Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisia pyydettiin arviomaan ja laittamaan järjestykseen seuraavia juomia kaloripitoisuuden per desilitra mukaan - todella hämmästyttävän tyhmiä ovat!

Vierailija
03.06.2017 |

Näin suomalaiset arvioivat juomien kalorisisällön:
1. Sokeroidut virvoitusjuomat
2. Sokeroidut jogurttijuomat
3. Sokeroidusta mehutiivisteestä valmistettu mehu
4. Keskiolut
5. Punaviini
6. Sokerittomat energiajuomat
7. Appelsiinimehu
8. Valkoviini
9. Sokerittomat virvoitusjuomat
10. Rasvaton maito
11. Kevytmaito
12. Alkoholiton olut

Joo o... Nyt ihan ensinnäkin kysyn, mistä sokerittomaan energiajuomaan tai virvoitusjuomaan tulisi kaloreita? Tai miksi rasvattomassa maidossa olisi enemmän kaloreita kun kevytmaidossa, mutta silti vähemmän kuin kevytlimsoissa? :D

Tai miksi viinissä, jossa alkoholitilavuusprosentti on huomattavasti kaljaa isompi, olisi vähemmän kaloreita?

Ehkä kaikista naurettavin kuvitelma on, että valkoviinissä on vähemmän kaloreita kuin sokerittomassa (0kcal) energiajuomassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näillä eväillä pitäisi nousta taantumasta :D

Vierailija
2/6 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisa lista. Maitohan on kaloritonta, koska sen sanotaan olevan terveellistä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni vastaajista oli akateeminen

Vierailija
4/6 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen enkä osaa yhtäkkiä sanoa, kummassa on enemmän kaloreita: sokeroitu mehutiivistemehu vai sokeroitu virvoitusjuoma. Mistä ihmeestä sen tietää, jo pelkkä mehun laimennussuhde muuttaa tulosta

Vierailija
5/6 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen enkä osaa yhtäkkiä sanoa, kummassa on enemmän kaloreita: sokeroitu mehutiivistemehu vai sokeroitu virvoitusjuoma. Mistä ihmeestä sen tietää, jo pelkkä mehun laimennussuhde muuttaa tulosta

No toi nyt onkin tollainen, aika sama kuin sokerijuomissa. Mutta noi muut on suhteutettu ihan päin persettä.

Vierailija
6/6 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt ihan noin päin persettä vastaisi, mutta ei mikään helppo kysymys kuitenkaan minun mielestäni.