Miksi jotkut ihmiset pitää kihla- ja/tai vihkisormuksia väärässä sormessa?
Kommentit (10)
Esimerkiksi jos on vihitty ulkomailla. Ainakin Saksassa sormus siirretään naimisiin mennessä vasemmasta nimettömästä oikeaan.
Tai jos ei ole tarkoitus mennä naimisiin niin kihlasormusta voi pitää oikeassa
Ortodokseilla on tällainen tapa, for example. Vihkisormuksen paikka vaihtelee pitkin maailmaa
Kuten sanottu, ainakin ortodoksit pitää kihlasormuksia oikean käden nimettömässä.
Mä siirsin oikeaan, koska olen leski, mutta tapasin uuden miehen. Haluan vieläkin pitää sormustani muistona, mutta tuntuisi kuitenkin hassulta... Ratkaisin asian nyt näin, pitää katsoa miten jatkossa.
Katolilaisetkin pitävät monesti vihkisormusta oikeassa nimettömässä mutta mitään virallista "sääntöä" kirkolla ei tietääkseni ole siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä siirsin oikeaan, koska olen leski, mutta tapasin uuden miehen. Haluan vieläkin pitää sormustani muistona, mutta tuntuisi kuitenkin hassulta... Ratkaisin asian nyt näin, pitää katsoa miten jatkossa.
Mun äiti piti isän kuoleman jälkeen heidän vihkisormuksiaan kaulakoruna ja nykyään, kun aikaa on jo kulunut melkein kymmenen vuotta niin sormukset roikkuvat kaulaketjussa olohuoneen seinällä isän taulun vieressä :)
Jos on reuman vääräksi runtelema, niin on pakko.
Jos ne on ortodokseja?