etteivät osaa pukeutua mutta moni tosiaan unohtaa millainen pukeutuminen on tyylikästä. Todellakin nuo mahamakkarat, selkämakkarat ( joita on ihan hoikillakin), läpinäkyvät vaatteet, kulahtaneet ja epäsopivat alusvaatteet sekä kaikki muu tuollainen tekee todella monesta halvan ja homssuisen näköisen.

Siksi joskus miettii että jos normaalipainoisen pukeutuminen on kerta niin helppoa, miksi näyttää tuollaiselta...

No niin, siinä kaksi kaunista kohtaa toisensa.

Sinä ihmettelet että miksi laiha ei viitsi pukeutua hyvin kun on selvää että näyttäisi niin paremmalta ja laiha miettii miksi sinä et viitsi syödä vähemmän kun on selvää että hoikkana näyttäisit paljon paremmalta.

Vierailija
16/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pukeutua, saan vaatteet päälle joka ainoa päivä. En mene muodin enkä muiden mielipiteiden mukaan. Silti vaatteeni eivät ole rumia eikä väärän kokoisia.

Vierailija
17/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ympäri vuoden pukeutumisessa muutama sääntö:

- alusvaatteet tai niiden rajat eivät saa näkyä, ts. ohuet/läpikuultavat materiaalit kerrostetaan

- jenkkakahvat eliminoidaan sopivan kokoisella ja mallisella hameen tai housujen vyötäröllä

- paljasta pintaa mielummin liian vähän kuin liian paljon

- värien tulee sopia yhteen

- rikkinäiset tai nukkaantuneet heti pois

En ole vielä mielestäni kamalalta näyttänyt :).

Vierailija
18/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pukeutua tyylikkäästi, ja pukeudun myös. En pelkää erottua joukosta tai vaikuttaa itsevarmalta. Pidän kauniista, elegantista vaatteista. Kun pukeudun hyvin on itselläni myös hyvä olo.

Vierailija
19/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan pukeutua silloin kun haluan ja jaksan panostaa siihen. En pomppaa kuitenkaan mitenkään mutta se sopii mulle.

Kotikylän kaupassa pystyn käymään ihan vaikka ulkoiluvaatteissa, en näe mitään syytä panostaa arkipäivän kauppareissuun. Teen töitä kotona joten työlookkia ei ole.

Mun ongelmani on kengät: jalkani ovat isot, leveät ja vaivaisenluiset. Löydän harvoin kauniita kenkiä. En haluaisi laittaa tummansinisen mekon kanssa mustia kenkiä mutta ne on nyt ainoat korkkarit joita pystyn hetken käyttämään.

Vierailija
20/25 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä osaan pukeutua silloin kun haluan ja jaksan panostaa siihen. En pomppaa kuitenkaan mitenkään mutta se sopii mulle.

Kotikylän kaupassa pystyn käymään ihan vaikka ulkoiluvaatteissa, en näe mitään syytä panostaa arkipäivän kauppareissuun. Teen töitä kotona joten työlookkia ei ole.

Mun ongelmani on kengät: jalkani ovat isot, leveät ja vaivaisenluiset. Löydän harvoin kauniita kenkiä. En haluaisi laittaa tummansinisen mekon kanssa mustia kenkiä mutta ne on nyt ainoat korkkarit joita pystyn hetken käyttämään.

Mitä väliä onko mustat kengät sinisen mekon kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi