Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei ole yön yli leirejä alle 10v?

Vierailija
31.05.2017 |

Me joilla ei ole isovanhempia tms emme saa koskaan olla kaksin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet lapsen synnyttänyt ja saat kantaa siitä vastuun. Ennen lapsen tekemistä kannattaisi oikeasti pitää huolta siitä, että on jonkinlainen tukiverkosto. Itse synnyin perheeseen jolla ei tukiverkostoa ollut ja olen kärsinyt siitä vielä aikuisiälläkin.

Kai muitakin vaihtoehtoja on kuin nuo leirit? Voisiko lapsi mennä yökylään jollekin kaverilleen, kummeille, jollekin muulle sukulaiselle? MLL:n lastenhoitopalvelu?

Vierailija
2/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet lapsen synnyttänyt ja saat kantaa siitä vastuun. Ennen lapsen tekemistä kannattaisi oikeasti pitää huolta siitä, että on jonkinlainen tukiverkosto. Itse synnyin perheeseen jolla ei tukiverkostoa ollut ja olen kärsinyt siitä vielä aikuisiälläkin.

Kai muitakin vaihtoehtoja on kuin nuo leirit? Voisiko lapsi mennä yökylään jollekin kaverilleen, kummeille, jollekin muulle sukulaiselle? MLL:n lastenhoitopalvelu?

Päivisin on toki aikaa kun lapsi on kavereillaan. Valitettavasti kukaan ei vaan ole halunnut ottaa. Normaali on lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On esim. Kiljavan Leirikesä Ry

Vierailija
4/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä meillä partiossa on yön yli retkiä ja leirejä heti 7-v alkaen.

Vierailija
5/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmotellut nykylapset ei uskalla olla yötä, suostu olemaan yötä. Ne on lopetettu.

Vierailija
6/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ainakin meidän kunta ja seurakunta järjestää 7-9 -vuotiaille 3 päivää ja 2 yötä kestäviä leirejä.

Vierailija
7/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Vierumäen Leiritulet 8-14 -vuotiaille, 3 yötä ollaan leirillä.

Vierailija
8/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikka kuinka paljon yöleirejä alle 10v. Miksi luulet, ettei ole.

Vierailija
9/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että niitä löytyy lähes kaikista kaupungeista. Jollei juuri omastasi, niin ainakin naapurista. Eli ei kun ilmoittautumaan :)

Vierailija
10/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässähän haetaan sitä, että me kaikki kauhistellaan AP:ta ja tehdään lasu.

Vierailija
11/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että niitä löytyy lähes kaikista kaupungeista. Jollei juuri omastasi, niin ainakin naapurista. Eli ei kun ilmoittautumaan :)

Nyt on kyllä myöhäistä ilmoittautua tämän keäsn leireille. Monet niistä alkavat jo ensi viikolla. Tosin voi yrittää kysellä peruutuspaikkoja.

Vierailija
12/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitapa googleen hakusanaksi lasten kesäleirit.

Vierailija
13/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien näin on muka ollut? Itse olin 5-vuotiaana 90-luvulla viikon kestävällä "yön yli leirillä".

Vierailija
14/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin oman ja naapuripaikkakuntien leirejä eikä sellaisia ollut.

Vierailija
15/15 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä yön yli leirejä ei voi pitää pitkän aikaa, vastuu on kova. Ratsastuleireillä ei ollut aina koulutettua sairaanhoitajaa, oli lapsella murtuma nilkassa eikä viety lääkäriin. Lapselle oli oltu ivallisia ,sinä vaan näyttelet, tiedät, että isä ja äiti ovat ulkomailla. Kaikenlaista ikävää on sattunut noilla pitkillä leireillä. Aika graavia kiusaamistakin. Joku hukkumistapauskin on sattunut.  Pedofiilit ovat innokkaita tulemaan ohjaajiksi, ei ne päiväleireille vaivaudu. Kaikkia vanhempia ei saada puhelimella kiinni, kuka sitten vastaa jos lapsi joutuu sairaalaan. Olen sairaanhoitaja ja kokenut  ja kuullut kaikki leirijutut. On tietysti myös tosi vastuullisia lastenleirejä. Mielestäni 5-vuotiaat ilman omaa hoitajaa ovat aivan isompien armoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä