Minkälainen ihminen tykkää poimimisesta?
Tänään poimin muutaman litran nokkosia lettuja varten. Poimimiseen meni ehkä 10 minuuttia mutta silti menin ihan hapoille. Olen aina vihannut kaikenlaista ruuan noukkimista yli kaiken!
Marjat ja kanttarellit ostan ilomielin torilta.
Miksi ihmeessä jotkut keräävät mielellään marjoja? Järjetön työ ensin noukkia niitä, sitten on toinen rupeama perkata ne.
En voi käsittää.
Ja olen päälle nelikymppinen perheenäiti, ulkoilmaihminen ja vieläpä maalta alunperin kotoisin...
Kommentit (14)
Se onkin tosi hyvää liikuntaa, itsekinhän sanoit että menit 10 minuutista hapoille. Ja tietenkn se, että saa tuoreita ja ihania marjoja ja sieniä. Ja on ihanaa olla metsässä.
Ei ainakaan laiska varsinkaan marjanpoiminnassa. Pottujakin nostaa ennemmin kuin marjoja poimii.
t. Laiskimus
En tiedä voinko pitää poimimisesta. Sen sijaan tykkäään kaikista niistä herkuista, joita saan poimimalla, joten niiden vuoksi olen valmis poimimaan useammankin kerran. - Sen sijaan jonkun kerran olen kyllä kokenut myötähäpeää, kun joku on ripittänyt torimyyjää siitä, että kuinka hän kehtaa pyytää marjalitrassta, niin paljon hihtaa, kuten esim mustikoista viisi euroa, tai puolukasta 4 euroa litralta - - No soppii mennä itse sinne metsään keräämään vielä kun voi; kun oikeistohallitus tai EU -ei ole kilpailukyvyn, tai vastaavan kvasiperusteen nimissä ennättänyt kieltämään ja lopettmaan jokamiehen okeuksia.
Se lopputulos saa poimimaan. Kun pakkasessa on litroittain marjoja, jotka ovat maksaneet vain polttoaineen verran. Me syödään joka päivä marjoja aamupalalla ja vieläkin on viime syksynä poimittuja mukavasti jäljellä. Anopilta saadaan kyllä jonkin verran esim. viinimarjoja, joita ei meillä kasva.
Hyvä syy lähteä metsään ja nauttia sen antimista. Hyvän apajan löytämisessä on oma viehätyksensä ja poimiminen on jollain tavalla terapeuttista.
Ihminen, joka rentoutuu tehdessään jotain käsillään. Poimiminen ei vaadi ajattelua vaan voi miettiä ihan muita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Se lopputulos saa poimimaan. Kun pakkasessa on litroittain marjoja, jotka ovat maksaneet vain polttoaineen verran. Me syödään joka päivä marjoja aamupalalla ja vieläkin on viime syksynä poimittuja mukavasti jäljellä. Anopilta saadaan kyllä jonkin verran esim. viinimarjoja, joita ei meillä kasva.
Ite ostan vieressä olevasta supermarketista kilon marjoja jollain 7 eurolla. Mieluummin oon oikeissa töissä ja käytän siitä saatua rahaa tuohon
Tykkään mansikoiden, vadelmien ja sienien keräämisestä. Mustikat ostan suosiolla torilta :D
Minä tykkään esim. villiyrttien ja viinimarjojen poimimisesta. Mustikoiden ja puolukoiden en niinkään, mutta mustikoita poimin, koska ne ovat parhaita marjoja mielestäni. Mutta jos on huono mustikkavuosi jätän väliin, en kyki tuntitolkulla ämpärillisen vuoksi.
Hirvikärpäsaikaan en enää metsään mene.
Poimiminen on ylivertaisesti parasta aivotoimintaa. Tämä on tieteellinen totuus. Käden ja sormien kytkeytymnen muun ruumiin ja aivojen toimintaan on juuri maksimissaan.
Jatka vaan poimintaa, sitten myöhemmin marjojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite ostan vieressä olevasta supermarketista kilon marjoja jollain 7 eurolla. Mieluummin oon oikeissa töissä ja käytän siitä saatua rahaa tuohon
Jokainen tehköön niinkuin haluaa. Minäkin ostin ennen mieheni tapaamista marjat kaupasta. En tosin lakkoja, joita niitäkin nykyään löytyy pakkasesta.
T. Tuo, jota lainasit
Marjastus ja sienestys on ehkä maailman terapeuttista hommaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voinko pitää poimimisesta. Sen sijaan tykkäään kaikista niistä herkuista, joita saan poimimalla, joten niiden vuoksi olen valmis poimimaan useammankin kerran. - Sen sijaan jonkun kerran olen kyllä kokenut myötähäpeää, kun joku on ripittänyt torimyyjää siitä, että kuinka hän kehtaa pyytää marjalitrassta, niin paljon hihtaa, kuten esim mustikoista viisi euroa, tai puolukasta 4 euroa litralta - - No soppii mennä itse sinne metsään keräämään vielä kun voi; kun oikeistohallitus tai EU -ei ole kilpailukyvyn, tai vastaavan kvasiperusteen nimissä ennättänyt kieltämään ja lopettmaan jokamiehen okeuksia.
Sama juttu että lopputulos on se mitä tavoitellaan.
Kun poimii itse marjansa ja sienensä niin saa hyvän mielen. Ihan on tunne että ylittää itsensä. Varsinkin mustikan kanssa kun alkuun se ämpäri täytyy niin hitaasti mutta sitten lopulta se on täynnä. Yleensä siinä tulee myös luovuttamisen tunteita että "ei täällä ketään muitakaan ole vaan hakevat marjat kaupasta" ja muuta koko homman mielekkyyden pohdintaa. Se siinä palkitsee lopuksi kun ei luovuttanut.
No kai se poimiminen on verissä. Poimin myös kiviä maasta jos ei oo muuta poimittavaa.