200 euroa tilillä, tilit 20. päivä.
Kaapit lähes koluttu tyhjiin. Puskurirahasto tyhjä ja visa ylitetty.
Ylppäreitä on viikonloppuna kahdet. Vain lahjat puuttuu. Nämä ovat mun sisarusten lasten, ettei voi olla poiskaan ja lapset odottaa sukulaisten näkemistä pitkästä aikaa.
Puolen vuoden aikana sattunut epäonnisia asioita, että siksi ollaan tässä tilanteessa. Jäin autonalle koeaikana, potkut. Sairaalajaksoja, joten en saa työttömyyskorvausta. Koirakin piti leikata yllättäen.
16 v sai eilen tilin, kehtaanko pyytää lainaa? Tekee pahaa vatsanpohjassa kun edes ajattelen. Yritän järkeillä, että onhan ne häneltäkin sitten säästössä, mutta hemmetin väärinhän tämä olis.
Kommentit (11)
Voi että, onpa sinulle sattunut vastoinkäymisiä vähälle aikaa. Itse pyytäisin lapselta lainaa, mutta siten että sopisin takaisinmaksun ajan ja paljonko maksan ylimääräistä lainasta. Yo-lahjaksi tekisin itse lahjakortit, jossa lupaan jotain myöhemmin, tyyliin "kattilan opiskelemaan lähtiessä", tai jotain muuta. Olet ilmeisesti selvittänyt alueen ruokajakelun tai ottanut diakoniin yhteyttä?
Kiitos! Olipa kivoja vastauksia. :)
Meillä lähtee nuorin urheiluleirille 10 päiväksi (ajat sitten maksettu), että yhden kohdalla hellittää ruokakuluissa.
Kyllä ajattelin lapsen kanssa tehdä ihan paperit, jos lainaa pyydän ja tosiaan koron kanssa. Ehkä se jotain aavistelee, kun kerto ostaneensa seutulippunsakin omistaan. Sydäntä särki sillä hetkellä.
Ylppärijutut on pakko jotenkin noin hoitaa, kuten tuossa oli vinkkinä. Vaikka tiedän, että toisesta perheestä tulee sanomista.
En ole ruoka apuja kattellut, kun ajattelin, että saadaan 200 euroa riittämään. Olishan se varmemman päälle, jos tässä nyt jotain vielä tulee...
ap
Ei niitten ylppärilahjojen tarvii olla mitään kallista. Kerääkö juhlijat jotain astiasarjaa, osta siihen kippo tai kuppi ja konvehteja mukaan. Budjetoi vaikka 35-40 euroa lahjoihin, jolloin sulle jää 160 euroa vajaaksi kolmeksi viikoksi. Pitääkö ostaa mitään muuta kuin ruokaa?
Mulla on tilillä 7,09€, rahaa tulee 6. päivä. Jos tulee. Onneksi on kaapit pullollaan, kun aavistin tämän.
Vierailija kirjoitti:
Voi että, onpa sinulle sattunut vastoinkäymisiä vähälle aikaa. Itse pyytäisin lapselta lainaa, mutta siten että sopisin takaisinmaksun ajan ja paljonko maksan ylimääräistä lainasta. Yo-lahjaksi tekisin itse lahjakortit, jossa lupaan jotain myöhemmin, tyyliin "kattilan opiskelemaan lähtiessä", tai jotain muuta. Olet ilmeisesti selvittänyt alueen ruokajakelun tai ottanut diakoniin yhteyttä?
Tosi kiva lahjaidea! Toimii tietenkin paremmin jos/kun olette läheisiä lahjan saajan kanssa. Mutta esim. 50 euron lahjakortti ylioppilaan itse valitsemaan kauppaan, itse valitsemana ajankohtana tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva lahjaidea! Toimii tietenkin paremmin jos/kun olette läheisiä lahjan saajan kanssa. Mutta esim. 50 euron lahjakortti ylioppilaan itse valitsemaan kauppaan, itse valitsemana ajankohtana tms.
Tulevaisuuteen suuntautuvassa lahjakortissa pitäisi olla joku ajatus mukana, esim. ostosreisu verhokauppaan, että saa mieleiset ja täti auttaa ripustamisessa, tai ... Kolmen kympin kattilan voit ostaa hetikin. Lainaat lapseltasi rahaa, tai löytyiskö sulta jotain nettikirpparille. Ja tasapuolisuuden vuoksi molemmille yo:lle samanlaiset tarjotuskattilat tmv. Jos olet ompeluihmisiä, jotkut persoonalliset keittiötekstiilit tmv.
Ylioppilasjuhlat on ylihuomenna....nytkö vasta mietit lahjaa?
200 euroahan on todella paljon!!!!
0,89€ tilillä, ei tietoa milloin tulee seuraavan kerran rahaa.
-opiskelija
Annat 20 euroa per valmistuva. Sinulle jää 160 euroa. Myyt jotain turhaa roinaa pois nettikirppareilla, joissa kauppa käy nopsaan. Myy vaikka vaatteita, hajuvesiä, huonekaluja, sisustustarvikkeita (Iittalan maljakot tai muut käy kuin kuumille kiville). Mieti, mitä sellaista rahan arvoista sulla on, mistä voisit luopua.
Itse en elä kädestä suuhun mutta juuri pari viikkoa sitten tein suursiivouksen kaappeihin sillä ajatuksella, että kaikki turhasta roinasta saadut kirppistulot menee nyt kesän juhlijoiden muistamisiin. Kaksi ylppäriläistä ja kaksi riparilaista, yksi hääpari. Hääparille 50 euroa, muille 20 euroa per nenä. Myin kassillisen lastenvaatteita ja omia vaatteitani toisen, sain näistä yhteensä 40 euroa. Myin kaksi hajuvettä, sain 40 euroa. Myin 3 paria kenkiä, sain 30 euroa. Myin verhot ja pari eripari-astiaa Arabiaa, sain 30 euroa. Pääsin turhasta eroon eikä budjetti kupsahda juhliin.
Kehtaa pyytää. Vastoinkäymisiä sattuu eikä niille mitään voi. Unohda kuitenkin lahjukset.
Minusta koko perheen tehtävä on puhaltaa yhteen hiileen kun on kriisi - olethan sinäkin ollut lapsesi tukena kaikissa tilanteissa. Maksat tietysti takaisin heti kun voit.