Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla joku syy miksi ehdottelet muille raskautta?

Vierailija
28.03.2006 |

Jos siis joku ei selkeästi lapsia kaipaa, niin miksi yrität saada hänet innostumaan vauvoista?

Mielenkiinnosta vain kyselen, kun välillä tulee omalle kohdalle huvittavia tilanteita ihan läheisten ystävienkin kanssa. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun itse en koe lapsia haluavani, niin jätän väliin. Ihmetyttää joskus, että miksi tätä valintaa ei voida hyväksyä ilman ihmettelyjä ja painostusta toisenlaiseen elämään? t. ap

Vierailija
2/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sen kummempaa. Tuntuu sulle olevan kuitenkin iso asia. Vaikutat tyypilliseltä päättämättömältä ja epävarmalta tyypiltä joka luulee tekevänsä rohkean ja itsenäisen päätöksen olemalla lisääntymättä. Mutta kuule, se voi vaikuttaa siltä nuorena, mutta ei enää vanhana. Yksin jäät sinä - en minä. Lapset tehdään itselle, ei muille. Älä jätä sen vuoksi tekemättä, että luulet kapinoivasi tai eläväsi jotenkin poikkeuksellisen rohkeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päätös on jokaisen tehtävä itse ja ymmärrän paremmin kuin hyvin, jos joku ei halua siihen ryhtyä.

Vierailija
4/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole mun juttu. t. ap

Vierailija
5/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseeni. Minulla on pari ystävää, jotka eivät millään halua ymmärtää etten lapsia halua. Itsellä heillä on jatkuva vauvakuume ja taitaa olla vaikea ymmärtää ettei kaikilla sitä ole. ;D Joskus tämä rasittaa ja en jaksaisi asiasta enää puhua. t. ap

Vierailija
6/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä _voi_ tosiaan olla vaikkei olisi lapsia tai niitä juuri tulossakaan. Mäkin olen. Tosin en ole päättänyt etten niitä hankkisi, muttei ole juuri nyt tärkein asia elämässä. Ette varmaan sitten ole huomanneet, että täällä on aika paljon keskustelunaiheita, jotka eivät mitenkään liity vauvoihin tai lapsiin? Ketä varten ne sitten on? Tuolla logiikallahan niissä ei voisi olla perheellisiä.

Vierailija
7/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan jo viidettä vauvaa ja aina kun edellinen lapsi on ollut jo pari vuotias, niin ystäväni alkaa kaikki yhteydenotot " No milloinkas teille tulee perheenlisäystä?" Siis tuota kysynyt jo 1.lapsen jälkeen, eikö nämä jo riitä hänelle???

Itsellään sillä on vasta 1 lapsi, silti en halua kysellä häneltä, kun ei kiinnosta ja kun ei kuulu hyviin tapoihin.

Vierailija
8/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin olen kehoittanut heitä hankkiutumaan raskaaksi =).

Vierailija
9/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole mitaan ehdotellut.

Vierailija
10/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlainen lastenhankintautelu. Miten ihan oikeasti joku kehtaa? Itse en ikimaailmassa kehtaisi noin henkilökohtaisia asioita udella. Taidanpa seuraavan kerran ihan vittuillakseni purskahtaa itkuun ja soperrella, ettemme pysty saamaan biologisia lapsia. Eiköhän lopu utelut siihen.

Vierailija
11/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on varmasti omat syynsä, mutta välillä rasittaa tuommoinen. Työpaikalla tämän vielä ymmärtää, mutta oikeasti läheisten ihmisten suhtautuminen vapaaehtoiseen valintaani tuntuu typerältä.

Todella moni työkaveri valittaa arjen raskautta lasten ja työn pyörityksessä. Ja joskus heidän on tietysti mainittava, että tätä se sitten on yms. Heille en jaksa kovin tarkkaan selvittää, että en ole lapsia hankkimassa jatkossakaan.

Mutta YSTÄVÄT eivät ymmärrä?!

t. ap

Vierailija
12/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia läheisilleen. Vasten heidän tahtoaankin...?

Vierailija
13/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan aina sillä mitään erityistä tarkota jos kyselee. Ehkä sellanen tuntuu utelulta jos ei oo lapsia. Osa kyselyistä on kai vaan äiti-ihmisten smalltalkia. Musta tuntuu joskus tavallaan samalta kun lapsettomat ihmiset kyselee harrastuksista ja vaikka et minkä kirjan on lukenu viimeks. Ei kai nekään sillä mitään erityistä tarkota. Se vaan aika paljon muuttaa ajatusmaailmaa kun saa lapsia mutta se kai on tarkoituskin.

Vierailija
14/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kuulu mulle eikä muille kuulu mun perheen koko.

Vierailija
15/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia kysellä kirjan lukemista kuin lasten hankinnasta! Kirjan lukematta jättämiseen ei liity samanlaisia ikäviä tunteita kuin lapsettomuuteen. Pistä nyt vähän suhteellisuutta noihin juttuihis.

Vierailija
16/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tyrkytä lapsia kenellekään. Saatan kyllä ehdottaa tai kysyä, että onko aikeissa, mutta kunnioitan jokaisen ratkaisua. Meilläkin on ystäväpiirissä semmoisia jotka eivät vain halua lapsia ja se on meille ok. Eivät hekään väheksy meidän ratkaisuamme.

Vierailija
17/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirjojen ja leffojen ahkera käyttäjä sekä harrastan paljon ulkoilua. Kyllähän näistä asioista tulee joskus kysyttyä ja ehkä äitejä harmittaa nämä kyselyt? Kun ei varmaan ole aikaa tämmöisiin juttuihin?!

Minua ei lapsenhankintautelut harmita, mutta se oletus että kaikki vaan niitä lapsia kaipaavat ja pakkohan niitä on tehdä..... t. ap

Vierailija
18/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen kirjojen ja leffojen ahkera käyttäjä sekä harrastan paljon ulkoilua. Kyllähän näistä asioista tulee joskus kysyttyä ja ehkä äitejä harmittaa nämä kyselyt? Kun ei varmaan ole aikaa tämmöisiin juttuihin?!

Minua ei lapsenhankintautelut harmita, mutta se oletus että kaikki vaan niitä lapsia kaipaavat ja pakkohan niitä on tehdä..... t. ap

Mulla on aina ollut aikaa lukea tai katsoa elokuvia (kotona kylläkin). Johtunee siitä, että en ravaa rätti kädessä koko ajan.

Silti tulee työt tehtyä niin kotona kuin muutenkin ja opiskelut ja lepset hoidettua.

Vierailija
19/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän vaikea selittää tällästä kirjoittamalla. Tarkotan siis sellasta että ehkä lapsettomalle on vaan jotenkin tärkeempiä noi omat harrastukset. Ehkä tämä mielipiteeni johtuu siitä että eräs tuttuni on todella jättänyt lapset hankkimatta harrastusten takia, ihan tietoinen valinta on joillekin, onhan se hyvä että nykyään voi valita. t:24

Vierailija
20/20 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää lasten myötä. Ja jos harrastukset on tärkeitä ja ei edes lapsia halua, niin kai se on paras jättää lapset hankkimatta?! t. ap