Jaahas, nyt se jo alkoi: "Äiti, mulla ei oo mitään tekemistä!"
Meidän neljäsluokkalainen alkoi heti aamusta vinkumaan, et mitä mä tänään tekisin. Käskin mennä kavereille leikkimään ja vasta päivälliselle takaisin. Kai niillä kavereilla jollain on aikuinen kotona?
Kommentit (19)
Adoptiolla uhkailu hiljentää tehokkaasti vinkumisen. Alkaa tylsyyskin tuntua äkkiä lapsesta mieluisalta vaihtoehdolta kun miettii vaihtoehtona muuttamista Irkutskiin Ljudmilan ja Borisin kanssa.
Käske sen pystyttää teltta pihalle. Vasara nauloja Saha ja lautaa.. Majan tekoon. Jokin pitkä projekti työn alle.
Jipppii! Nyt voit vetää rauhassa kalsarikännit tai jos on uusi kesämekko ostettuna, voit piipahtaa lähipubissa näyttäytymässä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän neljäsluokkalainen nukkuu vielä.Älä nyt hyvänen aika vielä patista hakee kavereita tähän aikaan aamusta!
Mä olen jo bussissa matkalla töihin. Aamulla poika heräsi seiskalta ja alkoi marisemaan. Koko kesä sitten tätä samaa vai? Miksei vaan suosiolla menisi jollekin kaverilleen päiväksi? No johonkin se lähti kun mä lähdin töihin. Ap
Olet valmistautunut lapsesi kesälomaan todella surkeasti ja epäonnistunut vanhempana. Onneksi tämä ketju näyttää olevan vain provo.
Eikö teillä ole lapselle lounasta? Tai mietitty miten selviää päivästä
Eihän tämä voi olla kuin provo
Siinäpä vasta vuoden äiti, kello ei ole edes 9 aamulla ja enää ei millään jaksaisi olla lapsen kanssa. :/
Mitäpä jos kerrankin pistäisit tietokoneen kiinni ja menisit vaikka tekemään jotain yhdessä?
Valitettavasti tällaisia vanhempia on, jotka laittavat pentunsa täysihoitoon "kavereiden" vanhemmille ja odottavat että maksuton lounasruokailu toimii. Kavereiden kyläily on ok, jos siinä on vastavuoroisuutta - välillä teillä välillä meillä jne.
Mieleen on jäänyt erityislapsen "äitipuoli", joka laittoin pojan tekstamaan meille loma-aamuna klo 7.30, että voiko tulla, kun äitee haluaa opiskella rauhassa - siis kahdeksasta iltakuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tällaisia vanhempia on, jotka laittavat pentunsa täysihoitoon "kavereiden" vanhemmille ja odottavat että maksuton lounasruokailu toimii. Kavereiden kyläily on ok, jos siinä on vastavuoroisuutta - välillä teillä välillä meillä jne.
Mieleen on jäänyt erityislapsen "äitipuoli", joka laittoin pojan tekstamaan meille loma-aamuna klo 7.30, että voiko tulla, kun äitee haluaa opiskella rauhassa - siis kahdeksasta iltakuuteen...
Minulla oli lapsena tällainen kaveri myös, oli meidän oven takana jo ennenkuin itse heräsin ja meidän nurkissa hän luuhasi aina iltamyöhään asti. Ikinä ei saanut kuitenkaan heille mennä edes yksi kaveri kerrallaan, kun äiti ei halua katsella "laumaa kakaroita".
Ja tottakai äidiltään tuli haukut päälle mikäli meillä oli jotain muita suunnitelmia sille päivälle tai jos halusin kerrankin leikkiä jonkun toisen kaverin kanssa. :/
Vierailija kirjoitti:
Meidän neljäsluokkalainen alkoi heti aamusta vinkumaan, et mitä mä tänään tekisin. Käskin mennä kavereille leikkimään ja vasta päivälliselle takaisin. Kai niillä kavereilla jollain on aikuinen kotona?
Voit vastata, ettei aina tarvikaan olla tekemistä. Voi vaan olla. Kyllä se lapsi sitten keksii tekemistä. Ja hyvä onkin lapsen oppia käyttämään mielikuvitustaan. :)
Lykkää johonkin maatilalle. Siellä on tekemistä. Ei kerkeä älylaitteellakaan pelata eikä tule tekemisen puutetta
Mun neljäsluokkalainen auttaa kotitöissä, lukee kirjoja ja tekee omia juttujaan. Ei hänellä ole tylsää:)
Kun kerran joku kysyi eikö meillä ole lounasta, niin eipä oo pöytään tarjottuna! Mutta ruokaa on kaapit täynnä. Mä käyn nääs töissä tienaamassa mm ruokarahaa klo 9-17. Kyllä10 vuotiaan pitää sen verran osata, että saa itselleen syötävää. Tekee vaikka voikkarin tai jotain.
Et mitenniin oon epäonnistunut vanhempi?
Ap
PS. Lapsi oli jollain kaverillaan eilen ja tuli kotiin vasta seiskalta, että hauskaa oli ollut. Menee samaan paikkaan tänäänkin.
siiris kirjoitti:
Mun neljäsluokkalainen auttaa kotitöissä, lukee kirjoja ja tekee omia juttujaan. Ei hänellä ole tylsää:)
Tai sit ei vaan kerro sulle et on tylsää koska siitä seuraa kuitenkin vaan lisää kotitöitä?
Eikö lapsellasi ole harrastuksia?
Meidän neljäsluokkalainen nukkuu vielä.Älä nyt hyvänen aika vielä patista hakee kavereita tähän aikaan aamusta!