Vanhemmat eivät aio osallistua häihimme, koska eivät hyväksy tulevaa aviomiestäni :(
Olen aivan romuna ja yrittänyt suostutella heitä tulemaan, mutta kukaan perheestäni vanhemmat ja sisarukset mukaan lukien eivät aio osallistua. :( Seurustelimme salaa 2 vuotta, kunnes mies kosi ja esittelin hänet perheelleni huonoin tuloksin. Mies on rakastava ja ahkera, kaikinpuolin mahtava eikä mikään laitapuolen kulkija. Ulkomaalainen hän on mutta ei ole haittana uskontoa eikä muutakaan. Miehen vanhemmat hyväksyvät minut ja odottavat innoissaan vihkimistä. Seurustelimme salassa perheeltäni, koska pelkäsin heidän reaktiota.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan romuna ja yrittänyt suostutella heitä tulemaan, mutta kukaan perheestäni vanhemmat ja sisarukset mukaan lukien eivät aio osallistua. :( Seurustelimme salaa 2 vuotta, kunnes mies kosi ja esittelin hänet perheelleni huonoin tuloksin. Mies on rakastava ja ahkera, kaikinpuolin mahtava eikä mikään laitapuolen kulkija. Ulkomaalainen hän on mutta ei ole haittana uskontoa eikä muutakaan. Miehen vanhemmat hyväksyvät minut ja odottavat innoissaan vihkimistä. Seurustelimme salassa perheeltäni, koska pelkäsin heidän reaktiota.
Miten iso perhe sinulla on, jos siihen todella kuuluu muitakin kuin vanhemmat ja sisarukset?
Minun brittimies ei kelvannut vanhemmilleni. Vanhempani ovat maistereita, isä oli kunnanjohtaja. Kuulemma punapäinen britti oli liian ulkomaalainen. Terkkuja tutuille.
Naimisiin menimme, en kadu.
Kaverin mies on hollantilainen. Kaverin vanhempien mukaan varmasti kannabishemmo, kun on Hollannista. Eipä kyllä ole, mutta ennakkoluuloja on.
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta miehesi on? Tuskin esim ruotsalainen tai englantilainen herättää tuollaista reaktiota.
Korealainen, joka on asunut vuosia ulkomailla. ap
Vierailija kirjoitti:
Ahdasmieliset, sivistymättömät vanhemmat.
Älä kuluta aikaa heidän murehtimiseensa nyt.
Kyllä tilanne muuttuu vuosien kuluessa, jos ei muuten niin neutraloituu.
Omat vanhempani hyväksyvät aina viiveellä minun mieheni, mutta hyväksyvät kuitenkin.
Omani tuntien eivät tule koskaan hyväksymään miestä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso perhe sinulla on, jos siihen todella kuuluu muitakin kuin vanhemmat ja sisarukset?
Vanhemmat ja seitsemän veljeä. ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen salaseurustelu on outoa, oletteko jotain 15v?
Vanhempieni takia seurustelimme salassa.... ap
Hei ethän sinä voi mitenkään vaatia perhettäsi tulemaan häihisi, kun olet kaksi vuotta salannut suhteen. Olet koko ajan tiennyt, että miestä ei tulla hyväksymään ja kuitenkin järjestät shown kun tahtoosi ei taivuta.
Anna nyt asian olla, aika voi parantaa tilannetta. Ajattele myös sitä, minkälaiset häät siitä tulisi, jos vihainen ja vastahakoinen perheesi siellä olisi.
Kokemusta on, suvussani oli häät, miehen perhe ei hyväksynyt morsianta. Siellä sitten istuttiin vihamielisessä ilmapiirissä, sulhasen ja morsiamen perheet eivät puhuneet sanaakaan toisilleen. Voin kertoa, että talvisessa Siperiassakin on varmaan lämpöisempää kuin noissa häissä. Kauhea kokemus.
Ei se kansallisuus. Vaan se, että tyttären puolisonvalintaa ei välttämättä hyväksytä. Poika voi valita puolisonsa vapaammin. Tämä on suomalainen yhteiskunta.
Suomalaisessa perheessä poika voi tosiaan valita puolisonsa vapaammin.
Maija
p.s. Minulla on lähipiirissäni tapaus, jossa isä ei hyväksynyt tyttärensä miestä. Ihan suomalainen oli.
Naimisiin menon jälkeen isä oli tapaamatta tytärtään yli 20 vuoden ajan kuolemaansa saakka. Tytär meni kuitenkin isänsä hautajaisiin.
Jos mikä ihmetyttää, niin myöskään äiti ei tavannut tytärtään. Vaikka äiti ihan järkevä ihminen. Itse toimisin toisin.
Pimpelipompeli kirjoitti:
Jos oma tyttöni olisi salassa seurustellut afrikkalaisen tai lähi-idästä tulleen kanssa ja sen jälkeen menisi vielä naimisiin, niin reaktioni olisi täysin samanlainen.
Viimeksi kun karttaa katsoin, Korea ei sijainnut Afrikassa eikä Lähi-idässä.
No ehkä siihen vaikuttaa kovasti se että he eivät tunne miestäsi. Salaa seurustelleet ja sitten vasta kun häät on niin kerrot heille? Ehkä perheesi ajattelee että on jotain hämärää miehessä kun et ole häntä esitellyt ja he koittavat jarruttaa sinua sillä että ilmottavat etteivät tule häihinne.
Olen surullinen puolestasi. Huonosti perheesi käyttäytyy ja kohtelee sinua.
Valitettavasti et varmaankaan saa heidän päitään kääntymään. Olet aikuinen ihminen ja toimit, kuten sinulle parhaaksi näet.
Mieti miten vähinte perheesi asenne sinua loukkaa. Pitäkää häät Koreassa? Kutsu paljon ystäviäsi juhlaan? Pitäkää pienet häät?
Meillä miehellä on 2 veljeä ja yksi sisko. Heistä yksi veli tuli häihimme. Toinen veli oli sitä mieltä, että pidimme häät väärään aikaan :-) ja sisko oli töissä?? (Ilmeisesti ei saanut työvuorojaan muutettua ;-) ) Minun puolelta oli iso suku paikalla. Hieman hääväki ihmetteli, mutta emmepä asialle mitään voineet. Emmekä antaneet sen häitä häiritä. Heillä oli enemmän hävittävää kuin meillä. Ne rakkaimmat ystävät kuitenkin olivat päiväämme juhlistamassa!! Nyt jälkikäteen ko. veli on laittanut välit täysin poikki. Emme tiedä syytä, ilmeisesti kumpuaa AA-ongelmasta. Siskosta on tullut perheemme luottoauttaja... :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta miehesi on? Tuskin esim ruotsalainen tai englantilainen herättää tuollaista reaktiota.
Jännää, että ensin ulkomaalaista miestä alapeukutetaan. Kun selviää, ettei olekaan Afrikasta tms, ap saakin sympatiaa. Oikeasti, olette pidettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että ensin ulkomaalaista miestä alapeukutetaan. Kun selviää, ettei olekaan Afrikasta tms, ap saakin sympatiaa. Oikeasti, olette pidettäviä.
Siis oksettavia, kiitos autocorrect.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kansallisuus. Vaan se, että tyttären puolisonvalintaa ei välttämättä hyväksytä. Poika voi valita puolisonsa vapaammin. Tämä on suomalainen yhteiskunta.
Ja monissa muissa yhteiskunnissa tytär ei voi valita puolisoaan itse ollenkaan. Tätä ovat monet muut yhteiskunnat.
Ahdasmieliset, sivistymättömät vanhemmat.
Älä kuluta aikaa heidän murehtimiseensa nyt.
Kyllä tilanne muuttuu vuosien kuluessa, jos ei muuten niin neutraloituu.
Omat vanhempani hyväksyvät aina viiveellä minun mieheni, mutta hyväksyvät kuitenkin.