Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti ex-mies saa minut näyttämään syylliseltä

Kumpi oli narsisti
03.06.2017 |

Exäni on ollut henkisesti väkivaltainen ja olen sen takia joutunut hakemaan apua psykologeilta sekä turvakodilta. Minua on autettu paljon, ja todettu että olen sairastunut masennukseen vuosien syyllistämisen ja alistamisen jälkeen. Meillä on yhteinen lapsi, jonka takia joudun pitämään vielä yhteyttä häneen.

Nyt hän on kääntänyt kaikki kaverinsa ja tuttunsa uskomaan, että minä teen hänelle henkistä kiusaa ja olen narsistinen. Hän onnistuu aina muutamalla tekstiviestillä loukkaamaan minua ja ajamaan minut pois tolaltani. Hän mainostaa, miten hän on nykyään niin paljon onnellisempi ilman minua ja että hänen kaverinsakin ovat huomanneet hänen olevan paremmassa kunnossa kun hän ei kuule minusta mitään. Koko kaveripiiri kuulemani mukaan pitää minua kauheana ämmänä, joka kuulema ahdistelee ja vaikeuttaa exän olemista sekä elämistä.

Itse hän petti, valehteli ja manipuloi. Vaikeudet alkoivat kun sain hänet kiinni valehtelusta, hän pakeni aina kun yritin puhua asioista. Lopulta erosta hän ilmoitti puhelimitse ja katkaisi välittömästi kaikki yhteydet. Vaikka meillä on lapsi, hän ei suostunut edes istumaan alas kanssani ja puhumaan asiat halki, jotta voisimme molemmat paremmin mielin jatkaa eteenpäin eronneina. Hän välttelee ja kieltää minua jatkuvasti olemasta yhteyksissä, silti haluaa olla yhteyksissä lapsen asioista mutta ei kykene hoitamaan lasta. Lasta ei ole hoitanut koko tämän eliniän muutamaa tuntia kauempaa.

Miten voin selvitä siitä, että minua on mustamaalattu isolle porukalle ihmisiä ja saatu minut näyttämään sairaalle sekä narsistille ex-vaimolle, vaikka olen jäänyt lapsellemme yksinhuoltajaksi ja yritän selvitä todella raskaasti elämässä eteenpäin? Minusta tuntuu pahalta, että ihmiset kehuvat ex-miestäni "parempivointiseksi" ja "onnellisemmaksi" kun hänen ei tarvitse olla kanssani tekemisissä. Mietin, miten kauhea ihminen voin olla jos toinen voi noin pahoin takiani, ja olenko ansainnut edes elää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään just näin käyvän. Ollaan siis edelleen yhdessä.

Vierailija
2/8 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun auta kuin jättää omaan arvoonsa nuo. Kyllä ne tuttavat ym. ajan kanssa tulevat huomaamaan millainen tyyppi se on. Mitä enemmän ovat tekemisissä, sen varmemmin. Ja kun lopettaa sun kiusaamisen, niin tarvitsee uuden kohteen, ja silloin viimeistään alkavat kulissit kaatua.

Nyt unohdat sen koko ukon. Jos hän ei hoida lasta, niin mistä ihmeestä keskustelette? Miten teillä on lapsen huoltajuus? Hae ihmeessä yksinhuoltajuutta, jos olet turvakodissakin ollut. Keskityt nyt itseesi, muuta vaikka tarvittaessa toiselle paikkakunnalle. Ole ystäviesi seurassa, älä enää pidä yhteyttä millään verukkeella, ellei ole lapsen asioista sovittaessa aivan pakko. Säästä kaikki viestit mitä hän lähettää. Tapaa häntä aina ystävän läsnäollessa.

Nyt keskityt itseesi, hänestä tulee sivuongelma elämässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein sen ratkaisun että eksän suuntaan olin yhteydessä vain minimin lasten asioissa ja senkin vain lyhyesti asiaviestein, ei puhelimessa. Alkuaikoina kun eksältä tuli juttua asian vierestä, jätin vain vastaamatta niin tokeni sitten. Lopetin yhteydenpidon kaikkiin eksän puolen ihmisiin juuri sen takia, että tiesin eksän puhuvan mitä sylki suuhun tuo enkä todellakaan halunnut alkaa puolustelemaan itseäni sekojuttuja vastaan, ja halusin minimoida eksästä muistuttavat asiat muutenkin. Erosta on useampi vuosi enkä ole näitä ihmisiä hirveästi kaivannut. 

Vierailija
4/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

When a narcissist can no longer control you, they will instead try to control how others see you.

Vierailija
5/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaako hän lasta ollenkaan, jos on hoitanut vain pari tuntia? Jos ei tapaa, niin ghostaa tyyppi kokonaan. Vaihda numero, ja anna se vain niille jotka eivät pidä eksään yhteyttä. Jos haluaa puhua lapsesta, niin ottakoon yhteyttä lastenvalvojaan, ja hankkikoot tapaamiset (ei teillä kotona). Niille kavereille voit tyynesti todeta, ettei asia sinulle kuulu, ja et ole kiinnostunut eksän elämästä.

Vierailija
6/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää lapsensa kanssa. Siitäkin syyttää minua. Ei voi soittaa kun joutuu asioimaan minun kanssani ja lisäksi olen vienyt lapsen häneltä pois muuttamalla. Olen siis antanut hänen eron jälkeen käydä vapaasti luonamme mutta nyt kielsin kun alkoi aggressiiviseksi ja lapsi alkoi itkemään riitamme takia.

Vierailija
7/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kuullut nuo asiat exsältäsi vai niiltä muilta ihmisiltä? Ota huomioon, että ex luultavasti valehtelee sinulle kun väittää mitä muut ihmiset ajattelevat ja tuntevat, koska tietää että se vaikuttaa sinuun.

Lisäksi, jos kyse on pelkästään exän sukulaisista ja kavereista eikä sinun, niin sinun on turha murehtia heidän ajatuksiaan. Anna exsän puhua mitä puhuu, ei se sinun elämääsi vaikuta.

Vierailija
8/8 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmalta tuntuu kun ex jatkuvasti haukkuu minua psykopaatiksi ja käskee mennä hoitoon. Hän mainostaa miten hänen elämänsä on taas hyvää ilman minua. Lapseen ei pidä yhteyttä eikä hoida. Sekin on minun vikani. Puhelimessa yritän asiallisesti tiedustella voidaanko istua alas ja puhua asiat halki sekä puhua miten aikoo tavata lasta. Ei ole mitään puhuttavaa kuulema ja minä kuulema estän häntä tapaamasta lasta. Myönsi pettäneensä kerran suhteen aikana mutta sen jälkeen lisäsi että minun pitää ansaita hänen kunnioituksensa hoitamalla lapsi yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi