13 reasons why; itkettikö teitä ja mitä muuten olitte mieltä kys. sarjasta?
Itse sain just katottua loppuun ja kyllä itku tuli useammassakin kohtaa ohjelman aikana, mutta eniten itketti itsemurhakohtaus ja se, kun Hannahin vanhemmat alkoi kuunnella niitä nauhoituksia.
Mun mielestä oli tosi hyvin tehty sarja, vaikka alkuun päähenkilö tuntuikin tosi ärsyttävältä ja kuvailisin häntä sanalla "needy", mutta sarjan edetessä aloin ymmärtää myös hänen näkökantansa. Ja siitä lopusta vielä; tuleekohan kausi 2 ja onko Tyler siinä kouluampuja?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus muistan lukeneeni juttua että itsemurhan tekijöitä on yleensä kolmea erilaista.
1.haluaa tappaa itsensä
2.haluaa kuolla
3.haluaa lakata olemasta
Saatan muistaa ihan huuhaatakin mutta mikä Hannah oli näistä?Kovin tarkasti mun mielestä Hannahin itsemurhaa ei voi sarjan antamien tietojen perusteella mihinkään noista rajata, mutta sanoisin kuitenkin, että lähimpänä on tuo kohta kolme? Hänhän sanoi siinä opolle jutellessaan, että "I just want everything to stop" ja kun opo pyysi tarkentamaan niin luetteli muutamia asioita, joista yksi oli elämä, jonka halusi loppuvan. Hänhän myös koki olevansa vain taakka ja ongelma kaikille läheisilleen.
Hannah kyllä tuntui myös aika huomion hakuiselta (hyi näin ei ikinä kehtaisi spekuloida oikeasta ihmisestä) eli jos halusi tappaa itsensä saadakseen huomion niihin ongelmiin. Jätti ne nauhatkin siksi. Lisäsi niillä sitä taakkaa muille jo kuoltuaan.
Vaikea uskoa, että nuori tai aikuinenkaan ihminen, joka suunnittelee tulevaisuuttaan, tekisi itsemurhaa.