Hanna Sumarikin on sitten av-mamma!
http://www.iltalehti.fi//viihdeuutiset/201706052200185946_vd.shtml
Kävi sitten närkästymässä ravintolassa. Itse nostan tuolle äidille hattua. Taitaa olla temperamenttisen lapsen äiti eikä halunnut pilata ravintola-asiakkaiden ruokailua.
Kommentit (22)
Rajoja niin, mutta että lähtee pois kun alka vieraan ihmisen touhut niin ärsyttämään?
Pisteet laski. Mistä Hanna tietää vaikka lapsi olisi autistinen tai taustalla olisi muuta ikävää, esim juuri sinä päivänä sattunutta, jonka vuoksi äiti kysyi, että saako äiti ottaa keittoa.
Ihmeellistä kun naiset ruoskii naisia. Ei toivoa..
Aargh!!! Miksi pitää mestaroida asioissa, joiden taistoja ei tunne. Luulla, että kaikki on siten kun se ensisilmäyksellä näyttää? Tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kävi sitten närkästymässä ravintolassa. Itse nostan tuolle äidille hattua. Taitaa olla temperamenttisen lapsen äiti eikä halunnut pilata ravintola-asiakkaiden ruokailua.
Ihan oikeasti?? Lapsi ei osaa tehdä valintoja, fiksu äiti olisi ottanut vähän kaikkea lautaselle ja lapsi olisi pöydässä valinnut mitä syö tai on syömässä kaikessa hiljaisuudessa. Vanhempi päättää, ei lapsi. Ja ihan naurettavaa että äiti kysyy luvan lapselta saako ottaa soppaa:D Voihan vitalis.... juuri näin kasvatetaan kusipäisiä kakaroita!
Hanna oli aivan oikeassa. '
4:n äiti jolla ei ole koskaan ollut ongelmia lasten kanssa ravintolassa.
Meillä asuu lapsi, joka syö hyvin vähäb ja harkitusti. Totta hitossa kysyn tältä, mitä ottaa buffetissa. Kaiken ei tartte mennä kurjuuden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti?? Lapsi ei osaa tehdä valintoja, fiksu äiti olisi ottanut vähän kaikkea lautaselle ja lapsi olisi pöydässä valinnut mitä syö tai on syömässä kaikessa hiljaisuudessa. Vanhempi päättää, ei lapsi. Ja ihan naurettavaa että äiti kysyy luvan lapselta saako ottaa soppaa:D Voihan vitalis.... juuri näin kasvatetaan kusipäisiä kakaroita!
Isossa buffetissa "kaikkea" ei mahdu lautaselle. Ja niin on Sumarillakin 3 lasta. Itselläni on yksi ja toki hän saa aika paljon huomiota sun lapsiin verrattuna. Ei voi varmaan edes verrata.
Silloin jutellaan enemmän, koska on mahdollista, eikä tarvitse muonituksen sujua kuin armeijassa. Vaikka ei meilläkään ongelmia ravintolassa ole ollut, 4-lapsisia perheitä ei siellä juuri näy.;-)
Kyllä meillä lapsetkin on aina saaneet valita, mitä seisovasta pöydästä haluavat. Siksihän sinne mennään. Mutta ei ne lapset ole päättäneet, mitä minä syön.
Samalla innolla tämä Sumari voisi puuttua omaan käytökseensä. Suomen kaunein koti -ohjelmaa ei voi katsoa, koska tämä oksettava, tekopirteä, mitään osaamaton, toimittajaksi itseään kutsuva inhotus siinä ohjelmassa on.
Yöks, yöks, ja vielä kerran yöks. 🤢
Huoh, mikä siinä onkin niin ärsyttävää suurperheen mammoille kun lapsi saa huomiota? En ole ikuna ymmärtänyt pakkoa kohdella lasta kuin hänellä ei olisi valinnanmahdollisuutta omaa ruokaa koskien.
Lapsi ei halunnut syödä. Ajatelkaa jos lapsi olisi ollut Mirkku 47v. Olisiko Hanna närkästynyt jos äiti olisi kysynyt aikuiselta, että passaako kuitenkin jos itse syön, vaikka sulla ei ole nälkä?
Niin. Lasta voi kunnioittaa samalla lailla.
Mitä vieraiden arvostelemisesta saa irti? Vielä julkkis.. Nostaa asian esille ja odottaa että kansa hyökkää tämän äidin kimppuun vai? Yök
Mutta tuo "saako äiti ottaa keittoa?" Menee jo kyllä ihan yli!
Kyllä mä kyselin lapsilta buffetissa, mitä haluaa.
Mun kaikkien aikojen rasittavin ravintolakokemus oli se, kun viereisessä pöydässä istui isä, äiti ja noin yksivuotias lapsi.
Äiti selitti kovaa huutaen ja lässyttäen koko sen meidän ruokailun ajan. "Katso Antero, tää on herne. Näetkös, Antero, herne. Äiti laittaa nyt herneen suuhun, Antero. Näin. Ottaako Anterokn herneen? Ota herne, Antero."
Siis niiiiiiin rasittavaa.
Ööh, mitä pahaa on kysyä lapselta mitä tämä haluaa syödä? Haluan opettaa omalle lapselle, että otetaan sen verran mitä syödään. Uusia ruokia vähän, että ensin maistetaan onko hyvää. Sitten lisää jos tykkää. En tykkää heittää ruokaa roskiin edes buffetissa. Tosin en kyllä kysy lapselta mitä itse syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa buffetissa "kaikkea" ei mahdu lautaselle. Ja niin on Sumarillakin 3 lasta. Itselläni on yksi ja toki hän saa aika paljon huomiota sun lapsiin verrattuna. Ei voi varmaan edes verrata.
Silloin jutellaan enemmän, koska on mahdollista, eikä tarvitse muonituksen sujua kuin armeijassa. Vaikka ei meilläkään ongelmia ravintolassa ole ollut, 4-lapsisia perheitä ei siellä juuri näy.;-)
Lasten (3kk>) kanssa käytiin hyvin harvoin Suomessa ravintoloissa (hinta/laatusuhteen takia) mutta ulkomailla ollessa 2x päivässä. Eikä missään mäkkäreissä vaan hyvätasoisissa "oikeissa" ravintoloissa. Armeijatyylistä en tiedä koska sellaista en ole kokenut?
Ei lapselle tarvitsekaan saada kaikkea lautaselle:D Kai äiti tietää mistä lapsi tykkää ja poimii niitä sieltä valikoimasta? Ai joo, mutta suomalaisethan - aikuisetkin - lastaa aina sellaisen "ruotsinlaiva-annoksen" buffetissa;D Se on vaan niin kornia kun sieltä voisi hakea syötävää useamman kerran siististi. Mutta joo, nyt ymmärrän mitä tarkoitat "kaikella" ...
Tuo yhden kommentoijan "lapsi valitsee kaikessa hiljaisuudessa..." posti silmään ja alleviivaa hyvin tätä nykyajan vilijonkkakulttuuria: kiltit lapset näkyvät, mutta eivät kuulu. Lapsen raivopäinen karjunta ja kiukuttelu on asia erikseen, mutta nykyään lapsi ei saisi pitää mitään ääntä.
Mitä valintoihin tulee, itse annan ravintolassa lapsen valita, mitä syö. Melko pienenkin lapsen, koska ravintolassa jokaisella saa olla kokemus, että ruoka oli hyvää. Meillä kotona syödään laajasti keikkea, mutta kyllä lapseni silti ravintolassa valkkaavat sen ranskikset ja nuggetit tms.
Tuota... Miksei lapselta voi kysyä mitä haluaa ja antaa itse valita? Eikö se ole seisovan pöydän idea, että itse valitaan sitä mistä pitää?
Näin lapsena opin ja omat lapset opetin. Onneksi en ole saanut naapurikseni jonossa tätä tuntematonta julkkista. Olisi vielä kauhistunut kun aikuinenkin valitsee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä hän on oikeassa? Eihän Hanna tiedä tuosta äidistä ja lapsesta mitään.:)
Mikä on se tilanne että äidin täytyy kysyä lapselta lupa?? Kumpi perheessä on aikuinen joka päättää? Mun mielestä tuollaista tilannetta ei vaan normiperheessä tule eteen, toki voi kysyä lapselta haluatko tomaattia mutta ei nyt kaikkien 30 sortin kohdalla kysellä. Johan muut hermostuu siinä jonossa!
Kuinka erilaisia olemmekaan. Ei kaikki aikuisetkaan syö samaa ruokaa jos on mistä valita. Buffetissa kun on eri vaihtoehtoja. Lapsi voi ravintolassa saada valita mitä haluaa maistaa, emme voi tietää miten heillä ruokailu kotona sujuu.
Juuri se seikka että lapset eivät saa näkyä tai kuulua on perin tuttu juttu. Ymmärrän toki että ravintola erityisesti on hiljaisuuden ja hiljaisen viihtyvyyden takia valittu itselle makunautintoja kokemaan juuri sinä hetkenä mutta miksi tämä egoisimi; tämä paikka on minun, minä syön nyt, en siedä pikkulasten ääntä tai huutoa.
Bloginpitäjä oli poistunut ravintolasta. Se on oikea ratkaisu jos ei kykene sietämään toisen olemassaoloa.
Bloginpitäjä toimi kuitenkin väärin kun kirjoitti huomionhakuisen postauksensa. Ei hän voi tietää jos lapsella on allergia, jokin oireyhtymä vaikka lievä sellainen tai muu seikka joka on äidin ja lapsen komunikoinnin taustalla syynä kyselyihin "mitä haluaisit syödä", mutta kun se kysely helpottaa heidän ruokailutilannetta. Kyllä lapsi saa valita mitä syö, täytyyhän lapselle esittää kysymys siitä silloin, ainakin ravintolassa.
Jotkut ihmiset KASVATTAA lapsia vähän tuohon tapaan siksi että ne alkaa itse tajuta miten homma toimii ja voi itsekin kokeilla. Oisko pitänyt viedä muksu pöytään odottamaan ja tuoda lautanen nenän eteen?? Huoh.
Mä en tajua muutenkaan mitä tuo koko homma Hanna Sumarille edes kuuluu ja miks haluaa joukkolynkkauksen naiselle joka yritti kasvattaa omaa lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä hän on oikeassa? Eihän Hanna tiedä tuosta äidistä ja lapsesta mitään.:)
Mikä on se tilanne että äidin täytyy kysyä lapselta lupa?? Kumpi perheessä on aikuinen joka päättää? Mun mielestä tuollaista tilannetta ei vaan normiperheessä tule eteen, toki voi kysyä lapselta haluatko tomaattia mutta ei nyt kaikkien 30 sortin kohdalla kysellä. Johan muut hermostuu siinä jonossa!
Johan se sanottiin. Kaksi ihmistä menee ravintolaan, ehkä hetken mielijohteesta.
-hitsi, ei mulla kyllä ole nälkä!
-no haittaako jos mä syön tässä yhden keiton?
Eli noin homma toimisi kahden ihmisen kesken. Kun toinen IHMINEN on sitten lapsi, niin surullisen moni tuntuu ajattelevan, että viimeisen repliikin tulisi mennä näin:
-sama mulle jos sinulla ei ole nälkä, minä syön nyt keiton ja sinä istut mua vastapäätä ja odotat!
Ja Sumari lisäisi vielä, että:
- ja sinähän syöt lautasellisen mun valitsemaa ruokaa, mä määrään!
Itse haluan lapselleni antaa itsetunnon. Onneksi asutaan ulkomailla ja täällä lapsillakin on ihmisarvo.
Onhan se hyvä, että jotain rajoja olis!