Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset esittävät vapaaehtoistyöntekijöille kohtuuttomia vaatimuksia?

Vierailija
05.06.2017 |

Itse ei haluta tulla mukaan, mutta vaatimuksia esitetään. Joissakin paikoissa on kyllä sisäpiirit, mutta monessa ei, kyse on vain siitä, että ihmiset tuntevat toisensa ja kun lähtee mukaan, niin kyllä sinne sopii.

Mutta sitä ihmettelen, kun esitetään vaatimuksia. Esimerkkinä kun mieheni oli vanhempainyhdistyskessä, yksi muori suotti ja valitti, ettei meiltä vastata puhelimeen vaikka hän on koko päivän yrittänyt soittaa. Hei, meillä oltiin päivätöissä. Lisäksi puhelimen numeronäytöistä näkyi, että ko. puhelimesta oli soitettu tasan kerran päivällä. Siitä on niin kauan, että käytössä oli vielä lankapuhelimia ja kaikki eivät hoksanneet, että joillakin on tallentava numeronäyttö. No mä sanoin, että meillä ollaan päivällä töissä ja puhelimen näytön mukaan soittoja on tullut kerran. Ei millään mennyt jakeluun, että vapaaehtoistyöntekijä ei päivystä koko päivää. Miksi se on niin vaikea ymmärtää?

Tämä tuli taas kaverin kanssa esille, kun joku soitti hänen puhelimeensa ja ei ollut vastannut. Hän on sellaisessa työssä, missä ei todellakaan voi vastata puhelimeen milloin tahansa. Sekä vaaditaan ihan mahdottomia. Jäsenmaksut on kuitenkin täysin vapaaehtoisia ja asiansa voi esittää kokouksiin. Tyyliin tilat on surkeat ja sitä tätä, millä hiton varoilla vapaaehtoistyöntekijät jotain tiloja hankkivat?

Hullu se, joka lähtee mihinkään järjestöihin mukaan. Miten ihmiset jaksavat noita vaatijoita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muistella noin vanhoja asioita :) Oikeasti, tuosta lienee 10 vuotta aikaa?

Vierailija
2/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muistella noin vanhoja asioita :) Oikeasti, tuosta lienee 10 vuotta aikaa?

Uudemmasta asiasta on oikeasti kyse, mutta otin vain tuon vanhan esimerkin, koska uudesta asiasta voitaisiin tunnistaa. Tämä on jatkuvaa. Muilta vaaditaan palvelua, mutta itse ei tehdä mitään. Vaaditaan parin kympin - täysin vapaaehtoista! jäsenmaksua vastaan vaikka mitä ja osa vaatii, vaikkei ole edes jäsen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Olen Suomen mittakaavassa todella ison yhdistyksen hallituksessa ja usein yhdistyksen jäsenet olettavat, että vapaaehtoiset ovat jotakin palvelijoita. Olen kuullut että hallituslaiset ovat heitä varten ja heidän työntekijöitään. Eipä tästä palkkaa saa (no, vuosimaksusta pääsee luistamaan ja parit kokousruuat vuodessa) ja sanoisin itse ehkä pikemminki että hallutuksessa olijat ovat juoksevien asioiden pyörittäjiä ja vastuunkantajia.

Vierailija
4/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu miettikääpä kaikkia valmentajia ja joukkueenjohtajia, joille kitistään ties mistä valmennustyyleistä ja otteluaikatauluista. Ja itse ei leivota niitä mokkapaloja sinne riivatun kioskiin kuin pakottamalla ja uhkailemalla.

Vierailija
5/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimerkki on vuosien takaa. Olin valmentajana seurassa ja vedin yhtä ryhmää kerran viikossa. Keväällä seura halusi kasata palautteet oppilailta, jotka siis olivat aikuisia lajin harrastajia. Olin aivan ällistynyt, että siellä ihmiset kehtasivat valittaa mm. siitä, että en ollut aina yhtä hyvällä tuulella ja hymyileväinen.

Siis aikuiset ihmiset, jotka parin kympin maksulla saivat vuoden opetusta, tulivat mersuillaan treeneihin, valittivat minun hymystäni. Eikä kukaan kysynyt minulta onko minulla kaikki hyvin.

Minulla oli asiat ihan hyvin kyllä. Ajoin suoraan töistä kolmen vartin matkan opettamaan näitä valittajia. Enkä saanut palkkaa vaan vain matkakorvauksen. Olin vain joinain iltoina väsynyt. Mutta vieläkin ihmettelen, että miten ne ihmiset kehtasivat valittaa.

Vierailija
6/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esimerkki on vuosien takaa. Olin valmentajana seurassa ja vedin yhtä ryhmää kerran viikossa. Keväällä seura halusi kasata palautteet oppilailta, jotka siis olivat aikuisia lajin harrastajia. Olin aivan ällistynyt, että siellä ihmiset kehtasivat valittaa mm. siitä, että en ollut aina yhtä hyvällä tuulella ja hymyileväinen.

Siis aikuiset ihmiset, jotka parin kympin maksulla saivat vuoden opetusta, tulivat mersuillaan treeneihin, valittivat minun hymystäni. Eikä kukaan kysynyt minulta onko minulla kaikki hyvin.

Minulla oli asiat ihan hyvin kyllä. Ajoin suoraan töistä kolmen vartin matkan opettamaan näitä valittajia. Enkä saanut palkkaa vaan vain matkakorvauksen. Olin vain joinain iltoina väsynyt. Mutta vieläkin ihmettelen, että miten ne ihmiset kehtasivat valittaa.

No mä kyllä ymmärrän tässä tapauksessa valittajia, sori vaan. Jos palautetta pyydetään, niin kyllä sitä silloin saa antaa. Vai kelpaisiko vain ne kehut ja kiitokset? Kiva, että vaivauduit, mutta jos tuollaiseen sitoutuu, niin kai sitä voi asiallisesti käyttäytyä muita kohtaan? En oikein usko et pelkkä hymyn takia useammat on  vaivautuneet palauteeseen valittamaan mokomasta asiasta.

Vierailija
7/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten avuksi kun toimii, niin aina jaksetaan valittaa, että miksi en auta vanhuksia, lapsia, nuoria, invalideja, yksinäisiä..

En ymmärrä miksei he itse voi auttaa noita muita tahoja, vaan mun pitäis huolehtia kaikista muistakin.

Kun kaikki tekis jotain sen oman sydämenasian eteen niin kaikki voittais.

Vierailija
8/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä ymmärrän tässä tapauksessa valittajia, sori vaan. Jos palautetta pyydetään, niin kyllä sitä silloin saa antaa. Vai kelpaisiko vain ne kehut ja kiitokset? Kiva, että vaivauduit, mutta jos tuollaiseen sitoutuu, niin kai sitä voi asiallisesti käyttäytyä muita kohtaan? En oikein usko et pelkkä hymyn takia useammat on  vaivautuneet palauteeseen valittamaan mokomasta asiasta.

Just tällaisia ihmisiä :-)

Minä en sitä palautetta pyytänyt vaan seura. Ja minä olin niillä tunneilla, sinä et. Mistä keksit tuollaista, etten olisi asiallisesti käyttäytynyt. Kyllä todellakin käyttäydyin. Olin lajista innostunut ja ihan tosiaan vapaaehtoisesti palkatta opettamassa sitä muillekin. Tykkäsin hommasta. Mutta näemmä en jonkun mielestä hymyillyt aina pitkän päivän jälkeen riittävän ponnekkaasti, kun moisesta vaivautui valittamaan. Eikö olekin uskomatonta!

Vierailija
9/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Ja vaatimuksia mitä kaikkea "yhdistyksen" pitäisi tehdä. Ei yhdistys mitään tee vaan ne vapaaehtoiset ihmiset oman palkkatyön ja perheen ja jopa mahdollisten muiden harrastusten ohella! Itse ei valittajat kuitenkaan yleensä ole valmiita tekemään mitään. Ei ole hallituspaikoille tunkua!

Vierailija
10/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joo kun meillä oli kylän ainoa auto, niin olisi pitänyt sitä käyttää muiden kuljettamiseen. Ei tästäkään ole varmaan kuin 50 vuotta aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi