Pelkään alituisesti loukkaavani ihastustani
Olen rakastunut yhteen ihmiseen, joka on varattu, mutta jonka kanssa saan olla ajoittain hieman tekemisissä. En tiedä, miten mun oikein pitäisi edes suhtautua häneen, sillä hän on tosiaan varattu. En voi oikein peittää niitä katseitani ja välillä vahingossa sanon jotain, mikä paljastaa rakkauteni häntä kohtaan. Tunnen voimakasta itseinhoa siitä, että haluan häntä niin paljon ja jos paljastan tunteitani häneen. Jos me vahingossa kosketamme toisiamme, niin siitä kosketuksestakin arvaa sen, mitem paljon rakastan häntä...vahingossa tullut hipaisu muuttuukin helläksi sipaisuksi, kun otan käteni pois.
Taannoin kerroin tykkääväni ja kehuin häntä hänen ihanista ominaisuuksistaan, mutta hetkeä myöhemmin taas tajusin, että olisi vain pitänyt olla hiljaa. Mitä mä oikein teen? Alan olla ihan epätoivoinen.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka lopettaisit nämä vuodatuksesi tänne.
Ketä luulet kirjoittajaksi? Jotain sinuun joskus ihastunutta? Ap:n ongelma on kuule ihan universaali ja samanlaisia ongelmia on lopulta aika monilla.
Vaikea sanoa, kun en tunne tilannetta. Yleispätevä neuvo on kuitenkin, että varatuista kannattaa pysyä erossa.
Se hullaantuminen johtuu susta, ei hänestä.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2469327/limerenssi_viimeinkin_tiedan_mik…
Limerenssi tai tranferenssi...sitä on kaikissa ihastumisissa ja rakastumisissa siinä alkuvaiheessa. Se kuuluu asiaan. Mutta tuntuu niin raastavalta ikävöidä häntä jatkuvasti. Hänen kanssaan olisi niin upeaa ja ihanaa olla edes kaveri. Samalla pelkään jotenkin käyttäytyväni typerästi tai jopa loukkaavani häntä, sillä haluaisin hänelle vain parasta ja itsehän olen vain vajavainen ihminen, joka yrittää jotenkin vajavaisilla resursseillaan ja kyvyillään tehdä rakastamansa ihmisen onnelliseksi, mutta joka samalla kamppailee omien heikkouksiensa ja halujensa kanssa. Kamalan ristiriitaista ja surullistakin on tämä elämäni juuri nyt. :'(
*tranSferenssi...pahoittelut typosta
T. Ap & edellisen kommentin kirjoittaja
Lueskelin limerenssistä vielä: ei siitä ole sinänsä kyse enempää kuin ihastumisissa nyt yleisesti saattaa olla. En kuvittele mitään omiani ja olen aika realistinen ja ihan oikeasti haluaisin kyllä suhteeseen sen ihmisen kanssa, jos hän olisi vapaa ja jos tunne olisi molemminpuolinen. Hän vain sattumoisin on todella ihana tapaus...en ainakaan minä voi olla ihastumatta niin söpöön ihmiseen. :) T. Ap
"Saat olla ajoittain tekemisissä". Tärkein on lakata olemasta tekemisissä. Joko lopeta ne asiat joissa törmäät häneen, tai lähetä joku muu puolestasi, tai hoida sähköpostilla, tai jos joskus aivan pakko tavata henk koht, vähennä ne äärimmäiseen minimiin ja hoida niin että ette ole kahden ja hoida äkkiä alta pois.
Terapeutti on terapeutti on terapeutti.