Voiko ylppärilahjaksi antaa kartio laseja?
Rahat finaalissa ja huomenna yhdet juhlat.
Kaapissa on töistä joululahjaksi saatuja Iittalan Kartio juomalaseja (2) paketeissaan. Kehtaako ne antaa? Teinit meillä vastusti ideaa ja oli "tosi noloa".
Vai mitä mä keksin? Top 20 euroa uskaltaisi laittaa lahjaan, ei mielellään sitäkään.
Kommentit (31)
Minusta jo pelkästään 20€ on riittävä lahja ylioppilaalle.
Meillä oli pari vuotta sitten juhlat ja suurin osa antoivat juuri tuon 20€ ja vieraat oli ihan hyvätuloisia.
Vain lähipiiri - vanhemmat, isovanhemmat ja kummit antoivat 50-100€.
Lahjan tarkoitus on ilahduttaa päivänsankaria, eikä lahjan tarkoituskaan ole tuottaa taloudellista etua tai hyötyä saajalle.
Ja yhtä hyvin voit piipahtaa juhlissa ja viedä vain yhden ruusun, ellet ole lähipiiriä. Näin meilllä naapurit teki ja minusta se oli ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok skumppaa saa alle kympillä, eli jos haluaa säästää vie kortin + skumppapullon.
Kartio-lasien kanssa on ehkä vähän hassua mitään "maljajuomaa tai maljarunoja" yhdistää, kun kyllä ne kartiot on lähinnä vesi- ja maitolaseja.
Ei minusta. Hyvät arkilasit joita nuori voi itse kartuttaa. Ostin niitä itse mökille.
Juu, hyvät lasithan ne on, enhän minä sitä sanonut. Mutta on niistä vähän hassua "maljoja" eli kuohujuomaa juoda. Viiniä toki voi juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok skumppaa saa alle kympillä, eli jos haluaa säästää vie kortin + skumppapullon.
Kartio-lasien kanssa on ehkä vähän hassua mitään "maljajuomaa tai maljarunoja" yhdistää, kun kyllä ne kartiot on lähinnä vesi- ja maitolaseja.
Ei minusta. Hyvät arkilasit joita nuori voi itse kartuttaa. Ostin niitä itse mökille.
Juu, hyvät lasithan ne on, enhän minä sitä sanonut. Mutta on niistä vähän hassua "maljoja" eli kuohujuomaa juoda. Viiniä toki voi juoda.
Maljoja voi kyllä juoda ihan millä juomalla vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla 2 Kartio-lasia oli 8 € eli eikö sulla olisi varaa antaa yht. 6 kpl? Ne vanhat + 16:lla 4 lisää.
Kiitos! Mä en osannut edes ajatella, että niitä saa alle kympilläkin. kattelin netistä ylimalkaisesti hintoja.
Piipahdan myös Tokmannilla tänään.
Ihanan positiivisia vastauksia on tullut.
Palstassa on ystävällistä voimaa. Kiitos teille kaikille. Nyt mun pitää antaa työnantajalle huomioni. Käyn vielä vilkaisemassa ennen töistä lähtöä.
ap :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 20 € on riittävä ylppärilahja, jos se liikenee antaa.
Olisko? Musta sekin tuntuu vähältä. Mietin myös, että laittais noi lasit ja sen 20 €.
Tuossa alla olikin juomakokonaisuus, että saishan tuolla parilla kympillä jotain Alkostakin.
Kiitti sullekin, kiitti kaikille.
ap
Anna se raha ja lasit, raha kuoreen, kuori kiinni lahjanaruun, lahjanaruksi kelpaa muukin, kuin ostettu, luonnosta myös löytyy kivoja juttuja, joista voit askarrella kokonaisuude.
Itse taas en suosittelisi mitään skumppaa tmv ostettavaksi. Jos ei siis tunne, että toinen tykkää varmasti juoda. Itse sain joskus synttärilahjaksi pullon ja viiden vuoden kaapissa pyörimisen jälkeen meni viemäristä alas. Toki suurin osa varmasti juokin, mutta jos ei ole varma, niin suosittelen vähistä rahoista miettimään tarkkaan.
Itse ajattelen, että riittää pelkät lasit ja korttikin, ruusu on toki kiva lisä tuohon ja aivan riittävä. Itse sain eräiltä sukulaisilta yhteisenä 15€ ja sekin oli mielestäni ok. Yksi tuttu toi vain luonnosta kerätyn kimpun, tämä oli kanssa jotenkin ihana, nähty vaivaa, että käyty keräämässä kukkia. Ja mielestäni on todella omituista, jos joku ei ymmärrä, että joillain voi olla rahat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla 2 Kartio-lasia oli 8 € eli eikö sulla olisi varaa antaa yht. 6 kpl? Ne vanhat + 16:lla 4 lisää.
Kyllä kuusi lasia ja päälle vielä 20€, menee ylioppilasjuhlissa jo överiksi.
Ja millaisen mallin lahjanantaja antaa nuorelle? Ellei kysymyksessä ole ylioppilaan vanhemmat tai isovanhemmat.
Lahja on ystävyyden ja rakkauden osoitus, eikä sillä ole tarkoituskaan tuottaa taloudellista etua tai hyötyä.
Muussa tapauksessa se on taloudellista tukemista ja överi lahjoista joku voi jopa loukkaantua, josta voi päätellä, ettei lahjansaaja ja tässä tapauksessa perhe tule omillaan toimeen vaan tarvitsee taloudellista tukea.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en suosittelisi mitään skumppaa tmv ostettavaksi. Jos ei siis tunne, että toinen tykkää varmasti juoda. Itse sain joskus synttärilahjaksi pullon ja viiden vuoden kaapissa pyörimisen jälkeen meni viemäristä alas. Toki suurin osa varmasti juokin, mutta jos ei ole varma, niin suosittelen vähistä rahoista miettimään tarkkaan.
Itse ajattelen, että riittää pelkät lasit ja korttikin, ruusu on toki kiva lisä tuohon ja aivan riittävä. Itse sain eräiltä sukulaisilta yhteisenä 15€ ja sekin oli mielestäni ok. Yksi tuttu toi vain luonnosta kerätyn kimpun, tämä oli kanssa jotenkin ihana, nähty vaivaa, että käyty keräämässä kukkia. Ja mielestäni on todella omituista, jos joku ei ymmärrä, että joillain voi olla rahat vähissä.
Ja jos ylioppilas ei tätä ymmärrä, vaan odottaa kaikilta satasia, vähän pienempi lahja voi olla ihan tarpeellinen oppitunti aikuiselämän realiteeteista.
Niitä ruusuja tulee pilvin pimein. Meillä nuoret olivat kiitollisia kun ihanat naapurimme, ja niitä on paljon, toivat tullessaan sen parikymppiä. Aika usea sanoi, että kuoressa on ruusu, jonka voi vaikka pankkiin tallettaa. Ja ison summa saivatkin nuoret viedä pankkiin juhlien jälkeen, niillä ostivat, neuvostani, pitkään säilyvää, eivät bilettämiseen menneet.
Pienistä puroista muodostuu joki.
Vierailija kirjoitti:
Ruoat ja juomat on kuitenkin yleensä helpompi saada kulutettua kuin saada epätoivotut tavarat jonnekin. Mikset avannut pulloa vaikka joissain juhlissa? Vieraat ois juonu sen sun puolesta.
Tottakai voi! Käytännöllinen ja kiva lahja. Sain itse kartioita ystäviltäni ylppärilahjaksi 20 vuotta sitten ja edelleen on lasit käytössä, muutama rikkoontunut kömpelöyttäni toki.