Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun lapsi ei halua mennä etälle?

Vierailija
01.06.2017 |

6 vuotias oireilee jo kahta päivää ennen lähtöä. Sanoo olevansa sairas, itkee ja huutaa. Muutaman kerran olen kantanut kiemurtelevan ja huutavan lapsen viisi kerrosta alas hissittömässä talossa. Sanon että on muutes rankkaa fyysisesti saati henkisesti.

Pyysin isää auttamaan. Että tulee hakemaan lapsen, juttelee vaikka hetken. Ei tule kun vihaa mua niin paljon. Syyttelee että manipuloin lasta, pelottelen jne. Lasta ei voi hakea sisältä koska pelkää mua! Ihan käsittämätöntä paskaa. Mä en enää huutavaa lasta vie väkivalloin isän autoon. Olen henkisesti ja fyysisesti täysin finaalissa tuon shown jälkeen.

Mikä avuksi? Olen varannut perheneuvolaan ajan jotta saisin tukea. Taustalla on vuosi jolloin isä ei tavannut lasta kertaakaan, koska en kuulemma antanut. Tällä aikaa meni naimisiin ja sai uuden lapsen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kainaloon ja isälle! Ap on pelkkä vieraannuttaja ja yrittää saada täältä hyväksyntää. Lapsi pois aapeelta.

Vierailija
22/26 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kainaloon ja isälle! Ap on pelkkä vieraannuttaja ja yrittää saada täältä hyväksyntää. Lapsi pois aapeelta.

Eiköhän se ole kuitenkinparempi selvittää ongelmat siellä perheneuvolassa. Pakottaminen ei ole lapselle hyväksi. Pitää luoda lapselle turvallinen olo ja hyvä fiilis isälle menosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaamisoikeus voidaan kääntää tapaamisvelvollisuudeksi. Näin sanoi sossu, kun lapset eivät olis haluneet mennä tapaamaan isäänsä, joka oli tappanut lasten äidin. Ja sie käännettiinkin lopulta oikeudesta velvollisuudeksi.

Kuka aikuinen haluaisi tapailla jotain tappajaa?

Vierailija
24/26 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole kuitenkinparempi selvittää ongelmat siellä perheneuvolassa. Pakottaminen ei ole lapselle hyväksi. Pitää luoda lapselle turvallinen olo ja hyvä fiilis isälle menosta.

Mutta ei saa myöskään valehdella. On muuten todella vaikeaa, jos lähivanhemmalla on paskat muistot etävanhemmasta, esim. väkivaltaa ja päihdeongelmia. Ja sossut ja lakimiehet pakottavat antamaan lapsen ihmiselle, jota lähivanhempikin pelkää. Kuvio on todella sairas.

Vierailija
25/26 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaamisoikeus voidaan kääntää tapaamisvelvollisuudeksi. Näin sanoi sossu, kun lapset eivät olis haluneet mennä tapaamaan isäänsä, joka oli tappanut lasten äidin. Ja sie käännettiinkin lopulta oikeudesta velvollisuudeksi.

Kuka aikuinen haluaisi tapailla jotain tappajaa?

Varmaan ne sossut, kun lapsenkin sinne laittavat.

Vierailija
26/26 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolaan yhteys!

"Lapsi ei halua tavata toista vanhempaansa, mitä minun tulisi tehdä?

Lapsen tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu. Tapaamisoikeus on ensisijaisesti lapsen oikeus ja vanhempien tehtävänä on turvata myönteinen ja läheinen suhde kumpaankin vanhempaan. Jos lapsi ei halua tavata toista vanhempaansa, tulisi vanhempien pyrkiä selvittämään syytä tähän. Tarvittaessa vanhemmat voivat kääntyä esim. perheneuvolan puoleen.

Tapaamisoikeuden toteutumiseen liittyvissä ongelmissa vanhemmat voivat olla yhteydessä myös perheasioiden sovittelijoihin."

https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/lapsiperheid…

Tietysti miehesi on vähän nyt kyllä heikoilla perusteluineen, jos todella oli vuoden täysin pitämättä yhteyttä lapseensa. Aika ymmärrettävää, että isällä olo ei tunnu lapsesta kivalta.

Voisithan sinä yrittää puhua myös järkeä, vaikka panna tekstaria ensin alkuun, jos puheyhteys ei toimi. Että "xx on jo kaksi päivää puhunut, ettei halua tulla luoksenne. Olen yrittänyt tsempata häntä ja esittää asian positiivisessa valossa, mutta onko teillä kenties tapahtunut viime aikoina jotakin ikävää? Onko poika saanut kielteistä palautetta? En syytä, mietin tässä vain keinoja korjata asiaa. Voisiko olla hyvä ajatus antaa nyt pojan jäädä kotiin, ettei pakoteta, koska se voi tehdä tulemisesta entistäkin ikävämpää? En osaa sanoa, keskustelisin mielelläni kanssasi tästä, koska samassa veneessähän tässä nyt kumminkin ollaan, pojan parhaaksi yritetään toimia."