Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tapaa elämässään jonkun todella syvästi kärsivän/onnettoman ihmisen niin voiko se traumatisoida ihmisen loppuiäkseen?

Vierailija
01.06.2017 |

?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos tuo ihminen puolestaan käyttäytyy epäinhimillisesti toisia kohtaan.

Vierailija
2/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se kärsivä ihminen sen sijaan todennäköisesti on traumatisoitunut loppuiäkseen. Sinä senkun porskutat etiäpäin 👍☺

Tuollaista kysyäkseen täytyy olla todella epäempaattinen ja itsekeskeinen yksilö.

Toivottavasti viestini ei traumatisoinut dinua loppuiäksesi, herkkä liljani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se kärsivä ihminen sen sijaan todennäköisesti on traumatisoitunut loppuiäkseen. Sinä senkun porskutat etiäpäin 👍☺

Tuollaista kysyäkseen täytyy olla todella epäempaattinen ja itsekeskeinen yksilö.

Siis *sinua.

Toivottavasti toivut tästä epäilemättä valtavaan egoosi kohdistuneesta yhden kirjaimen hyökkäyksestä.

Vierailija
4/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaistraumatisoituminen on ilmiönä olemassa. Ajatellaan kuitenkin että se vaatii syntyäkseen aikaa kärsivän/kärsivien kanssa, empatiaa ja samaistumista sekä myötäelämistä toisen tuskassa. Ei kaiketi voi tulla kerta tapaamisesta jos tilanne ei ole todella raju kuten onnettomuustilanne. Esim. rikosten lapsiuhreja auttava hoitohenkilökunta voi ajan kanssa kokea sijaistraumatisoitumista. Tai palomiehet, ensihoitajat. Tätä pyritään tietysti ehkäisemään työjärjestelyillä, työnohjauksella jne. T. Palstapsykologitäti

Vierailija
5/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen tulkinta luonteestani? Mietin tässä että olenkohan MINÄ traumatisoinut erään ihmisen. Olen siis itse tuollainen syvästi kärsivä ihminen, tai ainakin olin silloin kun kohtasin hänet. Hän oli ennen aika huoleton luonne ja vaikutti voivan hyvin, oli toki herkkä, mutta minun kohtaamiseni jälkeen alkoi voida huonosti. Huomasin että järkyttyi kärsimyksestäni paljon. Aloittaja

Vierailija
6/6 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen tulkinta luonteestani? Mietin tässä että olenkohan MINÄ traumatisoinut erään ihmisen. Olen siis itse tuollainen syvästi kärsivä ihminen, tai ainakin olin silloin kun kohtasin hänet. Hän oli ennen aika huoleton luonne ja vaikutti voivan hyvin, oli toki herkkä, mutta minun kohtaamiseni jälkeen alkoi voida huonosti. Huomasin että järkyttyi kärsimyksestäni paljon. Aloittaja

Ihminen voi toki tulla pahalle mielelle myötätunnosta, mutta se ei ole vaarallista, päinvastoin. Se on normaali tuntevan ihmisen reaktio. Todennäköisesti hänellä on jotain asioita joista et tiedä ja jotka aiheuttavat hänen huonon olonsa. Minun kokemukseni mukaan yksittäinen tapaaminen ei tällaista aiheuta.