Kokemuksia kantorepuista?
Meille on tulossa lapsille ikäeroa alle 1,5 vuotta, joten hyvälle kantorepulle tulee tarvetta, niin jää sitten kädet vapaaksi isommankin kanssa...
Esikoiselle ostin baby björnin repun, mutta hän ei siinä juurikaan viihtynyt ja itselläni kipeyty siinä hartiat ja selkä, myöhemmin olen myös lukenut, että tuo reppu ei ole ergonominen myöskään vauvalle?
Olen käsittänyt, että ergonimisimpia malleja ovat ne joissa vauva on kasvot kantajaansa päin?
Itse olen ihastunut tulan free to grow mallistoon, sillä siinä ei tarvitse mitään lisäosia, vaan sen pitäisi olla sopiva vastasyntyneestä aina 20 kiloon asti, (plus niissä on aivan ihanat kuosit :) ) joten kokekmuksia etenkin tästä mallista kaipailisin? :)
Suurin huolen aihen minulla on, että kuinkakohan pitkään mahtaa vauva viihtyä tuommoisessa kun tuossakin mallissa voi olla VAIN kasvot kantajaan päin? Voi myös ehdotella muita kantoreppuja jos jokin hyväksi havaittu, pitää olla ehdottomasti helppo asentaa yksin ja tarvittaessa siirtää nukkuva vauva vaivattomasti sänkyyn tai rattaisiin jatkamaan unia...
Kiitos jo etukäteen
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan käännetään selkään kannettavaksi, kun on kasvanut riittävän suureksi. Itse käänsin oman lapsen noin yksivuotiaana selkäpuolelle. Kokemusta on Manducasta ja Tulan taaperokokoisesta repusta, varsinkin Tula hyvin yksinkertainen!
Juu olen tietoinen, että myös selkäpuolella voi kantaa mutta viihtyikö lapsesi yksivuotiaaksi asti rinnan puolella? Kun näkymät on aika huonot, meillä esikoinen on rattaissakin jo pitkään halunnut katella maisemia eikä minun naamaa, vaikka ikää nyt vuoden
Ap
Kai se on lapsestakin kiinni, mutta vähän isompi lapsi voi olla repussa myös niin, että repun yläosa tulee kainaloiden alle, silloin pääsee kääntyilemään ja katselemaan maisemia paljon vapaammin. Meillä kumpikin lapsi on viihtynyt kannettavana niin pitkään kuin sille on oli edes vähäisessä määrin tarvetta. Vielä viiden vanhana olivat toisinaan pitkillä reissuilla repussa lepäämässä.
Se mikä reppu kellekin sopii, on yksilöllistä ihan kuin kengissäkin. Minulle Tula oli mainio, puolisoni kantoi aina Manducalla. Siinä olet oikeassa, että Baby björn ja muut vastaavat, joissa lapsella on naama eteenpäin, ovat huonompia vaihtoehtoja sekä lapselle, että kantajalle.
Kyllä viihtyi, syntymästä asti kannettu lähes päivittäin, niin ei ongelmia. Lapsi tulee asettaa reppuun niin, että hän on pusutteluetäisyydellä kantajasta. Kyllä siitä silloin näkee. Lähes aina vaan, kun reppuja käytössä näkee (hyvin harvoin), ne on asetettu väärin. Hirveän alhaalla ja paneli auki kannetaan pieniäkin vauvoja.
Kiitos näistä, eli kaupoille vaan testailemaan, vai olisikohan parempi odottaa, että lapsi on ulkona mahasta? kun nyt alkaa olla jo maha olla aikamoinen pallo
Ap
Tulan kantoreppu on todella hyvä! Ainakin minusta oli helpompi säätää ja istuvampi kuin Manduca. Meidän lapset ainakin viihtyivät vielä yli vuoden ikäisinä naama kantajaan päin.
Manduca on monimutkaisempi, mutta kun viitsii laittaa säädöt kohdilleen, niin aivan unelma kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Manduca on monimutkaisempi, mutta kun viitsii laittaa säädöt kohdilleen, niin aivan unelma kantaa.
Tässä tapauksessa luulen, että tula olisi meille parempi, sillä mieheni olisi myös tarkoitus voida käyttää reppua ja me olemme aivan erikokoiset
Ap
Lapsihan käännetään selkään kannettavaksi, kun on kasvanut riittävän suureksi. Itse käänsin oman lapsen noin yksivuotiaana selkäpuolelle. Kokemusta on Manducasta ja Tulan taaperokokoisesta repusta, varsinkin Tula hyvin yksinkertainen!