Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikamatkaajan elämänkerta

Vierailija
03.06.2017 |

On synkkä ja myrskyinen yö. Tumma hahmo kantaa pienen tyttölapsen orpokodin portaille ja katoo tuulen mukana. Orpokodin nunnat löytää tytön oveltaan ja ottaa sen hoiviinsa. Tytölle annetaan nimeks Laura. Laura varttuu onnellisena ja siitä pidettiin hyvää huolta, mutta se ei voi lakata ihmettelemästä ”kuka mä oon, mistä mä tuun, minkä takia mut on hylätty ja keitä mun vanhempani on”. Teini-ikäsenä Laura lähetetään pois orpokodista, täytyy tehdä tilaa nuoremmille. Joten nyt Laura vaeltelee yksin kaduilla, tuntematta ketään, kenenkään tuntematta sitä. Kaduilla Laura tutustuu vanhempaan poikaan. Se on rakkautta ensisilmäyksellä. Ihan kun Laura olis tuntenu tän pojan koko ikänsä. Pian se alkaa kuitenkin tuntua väärältä. Suhde rakoilee ja lopulta lakkaa olemasta. Näitä kahta ei oltu tarkotettu yhteen. Joten Laura on jälleen yksin. Tai niin se ainakin luulee. Ennen lähtöönsä tää poika oli jättäny Lauran raskaaks. Se kantaa lasta. Yhdeksän kuukautta myöhemmin, yön pimeydessä, Laura kiidätetään sairaalaan, jossa se synnyttää terveen tyttölapsen. Synnytyksen jälkeen, jokin tumma hahmo murtautuu sairaalahuoneeseen ja varastaa tän vastasyntyneen lapsen. Lääkärit koittaa estää sitä, mutta se ehtii hypätä ulos ikkunasta ja katoo takasin yön pimeyteen. Eikä siinä kaikki. Laura vuotaa verta kovaa vauhtia ja on vaarassa kuolla. Lääkärien täytyy toimia nopeesti ja suorittaa vaikee kokeellinen operaatio, jonka yhteydessä niiden täytyy muuttaa Lauran sukupuolta. Laura herää seuraavana aamuna ja käy läpi kurjaa elämäänsä. Se varttu hylättynä orpokodissa, potkittiin pihalle teini-iässä, se jätettiin raskaaks, sen lapsi varastettiin, eikä se oo enää edes Laura. Se alkaa kutsua itseensä Lauriks.

Lauri kasvaa aikuiseks ja alkoholisoituu. Se kerjää kaduilla ja juopottelee baareissa. Joka kerran kun joku baarissa kysyy, kuka sä oot, mistä sä tuut, se menettää malttinsa ja alottaa tappelun. Eräänä iltana Laurin ollessa jälleen kaatokännissä ja just alottamassa baaritappelua, iäkäs baarimikko pysäyttää sen ja sanoo, tuu Lauri käymään tuolla takakujalla, mä haluaisin mullistaa sun maailmas. Kujalla baarimikko sanoo, mulla on täällä pressun alla piilossa aikakone. Mä tiedän miltä susta tuntuu, mä oon josksu ollu samassa tilanteessa. Sen takia mä haluaisin antaa tän koneen sulle, jotta sä voisit mennä ajassa taaksepäin ja korjata kaikki tekemäs virheet. Lauri ottaa aikakoneen vastaan ja loikkaa sillä sattumanvaraiseen paikkaan menneisyydessä, jossa kukaan ei vielä tuntenu sitä. Lauri alkaa suunnitella kuinka alottaa alusta ja siinä samassa se tapaa kadulla nuoremman tytön. Se on rakkautta ensisilmäyksellä. Ihan kun Lauri olis tuntenu tän tytön koko ikänsä. Pian suhde alko kuitenkin rakoilla ja lopulta kuoli kokonaan. Niitä ei oltu tarkotettu yhteen. Sen jälkeen kun Lauri lähti tän tytön luota, se kuuli kaduilta että tyttö oli raskaana. Lauri pelästy ja muisteli, että tää sama tapahtu mulle. Mä en tee samaa virhettä toiste ja anna lapseni kadota, mä varmistan että sillä on turvallinen ja onnellinen lapsuus. Joten Lauri seuraa tätä tyttöö yhdeksän kuukauden päästä sairaalalle, jossa se murtautuu sisään ja varastaa lapsensa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistaakseen lapsensa turvallisuuden, Lauri astuu lapsensa kanssa takas aikakoneeseen ja loikkaa sillä vieläkin kauemmas ajassa. Yöhön, joka on synkkä ja myrskyinen. Lauri kantaa lapsensa orpokodin portaille ja toivoo, että siitä pidetään siellä yhtä hyvää huolta kun hänestä pidettiin. Lauri katoo tyytyäväisenä takasin yön pimeyteen. Nyt kun Laurin on onnistunu korjata kaikki menneisyytensä virheet, se tahtoo tehdä parannuksen ja keskittyä ensimmäistä kertaa tulevaan. Lauri jää nykyseen aikaansa, piilottaa aikakoneen ja baarikulttuurin ja alkoholijuomien asiantuntijana se perustaa baarin ja ryhtyy baarimikoks. Lauri viettää onnellisen elämän tarjoillen juomia ja kuunnellen asiakkaittensa mielenkiintosia tarinoita. Kunnes eräänä iltana Lauri näkee baarissa nuoren miehen, joka on alkoholisoitunu varhasella iällä. Tää juoppo tappelee kysyttäessä sen menneisyydestä ja Lauri samaistuu siihen hyvin voimakkaasti. Lauri päättää vanhana miehenä tehdä vielä viimeisen hyvän tekonsa. Se pyytää tän asiakkaan mukaansa takakujalle, jossa se luovuttaa sille aikakoneensa, jolla se vois palata ajassa taaksepäin ja korjata kaikki tekemänsä virheet...

Vierailija
2/2 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on suoraan yhden sarjan juoni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla