Kesätyöläinen aloitti mieleenpainuvasti
Tänään on ensimmäinen työpäivä, aikaisemmin työharjoittelussa ollut tyttö tuli aamulla töihin, mutta ei palannut lounaalta takaisin. Laittoi tekstarin, että joutuu odottamaan kotona postipakettia. Yrittäjähän sitä itse tekee työt, ei siinä mitään. Jännäksi tämä käy siinä vaiheessa, kun itse pitäisi jäädä lomalle eikä voi olla varma, tuleeko kesätyöläinen vai ei. Palkan hän silti haluaa, nytkin kirjoitti, että kyseessä on TESsin mukainen akuutti kriisitilanne, jonka takia työsuhdetta ei voi katkaista.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä käy, kun (kesä)töihin palkataan vain ne ulospäinsuuntautuneimmat sählärit hiljaisen tunnollisten puurtajien sijaan.
No tämä on sellainen puolihiljainen, tavallinen nuori. Ei mikään erityinen sähläri, mutta ei puurtajakaan. Oppi tehtävät työt, osasi kysyä oikeita kysymyksiä eli ei sählännyt harjoittelussa omiaan. Pystyi puhumaan muille työntekijöille. Ei huippu, mutta ei surkeakaan. Katsottiin, että siinä olisi tekijäainesta. Oltiin väärässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä käy, kun (kesä)töihin palkataan vain ne ulospäinsuuntautuneimmat sählärit hiljaisen tunnollisten puurtajien sijaan.
Ei ainakaan asiakaspalvelutyöhön vaan sovi ne hiljaiset ja tunnolliset puurtajat. Vituttaa itseäni ainakin mennä kassalle, jos kassaneiti ei voi puhua selvästi ja tarpeeksi kuuluvasti, katsoa silmiin ja olla muutenkin edes hieman sosiaalinen. Ulospäinsuuntautuneisuus ei sitäpaitsi poissulje sitä mahdollisuutta, etteikö voi voisi olla myös tunnolline, ahkera ja kaikin puolin hyvä työntekijä.
Minä olen hiljainen puurtaja, mutta loistava asiakaspalvelussa. Tosin vihaan asiakaspalvelua, mutta olen siitä huolimatta saanut paljon kehuja. Työ kuin työ, mutta sellainen, jota ei jaksa koko ikäänsä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se voi nykyään säikäyttää kriisiksi asti, jos postipaketti onkin tulossa, sen sijaan että olisi jäänyt jonnekin matkalle seilaamaan.
Repesin tälle jostain syystä ihan täysillä!!!!
Mitä tyttöön tulee niin vakava puhuttelu jotta ymmärtää miten töissä käyttäydytään.
Seuraavasta tempusta sitten pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä on sellainen puolihiljainen, tavallinen nuori. Ei mikään erityinen sähläri, mutta ei puurtajakaan. Oppi tehtävät työt, osasi kysyä oikeita kysymyksiä eli ei sählännyt harjoittelussa omiaan. Pystyi puhumaan muille työntekijöille. Ei huippu, mutta ei surkeakaan. Katsottiin, että siinä olisi tekijäainesta. Oltiin väärässä.
ap
Auttaisko tiukkasanainen puhuttelu vielä tässä vaiheessa?
Onhan tuo aika epeli, mutta jos sä olit hänen varaansa laskenut omia juttujasi. Ehkä hän ymmärtäisi puhetta?
Meillä oli kerran yksi koululainen tet- harjoittelussa. Eipä siinä, mutta kun kun kerran annettiin yksi tehtävä niin tämä kysyi : Onko pakko ? Eli "hyvin" alkoi se...
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran yksi koululainen tet- harjoittelussa. Eipä siinä, mutta kun kun kerran annettiin yksi tehtävä niin tämä kysyi : Onko pakko ? Eli "hyvin" alkoi se...
Voi luoja... Kuulen niin tuon äänensävyn, jolla tuo sanotaan. :-)
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se on kun vanhemmat vetää lonkkaa ja tukia kotona eikä opeta lapsilleen edes perusasioita työnteosta. Tämä hyvinvointi yhteiskunta tulee kaatumaan koska ei se voi olla niin, että vain muutamat harvat elättävät koko ajan kasvavan määrän siivellä eläjiä.
Päinvastoin, köyhän perheen lapsena halusin töihin kovasti ja olin valmis tekemään mitä työtä tahansa. Yleensä varakkaampien perheiden lapsilla ei ole pakko tehdä töitä.
Miten tyttö selitti tilanteessa sen "akuutin", kun tiesi jäädä odottamaan? Oliko siinä paketissa hänen elintärkeät lääkkeet?
Hyvä esimerkki siitä, että työelämässä on paljon vätyksiä, ja työttömiä jaksetaan silti syyllistää. No, toki on monenlaista ihmistä kummassakin porukassa.