Vanhemmat eivät aio osallistua häihimme, koska eivät hyväksy tulevaa aviomiestäni :(
Olen aivan romuna ja yrittänyt suostutella heitä tulemaan, mutta kukaan perheestäni vanhemmat ja sisarukset mukaan lukien eivät aio osallistua. :( Seurustelimme salaa 2 vuotta, kunnes mies kosi ja esittelin hänet perheelleni huonoin tuloksin. Mies on rakastava ja ahkera, kaikinpuolin mahtava eikä mikään laitapuolen kulkija. Ulkomaalainen hän on mutta ei ole haittana uskontoa eikä muutakaan. Miehen vanhemmat hyväksyvät minut ja odottavat innoissaan vihkimistä. Seurustelimme salassa perheeltäni, koska pelkäsin heidän reaktiota.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap millaiset käytöstavat miehellä on? Miten tapaaminen perheesi kanssa meni?
Mies on ahkera ja kohtelias. Ei todellakaan mikään ilkeä tai vastenmielinen, kuten entinen suomalainen poikaystäväni. Mies ehti antaa äidilleni kukkakimpun ja tervehtiä, kunnes meidät vihaisesti ajettiin ulos. :( ap
Vanhempasi ovat moukkamaisia. Oletko hyvin nuori?
Olen ainoa tytär ja aikuinen, 29v. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ahkera ja kohtelias. Ei todellakaan mikään ilkeä tai vastenmielinen, kuten entinen suomalainen poikaystäväni. Mies ehti antaa äidilleni kukkakimpun ja tervehtiä, kunnes meidät vihaisesti ajettiin ulos. :( ap
En usko koko juttuun. On ihan sairasta salata seurustelu noin pitkän aikaa - eivät vanhempasi kuitenkaan olisi voineet sinua mitenkään rangaista. Vai oletko vielä alaikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi salasit seurustelun? Jokuhan tuossa tulevassa vävyssä on vikana. Mitä siis peittelit?
Minä reagoisin aivan samoin mikäli tyttäreni tulisi menemään naimisiin ulkomaalaisen kanssa ja katkaisisin välini häneen lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä reagoisin aivan samoin mikäli tyttäreni tulisi menemään naimisiin ulkomaalaisen kanssa ja katkaisisin välini häneen lopullisesti.
Ja tekisit tyttäresi ikionnelliseksi.
Eli AP, menikö se jotenkin näin: Menit vanhemmille esittelemään "uuden" miehesi ja kerroit samalla, että menitte kihloihin ja menette naimisiin ja ainii, ollaan oltu yhdessä 2v? Vai oliko vanhemmat saanu sulatella kihlajaisuutisia? Tosin ymmärrän närkästymisen. Ensin salataan suhde 2v ja esitellään vasta kun ollaan jo kihloissa ja hääpäiväkin? lyöty lukkoon.
Ehkä vanhempasi ovat nähneet miehessä piirteitä, joita et itse ole huomannut rakastumisen puuskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tekisit tyttäresi ikionnelliseksi.
En. En minä.
Vaan hän aivan itse omalla valinnallaan.
Hyvin yksinkertaista, ei tarvitse kuin omata hieman järkeä tämän ymmärtääkseen.
Kerrotko mikä takia kenenään vanhemmat pitää hyväksyä yhtäkkiä joku täysin tuntematon salaisessa etäsuhteessa elänyt mies maailman toiselta puolelta oman lapsen mieheksi.
Lapsien lukumäärästä päätellen kyseessä on joku uskontolahko.
Toiseksi kukaan ei mene naimisiin enää, te voitte olla yhdessä ilman naimisiinmenoakin.
Naimisiin meno tarkoittaa kuitenkin sitä että se ulkomaalainen perii isäsi ja äitisi, haluaako ne antaa omaisuutensa Koreaan.
Avioehto on pakolinen + erillinen sopimus perintöjen jaosta + avioeron ja lasten varalta on tehtävä kirjallinen juridinen sopimus miten lasten huoltajuus haetaan.
Ette te ole naimisissa maailmanloppuun, joten siihen on nyt hyvä varatua heti alussa
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko mikä takia kenenään vanhemmat pitää hyväksyä yhtäkkiä joku täysin tuntematon salaisessa etäsuhteessa elänyt mies maailman toiselta puolelta oman lapsen mieheksi.
Lapsien lukumäärästä päätellen kyseessä on joku uskontolahko.
Toiseksi kukaan ei mene naimisiin enää, te voitte olla yhdessä ilman naimisiinmenoakin.
Naimisiin meno tarkoittaa kuitenkin sitä että se ulkomaalainen perii isäsi ja äitisi, haluaako ne antaa omaisuutensa Koreaan.
Avioehto on pakolinen + erillinen sopimus perintöjen jaosta + avioeron ja lasten varalta on tehtävä kirjallinen juridinen sopimus miten lasten huoltajuus haetaan.
Ette te ole naimisissa maailmanloppuun, joten siihen on nyt hyvä varatua heti alussa
Tämä, juristina kerron että jos luulette että suomalaisten avioerot on riitaisia ..niin ette tiedä mistään mitään....kansainvälisissä eroissa menee rahat ja fyysinen terveys ja monesti vielä mielenterveys ja työkyky.
Jos olet kerta täysikäinen (ja vielä ihan aikuinen etkä mikään niin nuori enää) ja mies on kohtelias ja hyväkäytöksinen, mikä syy sinulla oli salata suhde? Oliko syynä vanhempien r****mi?
Vaikka Porvoossahan tämä tapahtuukin :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen salaseurustelu on outoa, oletteko jotain 15v?
Vanhempieni takia seurustelimme salassa.... ap
No olisko se syy, miksi vanhemmat eivät halua osallistua? Valehtelitte heille periaatteessa kahden vuoden ajan. Miksi edes haluatte heitä häihin, jos ette aikaisemminkaan halunneet jakaa onneanne heidän kanssaan... Miehenkö sukulaisten takia haluat nyt, että vanhemmat tulevat esittämään paikan päälle ihan kuin olisitte mukamas väleissä, vaikka selvästi et edes halua heitä elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi salasit seurustelun? Jokuhan tuossa tulevassa vävyssä on vikana. Mitä siis peittelit?
Miehessä ei ole mitään vikaa. Olen saanut ankaran kasvatuksen, jonka takia en uskaltanut esitellä miestä vanhemmilleni. Molemmat ovat rasisteja ja aina haukkuvat ulkomaalaisia. ap
Jos olisisitte seurustelleet avoimesti, olisivat 2 vuodessa jo tutustuneet ja ehkä hänet olisi hyväksyttykin.
Teet niin kuin haluat tietenkin, mutta ymmärrän tavallaan vanhempiesi reaktion, jos eivät miehestä tienneet ja saavat yks kaks kutsun häihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta miehesi on? Tuskin esim ruotsalainen tai englantilainen herättää tuollaista reaktiota.
Korealainen, joka on asunut vuosia ulkomailla. ap
Korealaiset ovat kivoja ja sivistyneitä, perheesi ei, harmi sinänsä.
Viettäkää kivat häät - toivottavasti serkut tulee :)
Vierailija kirjoitti:
Eli AP, menikö se jotenkin näin: Menit vanhemmille esittelemään "uuden" miehesi ja kerroit samalla, että menitte kihloihin ja menette naimisiin ja ainii, ollaan oltu yhdessä 2v? Vai oliko vanhemmat saanu sulatella kihlajaisuutisia? Tosin ymmärrän närkästymisen. Ensin salataan suhde 2v ja esitellään vasta kun ollaan jo kihloissa ja hääpäiväkin? lyöty lukkoon.
Saivat sulatella asiaa hyvissä ajoin ja ilmoitin etukäteen milloin olemme tulossa. Tieto ei tullut täysin järkytyksenä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta miehesi on? Tuskin esim ruotsalainen tai englantilainen herättää tuollaista reaktiota.
Korealainen, joka on asunut vuosia ulkomailla. ap
Etelä-Koreasta vai Pohjois-Koreasta?
Mitä väliä sillä on? Ei tavalliset P-Korealaiset ole yhtään Etelä-Korealaisia kummempia.
Suomessa on vain muutama nainen, joiden puoliso on Pohjois-Koreasta, joten tietysti vanhemmat saattaisivat vierastaa juuri pohjoiskorealaista miestä, vaikka mitään eroa eteläkorealaiseen ei olisikaan. Ylipäätään korealaiset ovat maailman älykkäimpien kansojen joukossa eikä pitäisi älyn suhteen olla valittamista toisin kuin jossain afrikkalaisessa vävykokelaassa.
Silti vähän epäilen tätä juttua. Olisiko mies sittenkin jostain aasialaisesta kehitysmaasta? Miksi piti seurustella salaa? Ovatko vanhemmat erittäin uskonnollisia? Eteläkorealaisissa on kyllä paljon kristittyjä, mutta ei välttämättä esim. lestadiolaisia...
No voi yhden kerran. - Miksi anonyymi ap satuilisi täällä?
Ai, luulet, ettei Etelä-Koreassa ole välttämättä lestadiolaisia... Terävästi päätelty.
Vierailija kirjoitti:
Minun brittimies ei kelvannut vanhemmilleni. Vanhempani ovat maistereita, isä oli kunnanjohtaja. Kuulemma punapäinen britti oli liian ulkomaalainen. Terkkuja tutuille.
Naimisiin menimme, en kadu.
- Voi voi, minun vanhempani olisivat riemusta kiljuneet. Mutta yksinhuoltaja minusta tuli, ei ollut heille mieleen. Lapsista sentään tuli vanhemmilleni rakkaita.