Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmen lapseni keskiarvot -->

Vierailija
03.06.2017 |

Kuudesluokkalainen: 9.3
Seitsemäsluokkalainen: 9.7
Ysiluokkalainen: 9.0

Olen säästänyt omat todistukseni, joten pystyin vertailemaan. Omat keskiarvoni samanikäisenä:

6. luokka: 7.8
7. luokka: 7.9
9. luokka: 8.1

Miehellä samanmoisia lukuja (7.4-8.0). Saan olla ylpeä lapsistani, jotka tekevät oikeasti koulun eteen töitä, oppivat ja menestyvät.

Miten teillä muilla? Onko lapsillanne selvästi paremmat/huonommat/samanlaiset todistukset kuin teillä aikoinaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaisivat lapset ajatella, jos tietäisivät sinun jakaneen heidän keskiarvonsa muille?

Vierailija
2/4 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokkalainen: 10

Seiskaluokkalainen: 8.3

Omani ysillä 8.9 ja seiskalla 9.2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta myös ja en ole vielä laskenut tuoreempien todistusten keskiarvoja, ne kun täytyy itse laskea. Yli ysin keskiarvot näyttäisivät kuitenkin olevan. Yhdellä lähes kymppi.

Miehelläni ja minulla oli aluksi 7.5 - alle kasin, mutta jo yläasteella vähän yli kasin. Peruskoulun päästötodistuksiin kohotimme  sitten yli 8.5:een. En muista tarkkoja keskiarvoja, mutta akateemiset tutkinnot olemme  myös saaneet hankittua, joten ei ongelmaa.  Peruskoulun eteen ei nähty vaivaa kuin vähän viimeisen puolen vuoden aikana. Lukiosta alkoi sitten lukeminen, mutta ei se ollut silloinkaan koko elämämme sisältönä.

Muistutamme lapsiamme kokeeseen luvusta, kun niistä tulee merkintöjä Wilmaan. Painotamme hyviä rutiineja, ajoissa tekemistä ja autamme pyydettäessä. Ilman näitä saisivat varmasi saman tasoiset todistukset, kuin meillä vanhemmillakin oli? Taas tuli stipendejä. 

Vierailija
4/4 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotenkin vaikutelma että nykyisin saa kymppejä helpommin kuin ennen. Itse en saanut kymppejä koskaan todistukseen vaikka kokeista sainkin, lapsillani taas 9,5 keskiarvo kokeissa näyttää riittävän helposti kymppiin vaikka ei edes olisi aktiivinen tunneilla. Niinpä todistuksetkin ovat lapsillani paljon parempia kuin itsellä vaikka osaamisessa ei välttämättä mitään eroa.