Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoitaa rasvaista/kiiltelevää kasvojen ihoa?

Vierailija
04.06.2017 |

Aloitin tämän vuoden alusta säännöllisen kasvojen hoidon, aiemmin se on ollut satunnaista eli vain aamulla tai illalla ja joku päivä saattanut jäädä kokonaan välistä. Nyt siis puhdistan ihon aamuin illoin ja laitan lisäksi päivä- ja yövoiteen ja silmänympärysvoiteen. Käytän L300 tuotteita.

Tämän kasvojen säännöllisen hoidon jälkeen on tuntunut, että ihon rasvaisuus/kiiltely vaan lisääntyy. Puuteri auttaa hetken, mutta sitten alkaa taas kiillellä enkä viittis puuteriakaan vähän väliä lisäillä. Vessapaperilla olen välillä taputellut kasvoja ja saanut näin sen kiiltävyyden pois. Finnejä ei rasvaisuudesta/kiillosta huolimatta juurikaan ole.

Muuten iho näyttää olevan kyllä paljon paremmassa kunnossa, riesana vaan on tuo ihon rasvaisuus/kiiltely, joka itseäni häiritsee, vaikken sitä koko ajan näekään.

Kuulisin mielelläni, jos jollain olisi jotain muita vinkkejä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin aknesta, vaikka olen jo täti-ikäinen, koko ikäni kärsinyt. Selvästi kiiltelyä aiheuttaa minulla (tietty rasvainen ruoka ylipäätään) erityisesti kovetetut juustot (edam yms., (ei tuorejuustot), kananmuna ja pähkinät.

Vierailija
2/6 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövoide ei vaan sovi kaikille. Itse käytän päivällä normaalin ihon kosteusvoidetta suojakertoimella ja yöllä hyvin kevyttä superkosteuttajaa. Olen kokeillut vaikka mitä, joista on sanottu että "markkinoiden kevyin" tms, mutta just on tullut runsaasti kiiltoa ja finnejä. Seerumitkin on yöksi hyviä. Ei mulla ole ryppyjä, vaikka olen yli 50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aineosa tuotteissa ei sovi sulle. Mitä linjaa käytät? 

Vierailija
4/6 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin käyttämäsi tuotteet eivät ole sulle täysin sopivia, voivat olla esim. liian rasvaisia tai muuten vaan turhan tujuja. 

Mulla on kuiva sekaiho ja sama ongelma, muut osat ihosta vaatii superkosteuttavia tuotteita, mutta t-alue innostuukin sitten liikaa ja tali puskee paksunkin meikin läpi nopeasti. Käytän mattaista meikinpohjustajaa, joka puskuroi pahimmat kiillot ainakin muutaman tunnin ajan. Voisit kokeilla myös blotting paperia eli lappuja, joilla imaistaan meikin päältä pahimmat rasvat pois aina tarvittaessa, mulla ei ole niistä kokemusta kylläkään mutta ymmärtääkseni monet pitävät niistä. 

Vierailija
5/6 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin aineosa tuotteissa ei sovi sulle. Mitä linjaa käytät? 

Puhdistukseen käytän normaali/sekaiholle tarkoitettuja tuotteita ja silmänympärysvoide ja päivä- ja yövoiteet on Bright&Firm-sarjasta.

ap

Vierailija
6/6 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tosi helposti kiiltävä iho. Ainoa, mikä toistaiseksi on auttanut, on ollut Colosen tyrninaamio pohjustusvoiteena meikille. Ei sekään mitään 12 tuntia auta, mutta semmoisen 6 tuntiakin pysyy paremman näköisenä kuin ilman.

Meikkinä käytän mineraalimeikkiä, ihan Kicksistä ostan niitä bareMinerals -meikkejä. Matta meikkipuuteri ja väritön kiinnittävä puuteri. Sopivat ainakin omalle iholleni paljon paremmin kuin nestemäiset meikkivoiteet.

Toivottavasti löytyy täältä jotain vinkkejä, sen verran ikävä arkikiusa tuo kiiltelevä iho :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä